Consumentenbond gaat klachten rondom Nintendo Switch verzamelen
De Consumentenbond heeft een meldpunt gestart waar consumenten problemen kunnen melden die ze met de Joy-Con-controller voor de Nintendo Switch ervaren.
Sinds de lancering van de Switch in 2017 melden diverse gebruikers al problemen met de Joy-Con-controllers. De camera of het spelerspersonage in games zou automatisch bewegen zonder dat de analoge stick gebruikt wordt. Vooral de rechter Joy-Con zou vaak van deze problemen last hebben.
Via een vragenlijst van de Consumentenbond kunnen gebruikers nu hun ervaringen met deze problemen achterlaten. De vereniging werkt samen met andere consumentenorganisaties in België, Frankrijk, Italië, Griekenland, Portugal, Noorwegen, Slowakije, Slovenië en de Europese organisatie BEUC. Op die manier moet er meer duidelijkheid komen over de problemen en de schaal ervan.
Sandra Molenaar, directeur Consumentenbond: "We doen de oproep omdat we signalen krijgen dat de Switch niet zo lang meegaat als consumenten zouden mogen verwachten. Bovendien zijn de opties om de console te repareren beperkt, waardoor consumenten gedwongen zijn tot dure vervangingen. De reacties gebruiken we om te bepalen welke verdere actie we ondernemen."
Nintendo repareert Joy-Con-controllers soms gratis, maar het verschilt per situatie en per winkel waar consumenten de Switch hebben gekocht. Er zijn wereldwijd inmiddels meer dan 68 miljoen exemplaren van de Switch en Switch Lite verkocht.
©GMRimport