ASTRO Gaming headsets: nu voor iedereen bereikbaar
Nieuws

ASTRO Gaming headsets: nu voor iedereen bereikbaar

De kwaliteit van gaming-headsets is de afgelopen paar jaar met rasse schreden toegenomen. ASTRO Gaming is misschien wel de belangrijkste kartrekker van deze verbetering. Het bedrijf heeft ruim veertien jaar ervaring met het maken van premium gaming-headsets, zowel voor e-sporters als de gewone gamer. Deze headsets zijn zelfs zo goed dat ze tijdelijk verbannen werden door de MLG, omdat ze een oneerlijk voordeel gaven aan de teams die de ASTRO-headsets gebruikte.

ASTRO Gaming werd in 2006 opgericht als spin-off van Astro Studios, een ontwerpbureau dat onder andere verantwoordelijk is voor het ontwerp van de Xbox 360 en HTC Vive. Deze oorsprong van ASTRO Gaming is terug te zien in hun filosofie: bij elk product proberen ze technologie en lifestyle samen te brengen in een strak industrieel ontwerp.

Geschiedenis

Het eerste product van ASTRO Gaming was de legendarische ASTRO A40 Audio System. Het design en de functionaliteit van dit audiosysteem, bestaande uit een headset en een zogenaamde MixAmp, was gericht op het vervullen van de wensen van professionele Halo-spelers. De A40 headset kan in een handomdraai aangepast worden aan verschillende omgevingen en toepassingen en dankzij de MixAmp kunnen spelers makkelijk en snel hun audio-instellingen aanpassen.

©GMRimport

Het A40 Audio System werd aanvankelijk alleen gebruikt door twee van de beste Major League Gaming (MLG) Halo-teams, met wie ASTRO een samenwerking had om een prototype van de MixAmp te testen. De A40 werkte dusdanig goed dat hij tijdelijk werd verbannen door de MLG, omdat het een oneerlijk voordeel gaf tegenover de teams die niet beschikte over het audiosysteem.

Nadat de A40 in de schappen lag, en dus beschikbaar was voor ieder team, werd de ban teruggedraaid en ASTRO aangewezen als de officiële headset-partner van de MLG. Sindsdien is ASTRO een bekend en geliefd merk in de wereld van console e-sports. Zo ook de Call of Duty League, die ASTRO heeft aangewezen als officiële partner voor hun headsets. ASTRO is ook partner van ons eigen Warzone Benelux Battle, het grootste Warzone toernooi van de Benelux.

Tegenwoordig heeft ASTRO een uiteenlopende lijn van gaming-producten, zodat het voor spelers met ieder budget mogelijk is om met een ASTRO-headset te spelen.

ASTRO’s lineup

Neem bijvoorbeeld de ASTRO A10: deze bedrade headset heeft een stalen hoofdband met rubberen coating, zachte stoffen oorkussens en gebruikt stevige maar lichte materialen, zodat je hem urenlang kan dragen zonder problemen. Dankzij de 40mm-drivers en de speciale tuning van ASTRO Audio levert de A10 ongekend detail en helderheid op iedere frequentie, zodat je elke voetstap van de vijand kan horen. Ondanks deze indrukwekkende featureset is de A10 al voor €63,99 verkrijgbaar.

©GMRimport

Met de ASTRO A20 krijg je het gedetailleerde en accurate geluid dat je mag verwachten van een ASTRO-headset, maar dan in een draadloos pakket. Met een accuduur van ruim vijftien uur kan je er gerust vanuit gaan dat de A20 je niet in de steek laat tijdens marathon gaming-sessies. Voor communicatie met je PC, Mac, Xbox One of PlayStation 4 gebruikt de A20 een apart zendstation in de vorm van een klein kastje. Dit kastje gebruikt de storingsvrije en snelle 5Ghz-frequentie, zodat je nagenoeg zonder vertraging kan communiceren met je teamgenoten. Die teamgenoten zullen bovendien waarderen dat de microfoon op de A20 zichzelf dempt als je hem omhoog klapt, waardoor je altijd controle hebt over wat er te horen is.

