Cooler Master kondigt twee 27" miniled-monitoren aan
Nieuws

Cooler Master kondigt twee 27" miniled-monitoren aan

Als onderdeel van de Chronos Summit-onthullingen heeft Cooler Master twee nieuwe monitoren met miniled-verlichting uit de doeken gedaan: de GP27-FQS en GP27-FUS.

Beide 27"-monitoren draaien op miniled-achtergrondpanelen met 576 los aan te sturen lichtzones. Het model met qhd-resolutie (2560 x 1440 pixels), de GP27-FQS kent een verversingsratio van 165 hertz, waar de GP27-FUS een uhd-resolutie (3840 x 2160 pixels) op 160 hertz biedt. Voor beide beeldschermen geldt een responstijd van 1 milliseconde.

Met de komst van miniled-technologie — afkomstig van AU Optronics — in combinatie met een ips-paneel komen vooral grotere beloftes voor rijker en realistischer kleurengamma. De piekhelderheid in de hdr-modi (8-bit + FRC) van de schermen zou 1200 nits betreffen, waar het in sdr aftopt op 600 nits. Beide panelen dekken daarnaast tot 97 procent van het DCI-P3-bereik en 99 procent van AdobeRGB.

©GMRimport

De twee nieuwe GP-monitoren bieden voor gamers relevante luxe-elementen, zoals ondersteuning voor FreeSync Premium, twee hdmi 2.1-poorten, usb-doorlusmogelijkheden en ogenschijnlijk rgb-achtergrondverlichting. Daarnaast zouden beide monitoren qua voeding enkel beroep doen op een usb-c-aansluiting van hoogstens 90 watt.

Cooler Master liet weten dat de GP27-FQS nog in het derde kwartaal van dit jaar beschikbaar zou moeten zijn, voor een adviesprijs van 699 dollar. De hoogstwaarschijnlijk duurdere uhd-variant werd nog niet voorzien van een beoogde releaseperiode, laat staan een prijsindicatie.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Half-Life-2-documentaire toont beelden van Episode 3
Nieuws

Half-Life-2-documentaire toont beelden van Episode 3

De game en de eerste twee episodes zijn gratis verkrijgbaar

Er is een documentaire over Half-Life 2 uitgebracht met daarin nooit eerder vertoonde beelden van Episode 3.

De documentaire is om het twintigste jubileumjaar van de game te vieren, die in 2004 op pc uitkwam, en bevat interviews met ontwikkelaars - waaronder Valve-baas Gabe Newell.

Daarbij wordt ook gemeld dat de derde Episode van Half-Life 2 nooit uit is gekomen omdat men het te druk had met de ontwikkeling van Left 4 Dead. "Toen we terugkwamen voor Episode 3 hadden we het gevoel dat we het moment gemist hadden." Tijdens de documentaire worden ook beelden van Episode 3 getoond. De documentaire kan hieronder worden bekeken.

Valve biedt Half-Life 2 nu tijdelijk gratis aan via Steam, en Episode One en Two zijn nu onderdeel van de basisgame en toegankelijk via het hoofdmenu van het spel. Daarnaast zijn er allerlei bugs opgelost en is de kwaliteit van diverse grafische aspecten verbeterd. Tot slot heeft Valve ook video's van de E3-demo's van Half-Life 2 uit 2002 en 2003 gepubliceerd. Ook deze video's zijn hieronder te zien.

Zoals vandaag elders op Gamer.nl te lezen valt, is er ook een trailer uitgebracht van Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project. De remaster van de shooter wordt ontwikkeld door vier van de meest gerenommeerde Half-Life 2-modteams die samen zijn gekomen onder de naam Orbifold Studios. Daarvoor gebruiken ze de laatste versie van Nvidia's RTX Remix. Dit gratis modplatform laat modders met relatief gemak RTXON-mods voor klassieke games maken en delen, zodat er elementen als ray tracing en DLSS kunnen worden toegevoegd. Een releasedatum is er nog niet.

Over Half-Life gesproken: steeds meer fans lijken er van overtuigd dat Valve aan Half-Life 3 werkt. Zo zijn in codes op Steam steeds meer vermeldingen van 'HLVR' (dat staat voor Half-Life VR, oftewel het in 2020 uitgekomen Half-Life: Alyx) veranderd in'HLX'. Dit zou de codenaam zijn voor Half-Life 3. Daarbij zouden er diverse updates aan de Source 2-engine zijn uitgebracht die hinten naar dynamisch weer, realistischer NPC-gedrag en nieuwe voertuigen.

Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Borderlands 3-regisseur werkt aan multiplayergame rondom alieninvasie
Nieuws

Borderlands 3-regisseur werkt aan multiplayergame rondom alieninvasie

Game wordt ontwikkeld door nieuwe studio Ruckus Games

Paul Sage, die voorheen onder andere Borderlands 3 en The Elder Scrolls Online heeft geregisseerd, is de CEO van Ruckus Games. De nieuwe studio werkt aan een coöperatieve multiplayergame die draait om een invasie van buitenaardse wezens.

Ruckus Games is gevestigd in de Amerikaanse staat Texas en bestaat uit voormalige werknemers van Gearbox Software, Bethesda, Riot Games, Blizzard en Epic Games. Sage laat weten dat het de missie van de ontwikkelaar is om games te ontwikkelen die vanaf het eerste moment plezier opleveren - vooral samen met andere spelers.

De nog naamloze debuutgame van de studio moet rpg-elementen en craften combineren met coöperatieve third-person-gameplay en een constant veranderende spelwereld. De game speelt zich af in het hart van de Verenigde Staten, waar een dorpje wordt geterroriseerd door een buitenaardse invasie.

De game moet multiplayergame voor vier spelers bieden, duizenden unieke wapencombinaties en de mogelijkheid om een eigen hub op te bouwen in de vorm van 'Hometown'. Daar kunnen spelers ook geredde NPC-personages naartoe brengen. Deze hub kan naar gelieve aangepast en uitgebouwd worden.

Een belangrijk aspect van de game moet de unieke visuele stijl worden die al naar voren komt in de hieronder te bekijken illustraties. Verantwoordelijk voor deze stijl is Scott Kester, die ook een belangrijke spil was in de grafische stijl van de Borderlands-reeks.

Ruckus Games heeft recentelijk nog 19 miljoen dollar aan investeringen opgehaald dat gebruikt gaat worden om deze game te ontwikkelen. Investeerders zouden zijn overtuigd na een speelsessie van twintig minuten met de nieuwe game. Geïnteresseerden die op de hoogte gehouden willen worden kunnen zich inschrijven op de officiële website van Ruckus Games.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!