CEO Starbreeze geeft werknemers de schuld voor resultaten The Walking Dead
Gamer.nl
Nieuws

CEO Starbreeze geeft werknemers de schuld voor resultaten The Walking Dead

De CEO van ontwikkelaar Starbreeze, Bo Andersson, heeft de werknemers van de studio de schuld gegeven voor de tegenvallende resultaten van Overkill's The Walking Dead. Dit liet Andersson weten in een laatste e-mail naar het personeel van het bedrijf.

Andersson werd vorige maand ontslagen als gevolg van de slechte verkoopresultaten bij Overkill's The Walking Dead. In een laatste e-mail naar zijn personeel geeft hij aan dat het gebrek aan inzet de negatieve resultaten heeft veroorzaakt.

"Zelf heb ik al mijn geld, mijn familie door een scheiding en de voogdij van mijn kinderen verloren door de hoeveelheid werk dat ik heb verricht over de afgelopen twee of drie jaar," zegt Andersson. "Ik draaide werkweken van honderd uur om de ontwikkelaars te behouden en te betalen. Met steeds minder ontwikkelaars die bereid zijn om extra werk te verrichten in het product, worden de potentiële resultaten in de kwaliteit duidelijk gelimiteerd.
Dit is een nieuw tijdperk, en ik heb de oude niet vroeg genoeg verlaten om mij aan te passen aan het nieuwe. Dat is mijn schuld."

©GMRimport

Meerdere werknemers van Starbreeze hebben aan Eurogamer laten weten niet blij te zijn met het bericht van Andersson en uiten dan ook hun onvrede over de situatie. "Hij legt de schuld echt bij iedereen behalve zichzelf. Het is belachelijk om zoiets te schrijven", zo zegt één van de werknemers.

Na de lancering van Overkill's The Walking Dead van afgelopen december heeft Starbreeze sindsdien toegegeven dat de game slecht verkocht en benoemde het als 'teleurstellend'. Daarnaast verkeerde het bedrijf in slecht weer nadat er eerder een inval was bij het hoofdkantoor van de Zweedse ontwikkelaar, voor economische misdaden. Daar werd destijds een werknemer gearresteerd op verdenking van het handelen met voorkennis.

Watch on YouTube

Ondertussen is de positie van Andersson overgenomen door Mikael Nermark die aan Eurogamer vertelde dat het team van ontwikkelaars en producers in het laatste jaar hard gewerkt hebben aan de game. "Ons doel was om geen verplichte crunch te hebben, maar desnoods vroegen we specifieke mensen of zij langer wilden en konden blijven werken om bijvoorbeeld een bepaald element of ingewikkeld level af te maken. Om geheel duidelijk te zijn; het hele team heeft een sterke werkhouding en we hebben allemaal hard samengewerkt", aldus Nermark.

Tevens werd eerder bekend dat de consoleversie van The Walking Dead werd uitgesteld. In eerste instantie stond de game gepland om in februari te verschijnen voor Xbox One en PlayStation 4 en heeft momenteel nog geen nieuwe lanceringsdatum gekregen.

Overkill's The Walking Dead is verkrijgbaar op pc. Er is momenteel nog geen releasedatum bekend voor de Xbox One- en PlayStation 4-versie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!