Drie topmensen Ubisoft vertrekken na beschuldigingen over giftige werkcultuur
Nieuws

Drie topmensen Ubisoft vertrekken na beschuldigingen over giftige werkcultuur

Chief Creative Officer Serge Hascoët is opgestapt bij Ubisoft na een reeks beschuldigingen over een giftige werksfeer. Ook studiohoofd Canada Yannis Mallat en het hoofd van HR Cécile Cornet zijn vertrokken, meldt Ubisoft in een statement.

Als de creatieve topman van de uitgever was Hascoët betrokken bij vele projecten. Uit een reportage van de Franse krant Liberation bleek gisteren echter dat hij de spil was in de cultuurproblemen binnen het bedrijf. Hij werd niet beschuldigd van seksueel wangedrag, maar zou wel"het meest giftige gedrag binnen het bedrijf" vertonen. "Iedereen weet het. Hij wordt zelfs gewaardeerd voor zijn giftigheid", schreef Liberation.

Mallat overzag de Canadese studio's van de uitgever, waar de afgelopen weken meerdere verhalen over ontoelaatbaar gedrag naar buiten kwamen." De recente beschuldigingen in Canada maken het onmogelijk voor hem om verder te gaan in zijn rol", zegt Ubisoft in het statement. VP of Editorial Maxime Béland stapte op bij Ubisoft Toronto na beschuldigingen, terwijl een andere werknemer werd ontslagen. In Montreal legde Ashraf Ismail, de creative director van Assassin's Creed Valhalla, zijn werk neer om zich op zijn persoonlijke leven te concentreren nadat hij werd beschuldigd van het liegen over zijn huwelijksstatus tegen andere vrouwen.

Ubisoft zegt in hun statement dat Cornet opstapt omdat "zij denkt dat dit het beste is voor het bedrijf."Het artikel van Liberation claimde dat er meer dan honderd verschillende zaken zijn gemeld aan HR.

"Ubisoft is tekortgeschoten in zijn plicht om een veilige en inclusieve werkomgeving te creëren voor zijn werknemers", zegt CEO en mede-oprichterYves Guillemot in het statement. "Dit is onacceptabel, omdat giftig gedrag direct indruist tegen de waarden waarop ik nooit compromissen sluit, en dat ook nooit zal doen. Ik ben toegewijd om grote veranderingen door te voeren in het bedrijf om onze werkcultuur te verbeteren en te versterken." Guillemot neemt tijdelijk de werkzaamheden van Hascoët over als Chief Creative Officer.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Balatro is meer dan vijf miljoen keer verkocht
Nieuws

Balatro is meer dan vijf miljoen keer verkocht

De game won eind vorig jaar nog meerdere prijzen op The Game Awards

Er zijn inmiddels meer dan vijf miljoen exemplaren van de roguelike deckbuiler Balatro verkocht.

Dat hebben ontwikkelaar LocalThunk en uitgever Playstack aangekondigd. Het lijkt er daarbij op dat de prijzen die de game afgelopen december tijdens The Game Awards heeft gewonnen, deels heeft bijgedragen aan een toename in verkoop.

"De laatste paar weken zijn behoorlijk wild. We hopen dat iedereen die Balatro heeft gekocht nadat men de game zag tijdens The Game Awards een geweldige tijd er mee heeft!"

Balatro is een roguelike waarin spelers decks bouwen en pokeren. Men kan verschillende soorten kaarten verkrijgen en daarmee combo's creëren om hoge scores te halen. De game is verkrijgbaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch, pc, Mac, iOS en Android.

Ron Vorstermans gaf het spel een 9 in de Gamer.nl-review: "Er zal wellicht teleurstellende dlc komen, er zullen tijden komen dat het spel nergens meer wordt genoemd, maar Balatro zal er altijd voor je zijn als je even niets te doen hebt. Dit is zo’n game waarvan het simpele concept zich leent voor bijna onbegrensde diepgang. Zelfs na tientallen uren spelen weet deze roguelite deckbuilder je te verrassen met strategieën waarvan je niet wist dat ze mogelijk waren."

Balatro had in eerste instantie een leeftijdsclassificatie van 3+. Dit werd echter al snel naar 18+ veranderd door het Europese PEGI. Daardoor werd vanaf dat moment in de digitale PlayStation- en Xbox-winkels vermeld dat de game elementen van gokken bevat, en in sommige Europese landen werd het spel zelfs in zijn geheel uit de Switch eShop verwijderd. Afgelopen december gaf LocalThunk nog kritiek op de leeftijdsclassificatie. "Aangezien PEGI ons een classificering van 18+ geeft voor het feit dat we slechte speelkaarten in het spel hebben, moet ik misschien maar microtransacties, lootboxes of echt gokken toevoegen zodat we een classificering van 3+ krijgen zoals EA Sports FC."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sega Account gelanceerd, geeft toegang tot bonussen in games
Nieuws

Sega Account gelanceerd, geeft toegang tot bonussen in games

Zoals in het aankomende Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii

Sega heeft het zogeheten 'Sega Account' gelanceerd, een service die de games en services van het bedrijf aan elkaar linkt en bonussen aan leden geeft in bepaalde games.

Volgens Sega moet het hebben van een gratis Sega Account mensen "allerlei voordelen geven wanneer men Sega- en Atlus-games speelt en de online services gebruikt". Mensen met een account zullen naast bonuscontent ook nieuws over games en evenementen ontvangen.

Er is ook al meteen een eerste voorbeeld gegeven van zo'n bonus voor accounthouders. Mensen die hun Sega Account aan het op 20 februari te verschijnen Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii koppelen, ontvangen een exclusieve outfit voor hoofdpersonage Goro Majima waardoor hij gekleed is als Kazuma Kiryu. Men moet dan wel voor 7 maart een Sega Account hebben aangemaakt.

Sega Accounts zullen het in de toekomst ook mogelijk maken voor spelers om naar hun speelinformatie van games te kijken. Naar verwachting wordt dit vergelijkbaar met de eindejaarsoverzichten van bedrijven als PlayStation, Xbox en Nintendo.

Hoewel op geen wijze bevestigd, speculeren fans dat Sega deze accountservice in de toekomst ook gaat gebruiken om klassieke Sega-games speelbaar te maken. Eind vorig jaar haalde het bedrijf zonder aangegeven reden meer dan zestig klassieke games uit de verkoop in digitale winkels.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!