Call of Duty-ontwikkelaar Beenox opent nieuwe studio in Montreal
Nieuws

Call of Duty-ontwikkelaar Beenox opent nieuwe studio in Montreal

Activision-studio Beenox heeft een nieuwe studio in Montreal, Canada geopend.

Het tweede kantoor van de in Quebec gesitueerde ontwikkelaar moet er voor zorgen dat er meer dan vierhonderd mensen in totaal bij Beenox werken. De studio moet meehelpen aan de groei van de Call of Duty-franchise en "andere ambitieuze projecten". Vacatures zijn hier te vinden.

Beenox is een ondersteunende studio voor diverse Call of Duty-games - zo levert het content voor nieuwe seizoenen van Warzone en werkt het ook mee aan de mobiele Warzone-game. De ontwikkeling wordt geleid door een nieuwe studio genaamd Solid State, maar Beenox helpt samen met Activision Shanghai en Digital Legends mee.

Zo'n beetje alle Activision-studio's werken in meer of mindere mate wel aan Call of Duty. Begin dit jaar kondigde Microsoft echter aan van plan te zijn Activision Blizzard over te nemen. Daarnaast komt volgend geruchten volgend jaar geen nieuwe game in de Call of Duty-hoofdreeks uit.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe details over geannuleerde Halo-battle-royale-game gelekt
Nieuws

Nieuwe details over geannuleerde Halo-battle-royale-game gelekt

De game of modus zou inmiddels zijn geannuleerd

Er zijn nieuwe details gelekt over een mogelijke Halo-game binnen het battle royale-genre die hoogstwaarschijnlijk is geannuleerd.

Sinds 2022 gaan er al geruchten over het project, dat mogelijk als losstaande game uit had moeten komen of als modus aan Halo Infinite had moeten worden toegevoegd. Begin dit jaar gingen er vervolgens geruchten dat het project inmiddels was geannuleerd.

YouTuber Rebs Gaming claimt met een voormalige ontwikkelaar van het project te hebben gepraat, en deelt deze info in onderstaande video. Het project, dat intern eerst bekendstond als Project Tatanka en daarna als Project Ekhert, zou zijn geannuleerd vanwege een focus op het volgende hoofddeel in de Halo-reeks en vanwege de afnemende populariteit van het battle royale-genre.

Volgens de YouTuber hield ontwikkelaar 343 Industries wekelijks speeltests met de game. Spelers zouden via de ODST-pods op een map op de Zeta Halo-ring worden gedropt, welke uit meerdere fragmenten zou bestaan. Spelers zouden op deze map verschillende items en schilden kunnen oppakken en diverse 'minimissies' kunnen klaren. Gedurende potjes zouden Pelicans over de map vliegen en voertuigen zoals Warthogs en Falcons droppen.

Officieel is er nooit een battle royale-game binnen de Halo-franchise aangekondigd, dus al het bovenstaande is dan ook niet officieel bevestigd. Begin dit jaar bleek al uit diverse LinkedIn-profielen dat de nieuwe Halo waarschijnlijk al minstens sinds 2022 in ontwikkeling is.

Vorig jaar vielen er ontslagen bij Microsoft, waaronder bij 343 Industries. Studiohoofd Pierre Hintze verzekerde fans kort daarna dat men bij 343 aan de Halo-reeks blijft werken. "343 Industries blijft doorgaan met het ontwikkelen van Halo, nu en in de toekomst, waaronder epische verhalen, multiplayer en meer dan de dingen die Halo geweldig maken."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Mods kunnen nu ook in consoleversie van Baldur's Gate 3 gebruikt worden
Nieuws

Mods kunnen nu ook in consoleversie van Baldur's Gate 3 gebruikt worden

De mods kunnen wel alleen op pc gemaakt worden

Larian heeft patch 7 voor de consoleversie van Baldur's Gate 3 uitgebracht, wat betekent dat mods voor de game nu ook op PlayStation 5 en Xbox Series-consoles geïnstalleerd kunnen worden.

Begin vorige maand kwam de patch al uit voor pc, met de belofte dat deze uiteindelijk ook naar consoles zou komen. Dat is nu dus gebeurd. Hoewel mods voor de game alleen op pc gemaakt kunnen worden, kan men de mods nu ook via de consoleversie van de game installeren. Volgens Larian zijn er al meer dan duizend mods gemaakt en zijn deze mods al meer dan vijftien miljoen keer gedownload.

De patch, die nu overigens ook voor de Mac-versie van de game uit is, bevat daarnaast nieuwe filmpjes voor 'slechte' eindes, verschillende oplossingen voor bugs en verbeteringen aan gevechten in Honour Mode. Hier valt meer over de update te lezen. Larian geeft daar ook enkele tips voor specifieke mods.

Eerder werd al bekendgemaakt dat Larian op dit moment aan twee nieuwe games werkt. Aan Baldur's Gate 4 gaat de studio niet werken, al staat het natuurlijk vrij voor de eigenaar van de franchise om daar een andere ontwikkelaar voor te zoeken.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tango werkte voor sluiting al aan vervolg op Hi-Fi Rush
Nieuws

Tango werkte voor sluiting al aan vervolg op Hi-Fi Rush

Ook wil de ontwikkelaar dlc voor het eerste deel maken

Tango Gameworks werkte voordat de ontwikkelaar werd gesloten door Microsoft al ongeveer een halfjaar aan een vervolg op Hi-Fi Rush.

Dat meldt Maria Park, hoofd van corporate development bij Krafton, in een interview met Games Industry. Krafton gaf onlangs aan Tango Gameworks te hebben overgenomen, waardoor de studio toch weer geopend kon worden. Ook is het bedrijf nu eigenaar van de rechten op Hi-Fi Rush.

"We richten ons voornamelijk op Hi-Fi Rush", zo meldde Park. "Het was vooral een strategische beslissing. Het was tof geweest om alle IP's over te ne nemen, maar het team werkte aan Hi-Fi Rush 2 en anderen werkten aan jubileumcontent voor The Evil Within. Microsoft kennende wilden we niet teveel eisen voor deze overname, dus we gingen primair voor Hi-Fi Rush."

Dat er meer Hi-Fi Rush in de maak is, kan dus als zo goed als zeker worden beschouwd. Of in de woorden van Park: "Nu we de rechten op Hi-Fi Rush hebben, kunnen we deze succesvolle serie voortzetten, maar ook mogelijke nieuwe creatieve wegen verkennen."

Volgens Park wil Tango Gameworks de verwachtingen van fans overtreffen met een vervolg. "Zo merkten sommige spelers op dat men in Hi-Fi Rush alleen fabrieken aandeed, dus nu willen ze een ervaring binnen een open spelwereld bieden. Niet per se volledig open wereld, maar een dynamischere omgeving." Ook zou Tango graag nog dlc voor Hi-Fi Rush ontwikkelen. "Ze willen geen haast maken met het vervolg, maar de tijd nemen om die game te verfijnen en een andere ervaring te bedenken."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!