Square Enix gaat meer doen met cloud-gaming
Nieuws

Square Enix gaat meer doen met cloud-gaming

In een href="https://www.hd.square-enix.com/eng/news/2020/html/a_new_years_letter_from_the_president.html"><b>nieuwjaarsbrief</b> </a>laat de directeur van Square Enix, Yosuke Matsuda, onder andere weten dat het bedrijf van plan is om games te creëren met mogelijkheden die alleen beschikbaar zijn door het gebruik van cloudstreaming-diensten zoals xCloud.

Yosuke Matsuda zegt het volgende over cloudstreaming, “Vanuit een perspectief van game-ontwikkeling, zullen we ernaar streven om game-ervaringen te creëren die alleen mogelijk zijn in de cloud, wat betekent het ontwikkelen van cloud-native of cloud-centric games.” Matsuda zegt verder dat innovatie nodig is om ervoor te zorgen dat cloudstreaming door velen wordt gebruikt. Niet alleen met betrekking tot de distributie van games, cloudstreaming zorgt ervoor dat een console niet nodig is, maar ook met betrekking tot de game-ervaringen van spelers.

Hiermee bedoelt Matsuda het integreren van game-elementen die zonder de cloud niet mogelijk waren geweest, elementen die niet te draaien zijn op alleen een console. De directeur van Square Enix zegt dat het bedrijf al hard bezig is om dit waarheid te maken: “Onze inspanningen om cloud-native- of cloud-centric-titels te ontwikkelen zijn al gaande en we zullen ernaar streven om nieuwe game-ervaringen te creëren.” Hij heeft ook hoop in het feit dat de komst van cloudstreaming ervoor gaat zorgen dat de gamingmarkt zich nog verder kan uitbreiden, voornamelijk naar regio’s zoals India en Zuid-Amerika.

Square Enix wil met behulp van de huidige technologie tevens nieuwe vormen van entertainment creëren, voornamelijk op het gebied van AI (Artificial Inteligence). Verder kijken ze ook uit naar de komst van nieuwe apparaten zoals de AR-bril. “We zijn van mening dat we al in dit jaar in sommige projecten kunnen beginnen met het onthullen van de resultaten van dat soort inspanningen,” onthult Matsuda. Hij eindigt de brief door iedereen te bedanken voor hun steun.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!