Blizzard toont deze week Deepmind-AI van Google in StarCraft 2
Gamer.nl
Nieuws

Blizzard toont deze week Deepmind-AI van Google in StarCraft 2

Blizzard deelt deze week nieuwe informatie omtrent de ontwikkeling van de Deepmind-AI van Google in StarCraft 2. Dit meldt Blizzard in een bericht op de officiële website.

In 2016 werd een project gestart door Blizzard om, in samenwerking met Google, een AI te ontwikkelen voor StarCraft 2 in de vorm van bots om tegen menselijke tegenstanders te kunnen spelen. Hierbij maakt de technologie gebruik van gegevens uit 65.000 potjes StarCraft 2 om de bots te trainen, om vervolgens iedere iedere maand een half miljoen potjes toe te voegen om de bots te trainen.

Op de afgelopen BlizzCon gaf Blizzard bij de laatste update aan dat de ontwikkeling van de Deepmind-AI nog in volle gang was. Het bedrijf gaf aan dat de AI een zogenoemde 'worker-rushing'-strategie gebruikte, een strategie waarbij de speler roekeloos de tegenstander probeert aan te vallen. Opvallend was dat deze strategie resulteerde in een winstpercentage van 50 procent tegen StarCraft-AI met de 'Insane'-moeilijkheidsgraad. Daaraan werd toegevoegd dat de de AI macrostrategieën toepaste nadat het potjes van echte spelers had verwerkt. Hierdoor kan het onder andere anticiperen op agressieve tactieken, zoals 'cannon rushes'.

©GMRimport

Nu geeft Blizzard op de website aan dat er deze week opnieuw een update gegeven gaat worden over de technologie. "Het is slechts een aantal maanden gelden sinds BlizzCon, maar Deepmind is klaar om meer informatie te delen over hun onderzoek," aldus Blizzard. De nieuwste ontwikkelingen over de Deepmind-AI worden op 24 januari om 19:00 Nederlandse tijd bekendgemaakt op het Twitch-kanaal van StarCraft en het YouTube-kanaal van

Watch on YouTube

.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!