Square Enix gaat meer doen met cloud-gaming
Gamer.nl
Nieuws

Square Enix gaat meer doen met cloud-gaming

In een href="https://www.hd.square-enix.com/eng/news/2020/html/a_new_years_letter_from_the_president.html"><b>nieuwjaarsbrief</b> </a>laat de directeur van Square Enix, Yosuke Matsuda, onder andere weten dat het bedrijf van plan is om games te creëren met mogelijkheden die alleen beschikbaar zijn door het gebruik van cloudstreaming-diensten zoals xCloud.

Yosuke Matsuda zegt het volgende over cloudstreaming, “Vanuit een perspectief van game-ontwikkeling, zullen we ernaar streven om game-ervaringen te creëren die alleen mogelijk zijn in de cloud, wat betekent het ontwikkelen van cloud-native of cloud-centric games.” Matsuda zegt verder dat innovatie nodig is om ervoor te zorgen dat cloudstreaming door velen wordt gebruikt. Niet alleen met betrekking tot de distributie van games, cloudstreaming zorgt ervoor dat een console niet nodig is, maar ook met betrekking tot de game-ervaringen van spelers.

Hiermee bedoelt Matsuda het integreren van game-elementen die zonder de cloud niet mogelijk waren geweest, elementen die niet te draaien zijn op alleen een console. De directeur van Square Enix zegt dat het bedrijf al hard bezig is om dit waarheid te maken: “Onze inspanningen om cloud-native- of cloud-centric-titels te ontwikkelen zijn al gaande en we zullen ernaar streven om nieuwe game-ervaringen te creëren.” Hij heeft ook hoop in het feit dat de komst van cloudstreaming ervoor gaat zorgen dat de gamingmarkt zich nog verder kan uitbreiden, voornamelijk naar regio’s zoals India en Zuid-Amerika.

Square Enix wil met behulp van de huidige technologie tevens nieuwe vormen van entertainment creëren, voornamelijk op het gebied van AI (Artificial Inteligence). Verder kijken ze ook uit naar de komst van nieuwe apparaten zoals de AR-bril. “We zijn van mening dat we al in dit jaar in sommige projecten kunnen beginnen met het onthullen van de resultaten van dat soort inspanningen,” onthult Matsuda. Hij eindigt de brief door iedereen te bedanken voor hun steun.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!