Coca-Cola en State Farm overwegen sponsorschap Overwatch League te stoppen
Coca-Cola en State Farm overwegen hun sponsorschap van de Overwatch League stop te zetten.
Dit in navolging van de aanklacht van uitgever Activision Blizzard door de staat Californië twee weken geleden, waarin wordt geclaimd dat na twee jaar onderzoek is gebleken dat er seksuele intimidatie, discriminatie en ongelijkheid op de werkvloer van het bedrijf plaatsvindt.
The Washington Post meldt dat de bedrijven dit weekend sowieso geen advertenties vertonen gedurende wedstrijden die worden gespeeld. Het is niet bekend of Coca-Cola en State Farm voorgoed hun samenwerking stopzetten met Overwatch. Coca-Cola zou "samenwerken met Blizzard om toekomstige plannen en programma's te herzien". De logo's van beide bedrijven staan nog wel op de website van Overwatch League.
Eerder deze week werden alle vermeldingen van T-Mobile, tevens een sponsor van de Overwatch League en Call of Duty League, van de websites van genoemde toernooien verwijderd. Ook werd op foto's het logo van de sponsor van de kleding van spelers gewist.
©GMRimport