CD Projekt Red wil intern balans tussen werk en privé verbeteren
CD Projekt Red wil er voor zorgen dat de balans tussen werk en privé bij zijn werknemers meer in balans is.
Dat laten mede-oprichter Marcin Iwiński en Cyberpunk 2077-regisseur Adam Badowski weten in een interview met Kotaku. Iwiński: "We staan bekend - laat mij even nederig zijn - we staan bekend om het behandelen van gamers met respect. Ik wil dat we ook bekend komen te staan voor het behandelen van ontwikkelaars met respect."
Hij vervolgt: "We werken er al een tijdje naartoe... we willen menselijker zijn en mensen met respect behandelen. Als ze een tijdje vrij nodig hebben, kan dat. Niemand zal er raar van opkijken." Badowski laat daarnaast weten dat dit voor hem persoonlijk ook voordelen heeft. "We worden ouder, en de meeste mensen die verantwoordelijk zijn voor de crunch-periode hebben al een gezin en kleine kinderen, en zij denken er precies hetzelfde over."
CD Projekt Red werkt op dit moment zover bekend aan twee games, waaronder Cyberpunk 2077. Hoewel er geen releasedatum is voor het spel, is Cyberpunk al geruime tijd in ontwikkeling. Het is de vraag of de Poolse ontwikkelaar inderdaad de gevreesde 'crunch' voor release kan vermijden. "Natuurlijk zijn er bepaalde momenten dat we harder moeten werken - ik denk dat de E3-demo een goed voorbeeld is", aldus Iwiński. "Soms hebben we unieke specialiteiten, unieke werknemers, en we kunnen hen niet klonen. Ze moeten aan erg specifieke dingen werken. En dan moeten we ze vragen om meer tijd er aan te besteden, omdat er geen andere manier is."