CD Projekt Red wil intern balans tussen werk en privé verbeteren
Nieuws

CD Projekt Red wil intern balans tussen werk en privé verbeteren

CD Projekt Red wil er voor zorgen dat de balans tussen werk en privé bij zijn werknemers meer in balans is.

Dat laten mede-oprichter Marcin Iwiński en Cyberpunk 2077-regisseur Adam Badowski weten in een interview met Kotaku. Iwiński: "We staan bekend - laat mij even nederig zijn - we staan bekend om het behandelen van gamers met respect. Ik wil dat we ook bekend komen te staan voor het behandelen van ontwikkelaars met respect."

Hij vervolgt: "We werken er al een tijdje naartoe... we willen menselijker zijn en mensen met respect behandelen. Als ze een tijdje vrij nodig hebben, kan dat. Niemand zal er raar van opkijken." Badowski laat daarnaast weten dat dit voor hem persoonlijk ook voordelen heeft. "We worden ouder, en de meeste mensen die verantwoordelijk zijn voor de crunch-periode hebben al een gezin en kleine kinderen, en zij denken er precies hetzelfde over."

CD Projekt Red werkt op dit moment zover bekend aan twee games, waaronder Cyberpunk 2077. Hoewel er geen releasedatum is voor het spel, is Cyberpunk al geruime tijd in ontwikkeling. Het is de vraag of de Poolse ontwikkelaar inderdaad de gevreesde 'crunch' voor release kan vermijden. "Natuurlijk zijn er bepaalde momenten dat we harder moeten werken - ik denk dat de E3-demo een goed voorbeeld is", aldus Iwiński. "Soms hebben we unieke specialiteiten, unieke werknemers, en we kunnen hen niet klonen. Ze moeten aan erg specifieke dingen werken. En dan moeten we ze vragen om meer tijd er aan te besteden, omdat er geen andere manier is."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Medeoprichter Call of Duty-studio vloog drone tegen blusvliegtuig
Nieuws

Medeoprichter Call of Duty-studio vloog drone tegen blusvliegtuig

Tijdens de branden in Los Angeles

Peter Akemann - een van de oprichters van Call of Duty-studio Treyarch - heeft bekend met een drone te hebben gevlogen die botste tegen een blusvliegtuig die meehielp met het blussen van de branden in Los Angeles.

Akemann, die recentelijk nog als de directeur van Skydance Interactive functioneerde, heeft toegegeven op 9 januari met een DJI Mini 3 Pro te hebben gevlogen en vervolgens de botsing met een Super Scooper-blusvliegtuig te hebben veroorzaakt (via The Hollywood Reporter). Dit terwijl de Amerikaanse overheid op dat moment een tijdelijk vliegverbod voor drones in werking had gesteld op die locatie.

De botsing beschadigde de linkervleugel van het vliegtuig, waarna het meerdere dagen aan de grond moest blijven en niet kon helpen met de blusacties in Los Angeles. Akemann zou vanaf het dak van een parkeergarage in Santa Monica de drone hebben gelanceerd, maar zou de drone kwijt ongeveer anderhalve mijl van het opstijgpunt kwijt zijn geraakt, waarna de botsing plaatsvond.

Autoriteiten kwamen er achter dat de drone van Akemann was, en hij heeft nu schuld bekend voor het onveilig besturen van een onbemand vliegtuig. Die misdaad kan een gevangenisstraf van tot een jaar als gevolg hebben, al vraagt Akemann zelf om honderdvijftig uur aan taakstraf om de slachtoffers van de Los Angeles-branden te helpen. Ook biedt hij aan ongeveer 65.000 dollar te betalen voor de reparaties van het vliegtuig. Hij laat in een statement weten "erg veel spijt" te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hotfix pc-versie Spider-Man 2 moet game stabieler maken
Nieuws

Hotfix pc-versie Spider-Man 2 moet game stabieler maken

De pc-versie kwam vorige week uit en kon op veel negatieve spelersrecensies rekenen

Insomniac Games heeft een tweede hotfix voor de pc-versie van Marvel's Spider-Man 2 uitgebracht nadat het klachten regende over de stabiliteit van de game.

Afgelopen week kwam Spider-Man 2 op pc uit, en al snel verschenen er veel negatieve recensies op Steam. Diverse spelers hadden te maken met crashes en bugs, en in sommige gevallen kon de game zelfs niet opgestart worden.

De pas uitgekomen hotfix moet diverse problemen verhelpen en de game een stuk stabieler en meer bugvrij maken. Het lost daarbij ook een bug op waarbij spelers geen Steam Achievements konden ontgrendelen. Insomniac laat weten feedback in de gaten te blijven houden voor nog meer eventuele problemen.

Marvel's Spider-Man 2 verscheen afgelopen najaar al op PlayStation 5 en is nu dus ook op pc verkrijgbaar. Zowel Peter Parker als Miles Morales belangrijke rollen in de game - mensen kunnen schakelen tussen de twee helden. Beide Spider-Mans hebben ook nieuwe moves. Spelers verkennen niet alleen Manhattan, maar ook Queens en Brooklyn in de game. Daarbij speelt Venom een grote rol in de game.

Erik Nusselder deelde een 8 uit aan de PS5-versie van de game: "Spider-Man 2 is een vervolg volgens het boekje. Het biedt meer van alles wat in de vorige delen zo goed werkte. Dat levert een ontzettend goed en vloeiend speelbaar spel op waar het plezier vanaf spat, maar Insomniac maakt vaak wel de allerveiligste keuzes, waardoor de game niet vaak verrast."

Sony maakte vorige week overigens bekend de verplichting om een PlayStation Network-account te koppelen wanneer er een pc-versie van een PlayStation-game wordt gespeeld, bij vier spellen op te heffen - waaronder Spider-Man 2. Mensen die hun PSN-account koppelen ontvangen wel in-game bonussen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!