Baas Take-Two 'erg sceptisch' over abonnementsmodellen
Directeur Karl Slatoff van Take-Two, uitgever van onder andere Grand Theft Auto, NBA 2K en Red Dead Redemption, heeft zich terughoudend uitgelaten over abonnementsmodellen als Xbox Game Pass en PlayStation Now.
In een gesprek met investeerders zei Slatoff dat hij 'erg sceptisch is' of abonnementen de enige of belangrijkste manier worden om games uit te brengen. "Dat komt door de manier waarop mensen het gebruiken. En de prijs om eigenaar te worden van een game, die erg redelijk en laag is, per uur dat je het gebruikt." Wel geeft hij aan dat het bedrijf de mogelijkheden open houdt en dat abonnementsdiensten een rol kunnen spelen in het verspreiden van de catalogus van Take-Two.
De uitgever heeft in het verleden ook samengewerkt met aanbieders van abonnementen. Zo stonden zowel GTA5 als Red Dead Redemption 2 korte tijd op Game Pass, de dienst van Microsoft. "Ik kan me voorstellen dat we dat blijven doen. Uiteindelijk bepaalt de consument, wij zullen zijn waar de consument is."
©GMRimport