Bungie: 'We hebben de toekomst volledig in handen'
Nieuws

Bungie: 'We hebben de toekomst volledig in handen'

Ontwikkelaar Bungie heeft laten weten content te blijven leveren voor de Destiny-franchise ondanks de recente scheiding met Activision Blizzard. Dit meldt Destiny Franchise Director, Luke Smith, in een blogpost op de officiële website.

In de blogpost praat Smith over de toekomst van Bungie en Destiny 2. Daarin benadrukt Smith de dankbaarheid van Bungie voor de samenwerkingen met High Moon Studios, Vicarious Visions en Activision om de franchise te laten groeien tot wat het vandaag de dag is.

Smith geeft aan dat Bungie blijft werken aan content voor de zogenoemde Annual Pass voor Destiny 2. Daaraan voegt Smith toe dat de ontwikkelaar veel geleerd heeft bij het leveren van Black Armory. Zo was het voor Bungie een leermoment toen de ontwikkelaar erachter kwam dat spelers de vereiste hoeveelheid Power te groot was om de eerste forge te verkennen. Hierdoor waren spelers minder snel geneigd om de forge te betreden.

Nu zegt Bungie een middellijn te willen vinden tussen het creëren van content die veel spelers kunnen beleven evenals het leveren van content voor ambitieuze spelers die willen werken om progressie te realiseren. De ontwikkelaar zegt deze feedback toe te gaan passen in de aankomende seizoenen voor de game.

Als laatst benoemt Smith dat Bungie toegewijd blijft aan de Destiny-franchise. "We hebben dit universum gecreëerd en hebben de toekomst volledig in handen. Het grootste gedeelte van het team is hard aan het werken om nieuwe ervaringen, vijanden en manieren te visualiseren om met de Guardian te spelen waar jij als speler mee bent begonnen sinds 2014. Wij blijven hiermee doorgaan. Wij denken na over wat het betekent om echt onafhankelijk te zijn, wat het betekent om zelf uit te geven, en heel belangrijk, hoe de toekomst van Destiny er nu uit kan gaan zien voor onze spelers", zo zegt Smith.

Deze meldingen van Bungie komen naar aanleiding van een vroegtijdige contractbeëindiging tussen Bungie en uitgever Activision Blizzard. De precieze reden voor de scheiding tussen de twee partijen is niet gegeven, maar er wordt verondersteld dat de tegenvallende verkoop van Destiny 2 de oorzaak was. Hoe dan ook blijft de Destiny-franchise in handen van ontwikkelaar Bungie.

Destiny 2 is verkrijgbaar op pc, Xbox One en PlayStation 4.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Consoleversie Nine Sols verschijnt in november
Nieuws

Consoleversie Nine Sols verschijnt in november

Actie-platformer verscheen afgelopen mei al voor pc

De actie-platformer Nine Sols komt op 26 november uit voor diverse consoles.

Dat heeft Red Candle Games aangekondigd. Het spel verscheen afgelopen mei al voor pc (via Steam), en zal in november digitaal uitkomen voor Nintendo Switch, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. Ook komt de game op Xbox Game Pass te staan.

Nine Sols is een met de hand getekende 2D-platformer met gevechten die zijn geïnspireerd door Sekiro. Spelers verkennen een land dat ooit de thuishaven was van een eeuwenoud buitenaards ras en moeten de negen Sols vernietigen - de leiders van een vervloekt rijk. Hieronder is een nieuwe trailer te zien.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Star Wars Outlaws krijgt roadmap voor aankomende updates
Nieuws

Star Wars Outlaws krijgt roadmap voor aankomende updates

Er staan drie 'Title Updates' en een Steam-release op stapel

Ubisoft heeft een kleine roadmap gedeeld van aankomende updates voor Star Wars Outlaws.

Zo verschijnt op 3 oktober 'Title Update 2', dat zich richt op diverse oplossingen voor bugs. Op 24 oktober komt 'Title Update 3' uit met diverse quality of live-verbeteringen. Op 21 november, zoals eerder deze week aangekondigd, verschijnt de game op Steam, komt Story Pack 1 uit, en wordt ook 'Title Update 4' verwacht. Daarmee worden verbeteringen aan de stealth-secties en de gevechten aangebracht en worden er gratis nieuwe Contracts toegevoegd. Meer informatie over de precieze inhoud van de updates moet spoedig volgen.

Ubisoft heeft onlangs toegegeven dat Star Wars Outlaws niet naar verwachting heeft gepresteerd. Dit heeft de waarde van aandelen van het bedrijf mede laten dalen. Sommige aandeelhouders opperen zelfs dat het beter zou zijn wanneer Ubisoft verkocht zou worden.

Ondanks dat heeft Ubisoft eerder deze week een plan gedeeld om een nieuwe weg in te slaan. Zo is Assassin's Creed Shadows uitgesteld naar 14 februari 2025 om er zeker van te zijn dat de kwaliteit naar wens is en zullen pc-versies van games voortaan meteen naar Steam komen.

Dunke van Boekel gaf een 8 aan de Star Wars-game: "Star Wars Outlaws toornt niet aan de formule van een gemiddelde openwereldgame. Toch voert Massive Entertainment genoeg veranderingen door die leiden tot een verfrissende ervaring."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Spelers kunnen cheaters in Deadlock nu in kikkers veranderen
Nieuws

Spelers kunnen cheaters in Deadlock nu in kikkers veranderen

Een ludieke manier om valsspelers te straffen

Spelers van Valve-shooter Deadlock kunnen cheaters die er gloeiend bij zijn nu in een kikker veranderen.

Valve heeft een nieuwe patch uitgebracht voor de testversie van heroshooter Deadlock. Hoewel de game al sinds enige tijd wordt geteisterd door cheaters, heeft het bedrijf spelers een ludieke manier gegeven om deze valsspelers te straffen.

Wanneer een cheater eenmaal ontdekt is, mogen spelers bepalen wat er met die persoon gebeurt. Er is een mogelijkheid om hem of haar te bannen, maar men kan ook voor de optie kiezen om de cheater in-game in een kikker te veranderen. De cheater blijft vervolgens het gehele potje een kikker. Daarna wordt de valsspeler in kwestie alsnog automatisch gebanned.

Deadlock is al sinds 2018 in ontwikkeling, heeft tower defence-mechanismen en combineert als setting fantasy met steampunk. "Magiërs, vreemde wezens en robots", zo wordt de game omschreven. "Het bevat snelle bewegingen op zwevende rails, vergelijkbaar met Bioshock Infinite." In de kern is het een teamshooter waarin twee teams van zes spelers het tegen elkaar opnemen.

Eerder dit jaar startte in het geheim een test voor Deadlock, waar toen enkele duizenden spelers aan meededen. In augustus bleek al dat de testversie soms door 17.000 mensen tegelijk werd gespeeld. Afgelopen maand werd de game officieel aangekondigd middels een Steam-pagina. Eind augustus bleek dat de testversie van de game al meer dan honderdduizend gelijktijdige spelers aantrok.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!