BenQ introduceert eerste oled-gamingmonitor: Mobiuz EX480UZ
Nieuws

BenQ introduceert eerste oled-gamingmonitor: Mobiuz EX480UZ

Na de eerste oled-modellen van concurrenten maakt nu ook BenQ een eigen oled-gamingmonitor: de Mobiuz EX480UZ.

De Mobiuz EX480UZ is een 48 inch groot oled-paneel, met een 4k-resolutie op 120 hertz. In combinatie met twee hdmi 2.1-poorten moet de omvangrijke monitor een mooi maatje vormen voor onder meer de PlayStation 5 en Xbox Series-consoles. De ingebouwde treVolo-speakers en inbegrepen afstandsbediening — vaste verschijningen voor Mobiuz — moeten dat verder onderstrepen.

Net als de andere Mobiuz-modellen blijft ook de EX480UZ vasthouden aan minimaal HDR10-kleurendiepte — in dit geval bijgestaan door BenQ's 'True Black' hdr-technologie, met minimaal 400 nits piekhelderheid. Met een native contrastratio van 135.000:1 oogt het scherm harder dan menig gamingmonitor. 

Ondertussen kan met het oled-paneel ook de schermresponsiviteit weer verhoogd worden. Voor de grote Mobiuz EX480UZ belooft BenQ een GtG-schermrespons van slechts 0,1 milliseconde.

Als eerste en zeker niet de kleinste oled-gamingmonitor komt de Mobiuz EX480UZ wel met een voor BenQ wel erg hoog gegrepen adviesprijs à 1.999 euro. De monitor moet, net als diens twee gelijktijdig onthulde Mobiuz-broertjes, nog ergens tussen nu en oktober lanceren.

©GMRimport

Tevens nieuw in het Mobiuz-aanbod zijn de EX270QM en EX270M. Beide monitoren zijn 27 inch grote ips-modellen op 240 hertz, met in ieder geval HDR10-kleurbereik en een responstijd van hoogstens 1 milliseconde (GtG). Het verschil zit 'm vooral in de resolutie, alsmede de hdr-prestaties.

De Mobiuz EX270QM is met een adviesprijs van 799 euro het luxere model, met onder meer een 1440p-resolutie en een DisplayHDR 600-certificaat. Juist helderheid en kleurrealisme staan bij snelle QHD-schermen niet vaak hoog in het vaandel, maar voor BenQ en Mobiuz zijn het pijlers. De EX270QM belooft daarnaast 98 procent van het DCI-P3 kleurengamma te dekken.

BenQ's Mobiuz EX270M schaalt dat allemaal ietwat omlaag en biedt een 27 inch instapmodel voor 399 euro. De schermhelderheid zakt terug naar een relatief standaard 400 nits, met 'slechts' 99 procent dekking van het minder rijke sRGB-kleurenspectrum. Ook de 1440p-resolutie maakt hier plaats voor 1080p.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error