Bungie onthult meer details over Destiny 2: New Light en cross-saves
Nieuws

Bungie onthult meer details over Destiny 2: New Light en cross-saves

Destiny 2: New Light wordt geen aparte versie van het spel en gaat naast alle content uit het eerste jaar, ook content uit de Forsaken-uitbreiding bevatten. Verder moeten uitbreidingen opnieuw worden aangeschaft, wanneer gebruik wordt gemaakt van cross-saves.

Bungie heeft gisteren haar wekelijkse blogpost over Destiny 2 geplaatst. In het bericht wordt gesproken over het aankomende Iron Banner-evenement en de nieuwe vrij te spelen uitrustingen en wapens, maar worden ook een aantal vragen beantwoord over het aangekondigde Destiny 2: New Light en de cross-save-functionaliteit die naar het spel komt.

Bungie legt uit dat Destiny 2: New Light geen aparte versie van het spel is. In plaats hiervan worden alle spelers overgezet naar New Light, maar behouden de huidige spelers al hun progressie en aangeschafte uitbreidingen. De gratis versie van New Light bevat alle content uit het eerste jaar van Destiny 2, waaronder de hoofdverhaalmissies en de Curse of Osiris- en Warmind-uitbreidingen. Van de Forsaken-uitbreiding hebben gratis spelers toegang tot de planeten, Strikes, Crucible-maps, Gambit-spelmodi en bepaalde content van de Annual Pass. Alleen de verhaalmissies, raids en missies voor zeldzame Exotic-wapens moeten los worden aangeschaft.

Spelers die voor het eerst de gratis versie van Destiny 2: New Light spelen, maken kennis met het spel door middel van een verhaalmissie. In deze missie, welke bekend is uit Destiny 1, wordt de speler wakker in de Cosmodrome op Aarde, om vervolgens een schip te vinden en naar de Tower te kunnen vliegen. Nieuwe spelers starten bovendien met een hoog Power Level, zodat ze gelijk aan alle gratis content kunnen deelnemen.

In de blogpost worden ook meer details gegeven over de werking van de cross-save-functionaliteit die in september naar het spel komt. Zo kunnen spelers één personage kiezen om over te zetten naar een ander platform en blijven alle uitrustingen en items van het personage bewaard. Uitbreidingen zijn echter alleen geldig op het platform waarop deze zijn aangeschaft, en moeten dus opnieuw worden gekocht op het nieuwe platform. Ook wordt bevestigd dat cross-play tussen de verschillende platformen niet mogelijk wordt. Gebruikers van Google Stadia worden dan ook alleen gekoppeld aan andere Stadia-spelers.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!