Bethesda-aankoop 'draait om het leveren van geweldige, exclusieve games'
Nieuws

Bethesda-aankoop 'draait om het leveren van geweldige, exclusieve games'

Een groot gedeelte van de toekomstige games van Bethesda verschijnt exclusief op systemen waar Game Pass op beschikbaar is.

Dat heeft Xbox-hoofd Phil Spencer gemeld tijdens het roundtablegesprek dat vanavond werd gehouden door Microsoft en Bethesda. Microsoft heeft deze week de aankoop van Bethesda en moederbedrijf ZeniMax beklonken en er was veel verwarring bij gamers over in hoeverre Bethesda-games nog op andere platforms gaan verschijnen.

Spencer gaf tijdens het gesprek aan dat hij weet dat deze kwestie bij veel fans speelt. "Ik kan hier niet melden dat alle Bethesda-games exclusief zijn, want we weten dat dit niet klopt. Er zijn contractuele verplichtingen waar we ons aan gaan houden, zoals we altijd doen." Spencer noemt geen specifieke namen, maar praat hier hoogstwaarschijnlijk over Deathloop en Ghostwire: Tokyo, twee games die in ieder geval tijdelijk exclusief op PlayStation 5 verschijnen. De deals voor deze games waren nog voor de aankoop van Bethesda door Microsoft gemaakt.

Spencer vervolgt: "Er zijn ook games die al op andere systemen bestaan en die games blijven we op die systemen ondersteunen. Er zijn communities met spelers, we houden van die spelers en we blijven in ze investeren." Een voorbeeld van een game die hier onder kan vallen, is The Elder Scrolls Online, al noemt Spencer deze naam wederom niet specifiek.

"En ook in de toekomst kunnen er dingen zijn waar we contractuele verplichtingen voor hebben of die een geschiedenis hebben op bepaalde systemen. Maar als je een Xbox-consument bent, wil ik dat je weet dat dit draait om het leveren van geweldige, exclusieve games die uitkomen op systemen waar Game Pass op bestaat." De systemen waar Game Pass op dit moment op beschikbaar is, zijn de Xbox-consoles, pc en mobiel (via cloud).

"Dat is ons doel, dit is waarom we dit doen, dit is de kern van deze samenwerking die we bouwen, en de creatieve mogelijkheden die we aan onze Xbox-consumenten kunnen gaan bieden zijn beter dan ooit voor Xbox."

Tijdens de roundtable werd niet bevestigd of aankomende, langverwachte games als The Elder Scrolls 6 of Starfield exclusief op Xbox-consoles en pc uitkomen. De quote van Spencer lijkt daar echter wel naar te hinten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Managementteam Star Citizen-studio zou flink op de schop zijn gegaan
Nieuws

Managementteam Star Citizen-studio zou flink op de schop zijn gegaan

Het doel zou zijn om de game eindelijk in complete staat uit te brengen

Er zouden flink wat wijzigingen plaatsvinden binnen het managementteam van Star Citizen-ontwikkelaar Cloud Imperium Games.

Dat meldt Insider Gaming te hebben vernomen. Volgens anonieme bronnen die niet publiekelijk over de plannen van de studio mogen plaatsen zijn diverse werknemers in leidinggevende posities ontslagen, en zijn andere managers in andere rollen verdeeld.

De veranderingen zouden eerder deze maand van start zijn gegaan en zijn aangekondigd middels een interne memo van baas Chris Roberts. De directeur zou spreken van een "laserfocus" met als doel om de 1.0-versie van Star Citizen en de singleplayercampagne Squadron 42 uit te brengen. Sommige werknemers zouden echter vermoeden dat de veranderingen vooral worden doorgevoerd om kosten te besparen. Afgelopen november werden er ook al werknemers ontslagen bij de studio.

De crowdfunding voor Star Citizen heeft onlangs de 750 miljoen dollar gepasseerd. Star Citizen wordt al jaren gecrowdfund en is nog altijd niet af, wat de makers de nodige kritiek oplevert. Veel mensen claimen dat het geheel - ondanks dat de multiplayermodus speelbaar is - als een zwendel aanvoelt. Cloud Imperium Games heeft onlangs een nieuwe video van Star Citizen uitgebracht, waarin in anderhalve minuut wordt getoond waar de game om draait. Deze video is hieronder te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Feybreak-update voor Palworld nu beschikbaar
Nieuws

Feybreak-update voor Palworld nu beschikbaar

Inclusief een cross-over met Terraria

De nieuwe Feybreak-update voor Palworld is vanaf vandaag beschikbaar voor de game.

De update bevat nieuwe Pals, wapens, gebouwen, een nieuwe factieleider en een nieuw eiland dat ongeveer zes keer groter is dat Sakurajima, het vorige eiland dat middels een update werd toegevoegd.

Daarbij zijn er nieuwe bronmaterialen om te verzamelen - Chromite en Hexolite Quartz - kunnen spelers Pals op expedities sturen om meer materialen te verzamelen en kunnen spelers onderzoeken uitvoeren in het Pal Labor Research Laboratory om permanenten passieve boosts te ontgrendelen.

Ook nieuw is Meowmeow, een zwaard die kogels afvuurt die uit Terraria afkomstig is. Volgens de makers is dit nog meer een voorproefje van de samenwerking tussen Palworld en Terraria die volgend jaar wordt voortgezet.

Palworld groeide begin dit jaar na release op pc, Xbox en Game Pass in een mum van tijd uit tot een grote hit met vele miljoenen spelers. In de game kunnen spelers zogeheten Pals verzamelen. Deze wezens helpen spelers met klusjes op de boerderij en kunnen ter bescherming dienen, maar kunnen ook verkocht worden. Daarnaast verkennen spelers diverse kerkers. Daarbij kunnen Pals worden neergeschoten, zodat ze voedsel of materialen opleveren. De game is inmiddels ook speelbaar op PlayStation 5.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter slepen in verband met geschonden patenten in laatstgenoemde game. Sinds de release van Palworld eerder dit jaar wordt de game regelmatig vergeleken met de Pokémon-spellen, niet in de laatste plaats vanwege de gelijkenissen tussen de monsters in beide games. Niet geheel toevallig wijzigde Pocketpair onlangs de precieze werking van de zogeheten 'Pal Spheres', die erg op Pokéballs lijken.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!