Bethesda reageert op klachten rondom Fallout 1st
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda reageert op klachten rondom Fallout 1st

Bethesda reageert op de klachten rondom de lancering van Fallout 1st, de nieuwe dienst voor Fallout 76.

Gisteren lanceerde Bethesda een nieuwe abonnementsdienst voor de omstreden game Fallout 76, genaamd Fallout 1st. Deze nieuwe dienst werd niet goed ontvangen door gebruikers van de game en er is zelfs een website gecreëerd die de dienst op de schop neemt met het domeinnaam FalloutFirst.com. Bethesda reageert nu op de reeks negatieve reacties die ontstonden na de onthulling van Fallout 1st.

In een verklaring aan Polygon gaat Bethesda in op de drie grootste klachten. De eerste hiervan is dat er nu betaald moet worden voor een functie die eerder beloofd was voor een gratis update. Gebruikers vinden het absurd dat zij nu verwacht worden te betalen voor een privé wereld terwijl deze eerst onderdeel werden beloofd als onderdeel van de gratis Wastelanders-update. Bovendien is het privé element gelimiteerd, zo kan een gebruiker niet instellen dat vrienden alleen toegang krijgen op basis van een uitnodiging. Alle vrienden in de lijst van een gebruiker kunnen de wereld binnengaan.

De volgende grote klacht van gebruikers draait wederom rondom de privé werelden. Er was geclaimd dat de wereld nieuwe gecreëerde werelden waren, maar dit blijkt volgens de gebruikers echter niet het geval. Sommige spelers melden dat ze dode NPC’s vinden, evenals regio’s waarin het lijkt alsof deze al leeggeroofd zijn. Dit doet ertoe lijken dat de werelden hergebruikt worden.

©GMRimport

De laatste grote klacht is met betrekking tot de Scrap Box, een ongelimiteerde opslagkist. Gebruikers melden dat hun voorwerpen verdwijnen. Eén speler heeft de kist gebruikt in de wereld van een andere gebruiker waarna de inhoud kist daar en op zijn/haar eigen wereld verdween.

Bethesda meldt aan Polygon dat er binnenkort een update komt voor de instellingen van de privé werelden zodat spelers de toegang tot deze wereld kunnen beheren. Hiermee wordt de controle weer teruggelegd in de handen van de gebruiker, maar ze hebben verder geen reactie geleverd op de frustratie dat dit onderdeel betaald is. Bethesda ontkent dat tevens de privé wereld hergebruikt worden en stelt dat het probleem dat spelers ervaren met betrekking tot de loot die verdwenen is gerelateerd kan zijn aan een login-probleem.

Over de Scrap Boxes zegt Bethesda het volgende: “Onze eerste onderzoek leek te wijzen op een display probleem en dat voorwerpen niet echt weg zijn. Echter zijn we door verder onderzoek erachter gekomen dat bepaalde spelers inderdaad hun bezittingen hebben verloren nadat de Scrap Box was gebruikt. Dit probleem oplossen is onze eerste prioriteit en we kijken ook naar manieren om de vermiste voorwerpen terug te brengen.”

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Aankomende The Last of Us-aflevering heet 'Through the Valley'
Gamer.nl
Nieuws

Aankomende The Last of Us-aflevering heet 'Through the Valley'

De aflevering duurt ongeveer een uur

HBO heeft iets meer informatie gedeeld over de aankomende tweede aflevering van het tweede The Last of Us-seizoen die in de nacht van aanstaande zondag of maandag online komt.

De aflevering heet 'Through the Valley' en beslaat ongeveer een uur. De officiële beschrijving luidt als volgt: "Een storm vormt zich in de bergen terwijl de inwoners van Jackson Hole zich voorbereiden op het ergste gedurende steeds meer waarnemingen van geïnfecteerden. Ondertussen weegt Abby haar opties af."

'Through the Valley' werd geregisseerd door Mark Mylod, die eerder al hoge ogen gooiden met afleveringen zoals 'Conor's Wedding' in Succession. De verwachtingen voor de tweede episode zijn dan ook hooggespannen bij fans. De naam van de aflevering is overigens een referentie naar het nummer dat Ellie speelt in de eerste trailer van The Last of Us: Part 2.

Het tweede seizoen van The Last of Us is afgelopen maandagochtend van start gegaan. Het tweede seizoen verfilmt een gedeelte van de game The Last of Us: Part 2, en beslaat zeven afleveringen, waarvan de tweede dus gedurende dit paasweekend volgt. De komst van een derde seizoen werd eerder al bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Frostpunk-game staat voor 2027 gepland
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Frostpunk-game staat voor 2027 gepland

Ook werkt de ontwikkelaar aan een game 'op grotere schaal' voor release in 2029

11 Bit Studios heeft een nieuwe Frostpunk-game in ontwikkeling, die op zijn vroegst in 2027 moet verschijnen.

Dat blijkt uit de bekendmaking van de meest recente resultaten van het bedrijf. Er zijn al twee games in de Frostpunk-reeks uitgekomen - het tweede deel verscheen afgelopen jaar. In de spellen moeten spelers een stad in een nieuwe ijstijd zien te managen.

Details over de nieuwe Frostpunk-game zijn er op moment van schrijven nog niet, behalve dat specifiek wordt gemeld dat de game zich afspeelt in het "Frostpunk-universum". Mogelijk gaat het dus niet specifiek om Frostpunk 3.

11 Bit Studios liet daarnaast weten dat men ook werkt aan een "game op grotere schaal" die gepland staat voor 2029. Daarnaast zijn er ideeën voor meer games, waarvan de ontwikkeling in de nabije toekomst moet beginnen.

Ondertussen werkt 11 Bit Studios nog aan updates voor Frostpunk 2 en moet ook de consoleversie van het spel nog uitkomen. Die staat voor zover bekend gepland voor een release ergens aankomende zomer.

Harry Hol beloonde de pc-versie van de game vorig jaar met een 8 in de Gamer.nl-review: "Frostpunk 2 is een enorm sfeervolle en diepe strategiegame. Keuzes zijn betekenisvol en door de constante tijdsdruk voelt het echt alsof alles elk moment vreselijk fout kan gaan. Soms is het spel daardoor wat zwaar op de hand. Het had misschien wat humor kunnen gebruiken als contrast voor alle ijzige ellende. Het risico van te veel gesimuleerde leed, is dat de zwaarste beslissingen je daardoor soms koud laten op een persoonlijk niveau. Want het doel blijkt bijna altijd de middelen te heiligen. Dit maakt van Frostpunk 2 een van die unieke spellen waarin je nooit echt de ‘good guy’ kan zijn, maar alleen ‘minder slecht’. En dat levert een waardevolle en goed gemaakte ervaring op."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!