Attractiepark Super Nintendo World opent aankomende lente zijn deuren
Nieuws

Attractiepark Super Nintendo World opent aankomende lente zijn deuren

Tom Williams, CEO van Universal Parks & Resorts, heeft aangekondigd dat Super Nintendo World in attractiepark Universal Studios in de lente van 2020 geopend wordt in de Japanse stad Osaka. Dit maakt Williams bekend tijdens de Comcast 2019 Media, Communications en Entertainment-conferentie.

De bouw van het attractiepark werd voor het eerst onthuld in 2014 door Universal Studios in combinatie met meerdere parken verspreid over verschillende locaties. Zo worden naast Osaka ook de steden Orlando en Singapore genoemd. Voor de parken in Orlando en Singapore zijn momenteel nog geen data bekend wanneer de attractieparken openen.

Met de onthulling geeft Williams aan dat het park in Osaka attracties heeft die gebaseerd zijn op Mario Kart en Yoshi. Deze attracties vallen onder de eerste fase van het park wanneer het zijn deuren opent in 2020. Zelf gaf de CEO geen details over de attracties, maar wordt momenteel verondersteld dat de Yoshi-attractie een zogenoemde omnimover-attractie moet worden waarin bezoekers in Yoshi-gevormde zitplaatsen worden vervoerd door een bepaald gedeelte van het park. In de attractie rijd je vermoedelijk langs bezienswaardigheden van de binnen- en buitenkant van het park en bevat het meer dan veertig animatronics.

Watch on YouTube

Verder geeft Williams aan dat bezoekers in Super Nintendo World een magnetische polsband krijgen waarmee punten verdiend kunnen worden wanneer ze bijvoorbeeld attracties bezoeken of bepaalde spellen spelen in het park. Deze behaalde punten worden gelinkt met een Nintendo-console waardoor je het aantal kunt opbouwen en kan terugkomen naar Super Nintendo World.

©GMRimport

Eerder lekten er al afbeeldingen van modellen van Super Nintendo World in Orlando waarin gedeeltes van het park met variërende thema's te zien waren, zoals Donkey Kong Country. Echter wordt verondersteld dat elk park zijn eigen attracties en lay-out krijgt.

Super Nintendo World in Osaka opent in de lente van 2020. Voor de parken in Orlando en Singapore is momenteel geen openingsdatum bekend.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stalker 2: Heart of Chornobyl is een miljoen keer verkocht
Nieuws

Stalker 2: Heart of Chornobyl is een miljoen keer verkocht

En 'veel meer' mensen spelen het spel via Game Pass

Het woensdag uitgekomen Stalker 2: Heart of Chornobyl is inmiddels wereldwijd een miljoen keer verkocht.

Dat werd via het officiële X-account van de gamereeks aangekondigd. Daarbij wordt gemeld dat "nog veel meer stalkers de game via Game Pass spelen".

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. De game is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. Ook staat het spel op Xbox Game Pass.

Dat de game is uitgekomen mag een klein wonder heten, want de ontwikkeling had wat voeten in de aarde. Het uit Oekraïne afkomstige GSC Game World heeft de werklocatie van werknemers meermaals moeten veranderen, terwijl diverse werknemers zich bij het Oekraïense leger voegden. Ook moest de ontwikkelaar dealen met het feit dat Russische hackers vroege versies van de game lekten.

Stalker 2 kent op release wel bugs en andere technische mankementen. GSC heeft al laten weten de komende tijd hotfixes uit te brengen om diverse problemen weg te werken.

Kamal van de Pol deelde een 7 uit in de Gamer.nl-review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit
Nieuws

Assassin's Creed Shadows breidt stealth-mechanismen uit

Game komt op 14 februari 2025 uit

Assassin's Creed Shadows bevat nieuwe stealth-mechanismen om het rondsluipen in de game nog tactischer te maken.

Ubisoft heeft de aanpassingen ten opzichte van vorige Assassin's Creed-delen in een nieuwe blogpost uiteengezet. Zo zijn er tijdens het sluipen acties in verschillende kleuren boven vijanden te zien, waarmee wordt aangegeven of vijanden in één keer uitgeschakeld kunnen worden, of er alleen schade wordt gedaan of dat vijanden helemaal niet via stealth uitgeschakeld kunnen worden.

Het loont dan ook de moeite om ervaringspunten in perks te stoppen waarmee bijvoorbeeld de schade die met sluipaanvallen wordt uitgedeeld te verhogen. Verder kan men de mogelijkheid ontgrendelen om dubbele sluipmoorden achter elkaar te plegen en bijvoorbeeld rookbommen te gebruiken.

Daarbij kan de positie waar spelers zich in bevinden ook het verschil maken: sommige vijanden kunnen bijvoorbeeld een aanval vanaf de grond overleven, maar niet vanuit de lucht. Er is ook een menuoptie om dit systeem toegankelijker te maken, waardoor alle vijanden wel met één stealthaanval gedood kunnen worden.

Een ander verschil met voorgaande games is dat spelers geen vogel tot hun beschikking hebben om het gebied om hen heen uit te kammen. In plaats daarvan hebben zowel Naoe en Yasuke - de twee hoofdpersonages van de game - een 'Observe'-mechanisme waarmee vijanden en items getagd kunnen worden. Alleen Naoe heeft ook Eagle Vision waarmee bijvoorbeeld vijanden achter muren gespot kunnen worden door het geluid dat ze maken.

Zoals gebruikelijk kunnen de hoofdpersonages bukken om minder snel gespot te worden, maar door in de schaduw te schuilen worden ze nu helemaal onzichtbaar. Het loont dus om bijvoorbeeld fakkels te doven en zo duisternis te creëren. Aangezien Naoe het kleinste hoofdpersonage in de reeks tot nu toe is, kan ze ook schuilen in krappe plekken.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error