CD Projekt Red-CEO: 'Crunch nog steeds nodig voor Cyberpunk 2077'
Adam Kicinski, CEO van CD Projekt Red, zegt dat het href="https://gamer.nl/artikelen/nieuws/cyberpunk-2077-uitgesteld-naar-september/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">uitstellen van Cyberpunk 2077</a> niet betekent dat de werknemers geen overuren meer maken, er is nog altijd sprake van crunch.
Het uitstellen van Cyberpunk 2077 naar september brengt geen verandering in het harde werk en de overuren die gemaakt worden tijdens de ontwikkeling van Cyberpunk 2077. Dit verklaart de CEO van CD Projekt Red in een telefoongesprek met investeerders.
"We proberen crunch te limiteren, maar we zijn aangekomen bij de eindfase van de ontwikkeling. Tot een zekere hoogte is het nog steeds nodig, helaas. Maar we proberen er zo goed mogelijk mee om te gaan", aldus Kicinski.
Veel mensen zijn ervan overtuigd dat Cyberpunk 2077 is uitgesteld om de game te polijsten en de laatste puntjes op de i te zetten. De uitspraak van Kicinski spreekt deze verwachting echter enigszins tegen. Volgens de CEO is de game inmiddels wel volledig speelbaar, zelfs al een aantal maanden. Er moeten echter een hoop technische verbeteringen worden doorgevoerd en het polijsten is inderdaad ook nog lang niet klaar.
"Polijsten is een complexe werkzaamheid. Het gaat vooral om het aantal dingen dat we nog moeten doen en niet om een fundamenteel probleem", verklaart de CEO.
Kicinski vertelt verder dat het ontwikkelingsteam pal achter het uitstellen van de game staat. Cyberpunk 2077 moet namelijk perfect zijn en daar moeten de vijf extra maanden uitkomst voor bieden.
Cyberpunk 2077 is niet de enige game die deze maand werd uitgesteld. Ook Final Fantasy 7 en Marvel's Avengers zijn naar achter geschoven door Square Enix