Bungie: 'We hebben de toekomst volledig in handen'
Nieuws

Bungie: 'We hebben de toekomst volledig in handen'

Ontwikkelaar Bungie heeft laten weten content te blijven leveren voor de Destiny-franchise ondanks de recente scheiding met Activision Blizzard. Dit meldt Destiny Franchise Director, Luke Smith, in een blogpost op de officiële website.

In de blogpost praat Smith over de toekomst van Bungie en Destiny 2. Daarin benadrukt Smith de dankbaarheid van Bungie voor de samenwerkingen met High Moon Studios, Vicarious Visions en Activision om de franchise te laten groeien tot wat het vandaag de dag is.

Smith geeft aan dat Bungie blijft werken aan content voor de zogenoemde Annual Pass voor Destiny 2. Daaraan voegt Smith toe dat de ontwikkelaar veel geleerd heeft bij het leveren van Black Armory. Zo was het voor Bungie een leermoment toen de ontwikkelaar erachter kwam dat spelers de vereiste hoeveelheid Power te groot was om de eerste forge te verkennen. Hierdoor waren spelers minder snel geneigd om de forge te betreden.

©GMRimport

Nu zegt Bungie een middellijn te willen vinden tussen het creëren van content die veel spelers kunnen beleven evenals het leveren van content voor ambitieuze spelers die willen werken om progressie te realiseren. De ontwikkelaar zegt deze feedback toe te gaan passen in de aankomende seizoenen voor de game.

Als laatst benoemt Smith dat Bungie toegewijd blijft aan de Destiny-franchise. "We hebben dit universum gecreëerd en hebben de toekomst volledig in handen. Het grootste gedeelte van het team is hard aan het werken om nieuwe ervaringen, vijanden en manieren te visualiseren om met de Guardian te spelen waar jij als speler mee bent begonnen sinds 2014. Wij blijven hiermee doorgaan. Wij denken na over wat het betekent om echt onafhankelijk te zijn, wat het betekent om zelf uit te geven, en heel belangrijk, hoe de toekomst van Destiny er nu uit kan gaan zien voor onze spelers", zo zegt Smith.

Deze meldingen van Bungie komen naar aanleiding van een vroegtijdige contractbeëindiging tussen Bungie en uitgever Activision Blizzard. De precieze reden voor de scheiding tussen de twee partijen is niet gegeven, maar er wordt verondersteld dat de tegenvallende verkoop van Destiny 2 de oorzaak was. Hoe dan ook blijft de Destiny-franchise in handen van ontwikkelaar Bungie.

Destiny 2 is verkrijgbaar op pc, Xbox One en PlayStation 4.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stalker 2: Heart of Chornobyl is een miljoen keer verkocht
Nieuws

Stalker 2: Heart of Chornobyl is een miljoen keer verkocht

En 'veel meer' mensen spelen het spel via Game Pass

Het woensdag uitgekomen Stalker 2: Heart of Chornobyl is inmiddels wereldwijd een miljoen keer verkocht.

Dat werd via het officiële X-account van de gamereeks aangekondigd. Daarbij wordt gemeld dat "nog veel meer stalkers de game via Game Pass spelen".

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. Ook staat het spel op Xbox Game Pass.

Dat de game is uitgekomen mag een klein wonder heten, want de ontwikkeling had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten.

Stalker 2 kent op release wel bugs en andere technische mankementen. GSC heeft al laten weten de komende tijd hotfixes uit te brengen om diverse problemen weg te werken.

Kamal van de Pol deelde een 7 uit in de Gamer.nl-review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit
Nieuws

Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit

Game komt op 14 februari 2025 uit

Assassin's Creed Shadows bevat nieuwe stealth-mechanismen om het rondsluipen in de game nog tactischer te maken.

Ubisoft heeft de aanpassingen ten opzichte van vorige Assassin's Creed-delen in een nieuwe blogpost uiteengezet. Zo zijn er tijdens het sluipen acties in verschillende kleuren boven vijanden te zien, waarmee wordt aangegeven of vijanden in één keer uitgeschakeld kunnen worden, of er alleen schade wordt gedaan of dat vijanden helemaal niet via stealth uitgeschakeld kunnen worden.

Het loont dan ook de moeite om ervaringspunten in perks te stoppen waarmee bijvoorbeeld de schade die met sluipaanvallen wordt uitgedeeld te verhogen. Verder kan men de mogelijkheid ontgrendelen om dubbele sluipmoorden achter elkaar te plegen en bijvoorbeeld rookbommen te gebruiken.

Daarbij kan de positie waar spelers zich in bevinden ook het verschil maken: sommige vijanden kunnen bijvoorbeeld een aanval vanaf de grond overleven, maar niet vanuit de lucht. Er is ook een menuoptie om dit systeem toegankelijker te maken, waardoor alle vijanden wel met één stealthaanval gedood kunnen worden.

Een ander verschil met voorgaande games is dat spelers geen vogel tot hun beschikking hebben om het gebied om hen heen uit te kammen. In plaats daarvan hebben zowel Naoe en Yasuke - de twee hoofdpersonages van de game - een 'Observe'-mechanisme waarmee vijanden en items getagd kunnen worden. Alleen Naoe heeft ook Eagle Vision waarmee bijvoorbeeld vijanden achter muren gespot kunnen worden door het geluid dat ze maken.

Zoals gebruikelijk kunnen de hoofdpersonages bukken om minder snel gespot te worden, maar door in de schaduw te schuilen worden ze nu helemaal onzichtbaar. Het loont dus om bijvoorbeeld fakkels te doven en zo duisternis te creëren. Aangezien Naoe het kleinste hoofdpersonage in de reeks tot nu toe is, kan ze ook schuilen in krappe plekken.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error