Bungie: 'We hebben de toekomst volledig in handen'
Nieuws

Bungie: 'We hebben de toekomst volledig in handen'

Ontwikkelaar Bungie heeft laten weten content te blijven leveren voor de Destiny-franchise ondanks de recente scheiding met Activision Blizzard. Dit meldt Destiny Franchise Director, Luke Smith, in een blogpost op de officiële website.

In de blogpost praat Smith over de toekomst van Bungie en Destiny 2. Daarin benadrukt Smith de dankbaarheid van Bungie voor de samenwerkingen met High Moon Studios, Vicarious Visions en Activision om de franchise te laten groeien tot wat het vandaag de dag is.

Smith geeft aan dat Bungie blijft werken aan content voor de zogenoemde Annual Pass voor Destiny 2. Daaraan voegt Smith toe dat de ontwikkelaar veel geleerd heeft bij het leveren van Black Armory. Zo was het voor Bungie een leermoment toen de ontwikkelaar erachter kwam dat spelers de vereiste hoeveelheid Power te groot was om de eerste forge te verkennen. Hierdoor waren spelers minder snel geneigd om de forge te betreden.

©GMRimport

Nu zegt Bungie een middellijn te willen vinden tussen het creëren van content die veel spelers kunnen beleven evenals het leveren van content voor ambitieuze spelers die willen werken om progressie te realiseren. De ontwikkelaar zegt deze feedback toe te gaan passen in de aankomende seizoenen voor de game.

Als laatst benoemt Smith dat Bungie toegewijd blijft aan de Destiny-franchise. "We hebben dit universum gecreëerd en hebben de toekomst volledig in handen. Het grootste gedeelte van het team is hard aan het werken om nieuwe ervaringen, vijanden en manieren te visualiseren om met de Guardian te spelen waar jij als speler mee bent begonnen sinds 2014. Wij blijven hiermee doorgaan. Wij denken na over wat het betekent om echt onafhankelijk te zijn, wat het betekent om zelf uit te geven, en heel belangrijk, hoe de toekomst van Destiny er nu uit kan gaan zien voor onze spelers", zo zegt Smith.

Deze meldingen van Bungie komen naar aanleiding van een vroegtijdige contractbeëindiging tussen Bungie en uitgever Activision Blizzard. De precieze reden voor de scheiding tussen de twee partijen is niet gegeven, maar er wordt verondersteld dat de tegenvallende verkoop van Destiny 2 de oorzaak was. Hoe dan ook blijft de Destiny-franchise in handen van ontwikkelaar Bungie.

Destiny 2 is verkrijgbaar op pc, Xbox One en PlayStation 4.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!