Big Brain Academy: Knappe Koppen voor Switch aangekondigd
Gamer.nl
Nieuws

Big Brain Academy: Knappe Koppen voor Switch aangekondigd

Nintendo heeft Big Brain Academy: Knappe Koppen voor Nintendo Switch aangekondigd.

Het multiplayerspel komt op 3 december uit en laat spelers via gezinsvriendelijke activiteiten hun hersenen en reflexen op de proef spellen. Men wordt begeleid door Professor Kwab, die met zijn tips de denkprestaties van spelers probeert te verbeteren.

Er zijn vijf categorieën om spellen in te spelen: visie, geheugen, analyse, rekenen en inzicht. Allerlei minigames die daaronder vallen kunnen met maximaal vier spelers lokaal gespeeld worden. Ook kan men online de data van andere spelers downloaden om daar tegen te strijden. 

Hoewel Knappe Koppen vooral op multiplayer is gericht, bevat het spel ook een solomodus waarin men dagelijkse oefeningen kan uitvoeren om zo de breinscore te verbeteren. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe trailer van gratis Katana Zero-dlc uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe trailer van gratis Katana Zero-dlc uitgebracht

De belofte uit 2019 wordt nog steeds nagekomen

De dlc van de stijlvolle 2d actie-game Katana Zero komt er nog steeds aan en is nog steeds gratis, zo bevestigt ontwikkelaar Justin Stander - ook bekend als Askiisoft - middels een nieuwe trailer.

De beelden werden uitgebracht tijdens de Triple-i Initiative-livestream van gisteravond en zijn hieronder te bekijken. De trailer eindigt met de woorden “komt nog steeds, nog steeds gratis”, waarmee wordt herbevestigd dat spelers niets hoeven te betalen voor de dlc. De nieuwe content werd namelijk al in 2019 - een week nadat het spel uitkwam - aangekondigd. Een releasedatum voor de dlc is nog niet gegeven. 

In de trailer is gameplay van de nieuwe levels uit de dlc te zien, waaronder in nieuwe omgevingen buiten de stad waar het hoofdverhaal zich afspeelt. Ook is de soepele one-hit-kill-gameplay weer in volle glorie te zien, waar een aantal speciale vaardigheden aan toegevoegd zijn. Zo kan de naamloze samoerai nu schijnbaar een soort bal van elektriciteit naar voren schieten en een kleine afstand teleporteren.

Watch on YouTube

Stander heeft eerder aangegeven dat de nieuwe content bepaalde verhaallijnen uit de hoofd-game beëindigt en de wereld van Katana Zero verder uitdiept. Het verhaal wordt in de dlc niet afgemaakt, maar de ontwikkelaar weet wel al waar het uiteindelijk gaat eindigen. 

Katana Zero speelt zich af in een stad in de nabije toekomst, waarin de speler een naamloze samoerai bestuurt die moorden uitvoert voor een mysterieuze opdrachtgever. Het spel is momenteel beschikbaar op pc, mac, Xbox One en Nintendo Switch.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Battle royale-games dalen in populariteit'
Gamer.nl
Nieuws

'Battle royale-games dalen in populariteit'

Maar Fortnite blijft juist steeds meer speeluren claimen

Battle royale-games zouden het afgelopen jaar hebben ingeleverd qua populariteit.

Dat claimt onderzoeksorganisatie Newzoo in een onderzoek (via PC Gamer). Hoewel games als Fortnite en Call of Duty: Warzone nog steeds erg populair zijn, is er volgens het onderzoek een daling waarneembaar in het totaal aantal gespeelde uren binnen het genre.

Uit onderzoek in 37 prominente gamelanden (exclusief China en India) blijkt dat battle royale-games in 2021 19 procent van het totaal aantal speeluren besloegen. In 2023 en 2024 was dat nog maar 12 procent.

De uitzondering op de regel is Fortnite. Van alle battle royale-games werd in 2024 77 procent van het totaal aantal uren besteed aan die game, ten opzichte van 43 procent in 2021. Dat is ergens ook logisch, want dankzij speciale modi zoals Fortnite OG, Fortnite Festival en Lego Fortnite zijn er veel meer mogelijkheden bijgekomen om met de game bezig te zijn. Ondanks dat dit niet per se battle royale-modi zijn, lijkt Newzoo dit wel mee te rekenen als speeluren voor Fortnite en dus battle royale-games.

Uit het onderzoek van Newzoo blijkt ook dat het percentage aan pc-gamers met 3,9 procent is gestegen afgelopen jaar naar 907,5 miljoen mensen. Het aantal consolegamers steeg met 2,3 procent naar 629,5 miljoen spelers. Daarbij hebben pc-gamers weinig problemen met microtransacties: afgelopen jaar kwam 58 procent van alle omzet qua pc-games van microtransacties, een groei van 14 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Uit data van Newzoo blijkt ook dat shooters en rpg's meer speeluren dan voorheen claimen. De stijging qua speeltijd binnen laatstgenoemde genre heeft volgens het onderzoek te maken met de releases van enkele grote rpg's, als Baldur's Gate 3, Honkai: Star Rail en Diablo 4.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!