Battlefield 5-update voegt cosmetische microtransacties toe
Nieuws

Battlefield 5-update voegt cosmetische microtransacties toe

De Battlefield 5-update van vandaag introduceert Battlefield-valuta, dat kan worden gekocht met echt geld. Met de valuta kunnen cosmetische items, Elite-personages en 'tijdbespaarders' worden aangeschaft. Ook worden er met de update verbeteringen gemaakt aan de Firestorm-modus.

Vanaf vandaag is het mogelijk om met echt geld Battlefield-valuta aan te schaffen in Battlefield 5. Deze valuta staat los van Company Coin, dat wordt verdiend door het spel te spelen, en kan worden gebruikt om cosmetische accessoires, Elite-personages en 'tijdbespaarders' te kopen in de digitale winkel van het spel.

Met Battlefield-valuta kunnen nieuwe cosmetische items van epische kwaliteit aangeschaft worden. Hoewel EA zegt in de toekomst meer cosmetische items uit te brengen, verzekert de uitgever dat elke speler de kans krijgt om de items te verkrijgen door middel van Company Coins.

De update introduceert ook Elite-personages in Battlefield 5. Deze unieke soldaten kunnen worden gespeeld in de multiplayer- en Firestorm-modi en hebben elk een eigen thema en achtergrond. De personages komen met hun eigen assortiment aan cosmetische items, stemmen, animaties en een exclusieve Special Assignment. EA geeft binnenkort meer informatie over de eerste twee Elite-personages, Seamus en Ernst.

©GMRimport

Verder wordt het mogelijk om 'tijdbespaarders' aan te schaffen met Battlefield-valuta. Deze bestaan ten eerste uit Tier Catch-ups, waarmee levels kunnen worden overgeslagen in het Chapter Reward-systeem om extra beloningen vrij te spelen. Ook zijn er XP Boosts verkrijgbaar om extra ervaringspunten te verdienen tijdens het spelen van Battlefield 5.

Naast de introductie van Battlefield-valuta, voegt de update van vandaag ook een aantal verbeteringen toe aan de Firestorm-modus van Battlefield 5. Zo worden er onder andere een aantal grafische problemen opgelost en is het makkelijker om items op te pakken van de grond.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!