Drop rate Anthem-loot onbedoeld verhoogd
Nieuws

Drop rate Anthem-loot onbedoeld verhoogd

Er is ophef ontstaan in Anthem nadat een update onopgemerkt de drop rate van goede items en wapens verlaagd heeft.

Afgelopen weekend viel het Anthem-spelers op dat zij na een kleine update opeens minder loot kregen. Vooral de beloningen van endgame-activiteiten zoals contracten van legendarische kwaliteit en Strongholds zijn een stuk slechter geworden.

Er is nu veel ophef ontstaan rondom de verlaging van de drop rates in Anthem. Ten eerste zijn fans teleurgesteld dat BioWare deze verandering heeft doorgevoerd zonder dit te vermelden in de beschrijving van de update. Ook is de kans om items en wapens van hoge kwaliteit te krijgen volgens veel spelers nu veel te laag, waardoor het het niet meer waard is om de moeilijke activiteiten te doen.

Op Reddit heeft Ben Irving, hoofdproducent van Anthem, gereageerd op de ophef. Hij legt uit dat de Day One-patch van het spel per ongeluk de drop rate van items verhoogde. In een volgende update, ongeveer elf uur later, heeft BioWare deze onbedoelde verandering weer teruggedraaid. Irving zegt verder dat het niet de intentie was om aanpassingen te maken aan het spel zonder transparant te zijn.

©GMRimport

De Day One-Patch bracht een aantal verbeteringen met zich mee, maar veel pc-spelers kregen te maken met een lage framerate. Volgens uitvoerend producent Mark Darrah wordt dit mogelijk veroorzaakt door bepaalde Nvidia-videokaarten.

Naast de verlaging van het aantal beloningen van activiteiten, heeft BioWare ook een aanpassing gemaakt aan het Gunslinger Mark component voor de Storm Javelin. Dit component gaf spelers een bonus waarmee ze 60 procent extra schade deden als zij in de lucht zweefde. Echter zorgde een bug er voor dat deze bonus constant werd verdubbeld, waardoor spelers zonder enige moeite activiteiten konden voltooien.

De bonusschade die het component geeft is nu stilletjes veranderd van 60 naar 0 procent. Waarschijnlijk is dit een tijdelijke aanpassing, totdat er een oplossing wordt gevonden voor de bug.

Anthem is te spelen op op pc, Xbox One en PlayStation 4

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sniper Elite: Resistance-video bevat meer dan 12 minuten aan gameplay
Nieuws

Sniper Elite: Resistance-video bevat meer dan 12 minuten aan gameplay

Game komt op 30 januari uit voor pc, Xbox- en PlayStation-consoles en Game Pass

Rebellion Developments heeft onlangs een nieuwe video uitgebracht van Sniper Elite: Resistance, waarin uitgebreid wordt ingegaan op de gameplay die het spel bevat.

Zo wordt er uitgebreid stilgestaan bij de locaties, het hoofdpersonage en de missies. Zoals de naam van de game al doet vermoeden staat daarbij de precieze van het gebruik van een sluipschuttergeweer centraal.

Het nieuwe deel in de Sniper Elite-reeks van Rebellion Developments loopt parallel met het in 2022 uitgekomen Sniper Elite 5. Special Operations Executive-agent Harry Hawker moet voor het eerst de leiding nemen wanneer hij een nooit eerder gezien, krachtig wonderwapen ontdekt die de nazi's willen inzettne.

Spelers kunnen third-person combat met een focus op stealth en sniper rifles verwachten. De game speelt zich af in het hart van het bezette Frankrijk tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ook zijn er multiplayermodi om mee aan de slag te gaan.

Sniper Elite: Resistance verschijnt op 30 januari voor pc (via Steam, Epic Games Store en Microsoft Store), PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. De game staat vanaf release ook op Xbox Game Pass.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin's Creed Shadows wordt gecensureerd in Japan
Nieuws

Assassin's Creed Shadows wordt gecensureerd in Japan

Japanse gamers kunnen geen hoofden of ledematen van vijanden afhakken

De meest gewelddadige elementen van Assassin's Creed Shadows worden in Japan voor release uit de game gehaald.

Dat heeft Ubisoft via een statement op het officiële Japanse X-account laten weten. Zo krijgen Japanse spelers geen optie om het afhakken van hoofden en ledematen aan en uit te zetten en komt dit helemaal niet voor in de Japanse versie van de game. Ook bepaalde dialogen zullen anders zijn dan in de westerse versie van de game, al werd niet aangegeven om wat voor dialogen en wijzigingen het precies gaat.

In Japan heeft Assassin's Creed Shadows van Cero, de instelling die leeftijdsclassificaties aan games geeft, een rating gehad van 'Z', wat de hoogst mogelijke rating is en betekent dat de game voor spelers van achttien jaar en ouder is bestemd. Ondanks dat zaten er nog altijd elementen in het spel die als ongeschikt voor deze rating werden bestempeld, en daarom is Ubisoft dus genoodzaakt censuur toe te passen.

De leeftijdskeuringen voor games in Japan worden door westerse ontwikkelaars soms bekritiseerd. Sommige ontwikkelaars zijn van mening dat games ontwikkeld in het Westen strenger worden beoordeeld dan games van Japanse makelij. Shaun Noguchi, de general manager van EA Japan, gaf vorig jaar als voorbeeld het feit dat Stellar Blade een 'Cero D'-rating krijg, wat de game geschikt maakt voor spelers van 17 jaar en ouder, maar ook voor jongere spelers zolang ze toestemming hebben van ouders. EA's Dead Space-remake daarentegen ontving geen rating omdat het te gewelddadig zou zijn. Daardoor mocht het spel niet uitkomen in het land. Afgelopen najaar werd ook Call of Duty: Black Ops 6 gecensureerd in verband met de mogelijkheid om ledematen van personages er af te schieten.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de eerder aangehaalde Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt op 20 maart uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Cody ging onlangs al aan de slag met de game en schreef het volgende: "Assassin’s Creed Shadows wordt een eerbetoon aan feodaal Japan en de franchise zelf, met een mooie balans tussen twee unieke speelstijlen en een spelwereld die uitnodigt tot verkenning. Of je nu als Naoe sluipend vijanden uitschakelt, of als Yasuke een nederzetting verwoest: Shadows maakt indruk. Als deze speelsessie representatief is voor de volledige game, gaat Shadows zowel nieuwe spelers als trouwe volgers van de franchise aanspreken."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!