Bloomberg: Naughty Dog werkt aan nieuwe Uncharted en The Last of Us-remake
Nieuws

Bloomberg: Naughty Dog werkt aan nieuwe Uncharted en The Last of Us-remake

Volgens een nieuw href="https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-04-09/sony-s-obsession-with-blockbusters-is-stirring-unrest-within-playstation-empire" rel="noopener noreferrer" target="_blank">rapport </a>van Bloomberg werkt Naughty Dog aan zowel een nieuwe Uncharted-game als een remake van The Last of Us. 

Het Uncharted-project zou eerst in handen zijn van Sony Bend, nadat de pitch voor een vervolg op Days Gone werd afgekeurd. Het project zou onder toezicht van originele maker Naughty Dog worden ontwikkeld, terwijl de studio Naughty Dog ook bijstond bij een multiplayergame.

"Sommige werknemers waren ontevreden met deze samenstelling en vertrokken", meldt Bloomberg. "Bends ontwikkelaars vreesden te worden geabsorbeerd door Naughty Dog en het leiderschap van de studio vroeg om van het Uncharted-project afgehaald te worden. Afgelopen maand werd dat verzoek ingewilligd en werken ze aan een eigen nieuwe game."

Ook de ontwikkeling van een The Last of Us-remake voor PlayStation 5 (codenaam 'T1X') zou terug in handen zijn gekomen van Naughty Dog. Volgens bronnen zou Sony's Visual Arts Service Group, dat normaal gesproken andere Sony-studio's bijstaat bij de ontwikkeling, zelfstandig zijn begonnen aan de remake. 

Na onvoorziene hulp voor Naughty Dog tijdens de ontwikkeling van The Last of Us: Part 2 zouden oprichter Micheal Mumbauer en andere topmannen ontevreden zijn met de toegenomen invloed van Naughty Dog, en is de game nu in ontwikkeling bij die laatste.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Helldivers 2-studio blundert: nieuwe mechaniek brengt friendly fire
Nieuws

Helldivers 2-studio blundert: nieuwe mechaniek brengt friendly fire

Ontwikkelaar Arrowhead werkt aan een oplossing

Een nieuwe spelmechaniek in Helldivers 2 kost spelers letterlijk de kop. Na talloze klachten uit de achterban heeft ontwikkelaar Arrowhead wederom moeten ingrijpen.

Het gaat om het Democracy Space Station dat afgelopen week aan Helldivers 2 werd toegevoegd. De nieuwe mechaniek geeft spelers speciale, extra sterke tactische aanvallen die helpen bij het bevrijden van sterrenstelsels. Onverwacht keerde de mechaniek zich juist tegen spelers, die ook worden opgeblazen door de aanvallen van het mobiele ruimtestation. Een klassiek geval van friendly fire dus.

Door de kolderieke toon die het spel geregeld aanhaalt klinkt het bovenstaande probleem misschien ironisch (Helldiver-soldaten offeren zichzelf in het spel tenslotte op voor de democratie), maar het verpest wel degelijk het plezier van de spelers. Arrowhead heeft ingegrepen door gratis schilden en extra levens uit te delen terwijl aan een structurele oplossing wordt gewerkt. Ondertussen vragen spelers zich af of de nieuwe mechaniek überhaupt is getest voordat hij officieel werd uitgebracht, zo blijkt uit de reacties op social media.

View post on X

Helldivers 2 kreeg na zijn release eerder dit jaar met de nodige problemen te maken. De game werd zo goed verkocht dat de servers het aantal spelers niet kon dragen. Als gevolg konden speler tijdens piekuren niet inloggen op de servers. Dat probleem werd verholpen, maar vervolgens kreeg men felle kritiek op de implementatie van het PlayStation-account, dat verplicht moest worden aangemaakt om te kunnen spelen.

Ook die beslissing werd door Sony teruggedraaid, maar dat betekende niet dat de problemen voorbij waren. Arrowhead kreeg de wapens maar niet goed gebalanceerd in zijn patches, tot woede van de spelersschare. En nu is het dus weer raak met het nieuwe Democracy Space Station. Zoals gezegd werkt Arrowhead aan een oplossing voor het probleem.

Helldivers 2 is verkrijgbaar voor PlayStation 5 en pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Productie nieuwe content voor Payday 3 wordt afgeschaald
Nieuws

Productie nieuwe content voor Payday 3 wordt afgeschaald

De game is een commercieel succes volgens de ontwikkelaar

Starbreeze AB, de ontwikkelaar van Payday 3, gaat de ondersteuning van die game met nieuwe content in het komende jaar afschalen.

Dat blijkt uit een financieel verslag dat onlangs door Starbreeze werd gepubliceerd. De beslissing volgt op de release van een grote gratis update ter gelegenheid van de eerste verjaardag van Payday 3. Volgens de ontwikkelaar was het gratis contentpakket een van de grootste die Starbreeze ooit heeft gemaakt. “Met het tweede jaar in het achterhoofd zijn we er zeker van dat we onze spelers nog steeds waarde kunnen brengen, maar dan met aanzienlijk minder inbreng vanuit ons”, schrijft CEO Mats Juhl in het verslag.

De stroom aan content zal dus minder worden, maar droogt niet volledig op. De focus wordt verlegd naar de volgende game van Starbreeze, namelijk een nog naamloze Dungeons and Dragons-game. Die titel staat intern te boek onder de codenaam “Project Baxter”. De studio zegt dat er intern wekelijks playtests plaatsvinden voor de nieuwe game. Volgens Juhl zijn tegenvallende prestaties van Payday 3 in ieder geval geen reden voor het besluit van de studio. Hij noemt het spel een “commercieel succes”, maar benoemt ook de technische problemen die Payday 3 tijdens de release teisterden. Juhls uitspraak over het succes van de game staat haaks op een eerdere verklaring van Starbreeze.

Payday 3 verscheen in oktober vorig jaar, maar het spel ontving veel kritiek vanwege allerlei bugs en matchmakingproblemen. De spelersrecensies op Steam zijn dan ook verdeeld en recentelijk zelfs grotendeels negatief. Begin dit jaar deed het bedrijf een persbericht uitgaan waarin het zei dat de verkoop en spelersactiviteit van Payday 3 “significant lager ligt dan we zouden willen.” De ontwikkelaar liet destijds weten dat het team zich volledig zou storten op het verbeteren van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!