Arcadegame Vs. Castlevania komt morgen naar Switch
Gamer.nl
Nieuws

Arcadegame Vs. Castlevania komt morgen naar Switch

De Japanse game-uitgever Hamster heeft bekendgemaakt dat de arcadegame Vs. Castlevania de volgende toevoeging aan de Arcade Archives-reeks is.

De Arcade Archives is een collectie van geëmuleerde arcadegames uit de jaren tachtig en negentig. In de afgelopen vijf jaar heeft Hamster al veel games uitgegeven via de Arcade Archives zoals Donkey Kong, Karate Champ en Ninja-Kid. Vs. Castlevania is de nieuwste toevoeging aan deze lijst met games.

Vs. Castlevania werd voor het eerst uitgebracht in de arcades in 1986 en wordt omschreven als een moeilijkere versie van de Castlevania-game die eerder uitkwam voor de NES. Het is een singleplayer-game ondanks de ietwat misleidende benaming ‘Vs’. De speler baant zich in deze onvergeeflijke game een weg door verschillende levels terwijl de moeilijkheidsgraad alsmaar hoger wordt gelegd.

Vs. Castlevania is vanaf 17 oktober beschikbaar in de Switch eShop voor 6,99 euro.

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo: 'Ontwikkelaars vroegen om digitale triggers op Switch 2-controllers'
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo: 'Ontwikkelaars vroegen om digitale triggers op Switch 2-controllers'

Daarom zou er niet voor analoge triggers gekozen zijn

De Joy-Cons en Pro Controller voor Nintendo Switch 2 hebben geen analoge, maar digitale triggers. Volgens Nintendo is hier voor gekozen omdat veel ontwikkelaars daar om vroegen.

Dat meldden Nintendo-topmannen in een interview met VentureBeat. Bij analoge triggers registreert de controller hoever de trigger wordt ingedrukt - bijvoorbeeld om te bepalen hoeveel gas er wordt gegeven in racespellen - terwijl digitale triggers elke beweging als dezelfde input registreren.

Setsuya Sasaki, de technical director van de Switch 2: "Er waren een hoop, laten we zeggen, kieskeurige ontwikkelaars die om (digitale triggers) vroegen. Daarom hebben we daar voor gekozen."

Switch 2-producent Kouichi Kawamoto vult aan: "Er zitten zowel voor- als nadelen aan analoge knoppen. Je verliest wat momentum wanneer ze analoog zijn. We overwogen het en besloten dat directe input een betere optie zou zijn."

Overigens had de GameCube-controller wel analoge triggers. Games als F-Zero GX en Super Mario Sunshine maken hier gebruik van. Het is echter niet noodzakelijk om de games te kunnen spelen. Op de Switch 2 komen via Nintendo Switch Online GameCube-spellen beschikbaar. De Switch 2 is vanaf 5 juni verkrijgbaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sifu-makers brengen voetbalgame Rematch op 19 juni uit
Gamer.nl
Nieuws

Sifu-makers brengen voetbalgame Rematch op 19 juni uit

Een open bèta gaat op 18 april van start

Rematch, de nieuwe voetbalgame van Sifu-ontwikkelaar Sloclap, komt op 19 juni uit.

Dat werd gisteren aangekondigd. Naast een standaardeditie van 30 dollar (prijs in euro's nog onbekend) komt er ook een Pro-editie van 40 dollar en Elite-editie van 50 dollar uit met drie dagen eerder toegang en andere extra's. Op 18 april begint daarnaast een open bèta - mensen kunnen zich hier registreren.

De online multiplayergame Rematch bestaat uit potjes van vijf tegen vijf spelers en plaats de camera achter de voetballer die spelers besturen. De wedstrijden spelen zich dan ook af in kleinere stadions.

Een uniek detail van het spel is dat spelers geen overtredingen of buitenspel kunnen maken; alles is toegestaan. Omdat spelers maar één voetballer besturen, kan er continu geschakeld worden van positie op het veld. Verder valt de grafische stijl van Rematch op - een vergelijkbare cartooneske stijl als Sifu.

Rematch komt naar pc (via Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Sloclap belooft dat er na release seizoensgebonden content wordt toegevoegd, waaronder cosmetische items en nieuwe modi.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!