Belgische Apex Legends-spelers krijgen geen lootboxen in Battle Pass
Nieuws

Belgische Apex Legends-spelers krijgen geen lootboxen in Battle Pass

Een Belgische Apex Legends-speler ontdekte dat hij materialen krijgt in plaats van lootboxen als beloningen in de Battle Pass van het spel. Veel spelers zijn jaloers op deze maatregel in België.

Gisteren is het eerste seizoen van Apex Legends van start gegaan. In het drie maanden durende seizoen kan een Battle Pass worden aangeschaft voor ongeveer tien euro, welke een aantal extra beloningen toevoegt die vrijgespeeld kunnen worden door de game te spelen en in level omhoog te gaan.

Een aantal beloningen van de Battle Pass bevatten lootboxen, waaruit cosmetische items zoals outfits, wapen-skins en poses verkregen kunnen worden. Een speler uit België ontdekte echter dat hij geen lootboxen krijgt met de Battle Pass. In plaats hiervan zijn de beloningen van deze levels vervangen door materialen, waarmee cosmetische items gemaakt kunnen worden.

De Belgische Battle Pass bevat geen lootboxen, omdat deze volgens de kansspelautoriteit in België niet mogen worden verkocht voor echt geld. Aangezien de speler betaalt voor de Battle Pass, zijn de lootboxen dus verboden. Belgische Apex Legends-spelers kunnen nog wel lootboxen verdienen op de normale manier door het spel te spelen.

Hoewel de lootboxen uit de Battle Pass in België zijn vervangen door materialen, zijn veel mensen jaloers op de maatregel. Bij elkaar opgeteld ontvangen Belgische spelers namelijk 1350 materialen, wat genoeg is om een outfit of wapen-skin van legendarische kwaliteit naar keuze te maken. Volgens spelers is dit een betere beloning dan de willekeurige items uit lootboxen.

Reddit-gebruiker Mernerak heeft nu ontdekt dat het ook voor spelers van de rest van de wereld mogelijk is om materialen te verdienen in plaats van lootboxen. Dit kan worden gedaan door op de de website van EA naar de eigen profielpagina te navigeren en het land van herkomst te veranderen naar België. Bij het opstarten van Apex Legends worden de beloningen van de Battle Pass vervolgens automatisch aangepast.

Apex Legends is te spelen op pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!