'BioWare laat medewerkers niet met pers spreken over Anthem'
Nieuws

'BioWare laat medewerkers niet met pers spreken over Anthem'

Volgens Kotaku heeft ontwikkelaar BioWare werknemers verboden te praten met de pers over Anthem. De mededeling kwam naar aanleiding van een uitgebreid artikel over de moeizame ontwikkeling van de game.

Op Twitter zegt Kotaku-journalist Jason Schreier: "Vandaag werd me verteld door een aantal BioWare-medewerkers dat het management nog niet heeft gesproken met het team over het artikel. In plaats daarvan heeft het bedrijf gisteren e-mails verstuurd met een boodschap: praat niet met de pers."

Hoewel er volgens Schreier inhoudelijk nog niet is gesproken met de werknemers, heeft BioWare een publieke verklaring uitgebracht waarin het zich distantieert van het artikel over Anthem. "We hebben gekozen geen commentaar te leveren op het verhaal, omdat we vinden dat er een oneerlijke focus is op specifieke teamleden en leiders, die hun absolute best hebben gedaan om dit totaal nieuwe idee naar fans te brengen. We willen geen onderdeel zijn van iets dat ze probeert neer te halen als een individu."

Met de uitspraak doelt BioWare specifieke personen die worden aangehaald in het stuk, zoals ex-CEO van EA Patrick Söderlund en verschillende schrijvers en regisseurs. Hierop zegt Kotaku: 'Hoewel ons artikel een aantal mensen bij BioWare noemt, en hoewel we hebben gevraagd naar de rol van verschillende leiders bij BioWare, kunnen lezers zelf oordelen of BioWare's aannames over het artikel correct zijn. Wij denken van niet."

©GMRimport

Gebrek aan leiderschap en visie

In februari dit jaar lanceerde Anthem werd slecht tot matig ontvangen. Volgens het artikel van Kotaku, dat 19 BioWare-werknemers aan het woord laat, was er een gebrek aan leiderschap en visie, waardoor werknemers zelfs ten tijde van de eerste E3-demo nog geen idee hadden van wat de game exact ging worden.

Daarnaast biedt EA's Frostbite Engine nog steeds een grote uitdaging voor games die niet tot het first-person shooter-genre behoren. Verschillende medewerkers vertellen hoe lastig en tijdrovend het was om kleine bugs op te lossen en hoe EA's hulplijnen voornamelijk bezet waren voor de jaarlijkse Fifa-games.

Lees hier het volledige rapport.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Er bestond een PlayStation 2-versie van de eerste Shenmue
Nieuws

Er bestond een PlayStation 2-versie van de eerste Shenmue

Makers zouden Ryu Ga Gotoku Studio wel op een nieuw deel willen zetten

Sega heeft een PlayStation 2-versie van de allereerste Shenmue gemaakt die nooit is uitgebracht.

Dat blijkt uit een Famitsu-interview met programmeurs Takeshi Hirai en Makoto Wada (via ResetEra). Eerstgenoemde: "Ik heb een PS2-versie van de eerste game gemaakt. Die is nooit uitgekomen, maar intern bestond er een versie die op de PS2 draaide. We hebben ook een Xbox-versie gemaakt, maar alleen Shenmue 2 kwam uit in Noord-Amerika."

De eerste Shenmue verscheen oorspronkelijk op de Dreamcast in 2000. Pas in 2018 kwam de game naar PlayStation, Xbox en pc. Het spel staat bekend om de vrijheid die gamers krijgen in een open spelwereld.

Overigens liet Eigo Kasahara, de planning director van Shenmue, in het interview weten dat hij de makers van de Like a Dragon-reeks wel zou toevertrouwen met het maken van een nieuwe Shenmue-game. "Als Ryu Ga Gotoku Studio het zou maken, zou het volgens mij een erg toffe Shenmue worden." Het meest recente deel in de reeks, Shenmue 3, kwam in 2019 uit.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Two Point Museum-trailer draait om zogeheten expedities
Nieuws

Two Point Museum-trailer draait om zogeheten expedities

Game komt op 4 maart naar pc, PS5 en Xbox Series

Een afgelopen week uitgekomen trailer van het aankomende Two Point Museum draait om de expedities die spelers kunnen organiseren.

Toen de game werd aangekondigd werd al duidelijk gemaakt dat deze expedities worden gehouden om nieuwe stukken te vinden om in het museum tentoon te stellen. Denk bijvoorbeeld aan het opgraven van botten van dinosauriërs.

De trailer toont dat spelers een locatie voor een expeditie moeten kiezen, en er moet ook een werknemer op de klus worden gezet. Het is daarbij belangrijk om deze werknemers te trainen. Daarbij moeten spelers soms keuzes maken tijdens deze - in tekst weergegeven - expedities.

Spelers kunnen in Two Point Museum hun eigen museum bouwen en runnen. Logischerwijs bestaat een museum uit meer dan tentoonstellingen. Er moet ook een cadeauwinkel zijn en gasten moeten de mogelijkheid hebben om naar het toilet te gaan en eten en drinken aan te schaffen. Ook moeten ze kennis op kunnen doen over alle stukken die tentoon worden gesteld, en deze stukken moeten ook goed onderhouden worden.

Two Point Museum verschijnt op 4 maart voor pc (Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!