Bethesda gaat schatkisten The Elder Scolls: Blades herzien
Nieuws

Bethesda gaat schatkisten The Elder Scolls: Blades herzien

De schatkisten in The Elder Scolls: Blades worden opnieuw gebalanceerd door Bethesda. Dit geeft de ontwikkelaar aan, nadat het gratis mobiele spel sinds vorige week voor iedereen beschikbaar is.

Vorig jaar werd The Elder Scrolls: Blades aankondigd door Bethesda op de E3. In het gratis spel voor mobiel kunnen willekeurig gegenereerde kerkers worden ontdekt, kan een eigen dorp worden gebouwd en kunnen spelers hun personage trainen en uitrusting de uitrusting van hun personages aanpassen.

Vorige week maakte Bethesda bekend dat Blades nu beschikbaar is voor iedereen en kan worden gedownload op Android en iOS. Spelers hebben wel een Bethesda-account nodig om het spel, dat officieel nog niet gelanceerd is, te kunnen spelen. Bethesda gaf op Twitter aan dat het zich nu gaat richten op het verwerken van de feedback van spelers.

Ook wordt er gewerkt aan het opnieuw balanceren van de zilveren kisten in Blades. Deze schatkisten, die kunnen worden gevonden in verschillende niveau's van 'Hout' tot 'Legendarisch' en een wapen of stuk uitrusting bevatten, kosten tijd om opengemaakt te worden. Dit leidt tot veel frustratie bij spelers.

Om een schatkist te openen moet deze geselecteerd worden, waarna een timer moet aflopen tot nul. Bij de meest voorkomende schatkist duurt dit slechts vijf seconden, maar deze wachttijd loopt al snel op tot 24 uur voor de kist van Legendarische kwaliteit. Bovendien kan maar één schatkist tegelijkertijd worden opengemaakt. Op wat voor manier Bethesda de kisten gaat aanpassen is nog niet bekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!