©GMRimport

Ook de ASTRO A50 zit inmiddels op zijn vierde generatie. Deze headset brengt alle technologieën en ervaring van ASTRO samen in een product die van alle gemakken is voorzien. De A50 bestaat uit twee delen: een headset en een basisstation, die de communicatie met je apparaat regelt en dienst doet als oplader voor je A50. Dit basisstation beschikt over een ingebouwde MixAmp en USB-geluidskaart, waardoor je geen optische geluidskabel hoeft te gebruiken om hem aan te sluiten.

De accu in de headset zelf is goed voor vijftien uur aan continu gebruik. Opladen daarna is een fluitje van een cent: als je hem in het basisstation zet laadt hij automatisch op, zodat je niet hoeft te rommelen met een USB-kabel. Met de A50 krijg je ook de tweede versie van de ASTRO Audio tuning die samen met de 40mm-drivers fantastisch geluid levert.

©GMRimport

Overigens maakt ASTRO niet alleen headsets: ook voor een professionele controller kun je bij hen terecht. De C40 TR is een controller voor PlayStation 4 en pc die zowel bedraad als draadloos werkt. Elke knop op de C40 kan geremapped worden naar wens en de vier schouderknoppen kunnen gewisseld worden tussen een drukfunctie, zoals de standaard L1/R1-toets van de DualShock 4, of een schuiffunctie, zoals de L2/R2-knop. De richtingsknop en de twee pookjes kunnen bovendien van plaats gewisseld worden, zodat je kunt kiezen of je ze liever naast elkaar hebt, zoals op de DualShock 4, of boven elkaar, zoals op de Xbox-controller.

ASTRO Gaming is partner van het Warzone Benelux Battle. Meld je hier aan om deel te nemen aan het grootste Warzone toernooi van de Benelux!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten
Nieuws

NetEase zou van plan zijn diverse studio's buiten China te sluiten

Amerikaanse Marvel Rivals-ontwikkelaar al ontslagen, deel van Liquid Swords ook

Het uit China afkomstige NetEase - onder andere bekend van Marvel Rivals - zou van plan zijn om meer dan twaalf ontwikkelstudio's te sluiten.

Dat blijkt uit een reportage op Game File, de betrouwbare nieuwsbrief van gamejournalist Stephen Totilo. Eerder deze week werd de Amerikaanse tak van NetEase dat meehielp aan de ontwikkeling van Marvel Rivals al ontslagen. Daarnaast vielen er ontslagen bij het door NetEase gefinancierde Liquid Swords, de nieuwe studio van een van de oprichters van de Just Cause-ontwikkelaar.

Dit zou volgens Totilo nog maar het topje van de ijsberg zijn. Hij claimt dat meer dan een dozijn studio's mogelijk worden gesloten of verkocht, en dan met name de studio's van het bedrijf die buiten China gevestigd zijn. Dit zou een bewuste strategie zijn van het bedrijf om minder focus op deze teams buiten zijn thuisland te creëren.

NetEase is een van de grootste gamebedrijven ter wereld. NetEase heeft de afgelopen jaren samen met gerenommeerde ontwikkelaars overal ter wereld nieuwe gamestudio's opgericht, en het lijkt er dus op dat sommige van deze studio's nu dreigen gesloten of verkocht te worden.

Zo heeft NetEase geïnvesteerd in Rebel Wolves, een studio bestaande uit voormalige ontwikkelaars van CD Projekt Red waar men aan Blood of Dawnwalker werkt. Met Dragon Quest-Ryutaro Ichimura werd PinCool opgericht, het bedrijf kocht Heavy Rain- en Detroit: Become Human-studio Quantic Dream, Like a Dragon-bedenker Toshihiro Nagoshi opende met NetEase Nagoshi Studio en No More Heroes-ontwikkelaar Grasshopper Manufacture werd gekocht. Het is maar een kleine greep in de investeringen en aankopen die het Chinese bedrijf de afgelopen jaren heeft gedaan.

Ondanks de geruchten onthulde NetEase deze week recordcijfers voor het afgelopen kwartaal. Er werd een stijging van 1,5 procent aan omzet op het gebied van games en services waargemaakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Die omzet stond het afgelopen kwartaal op 2,9 miljard dollar. Marvel Rivals heeft inmiddels 40 miljoen spelers.

Overigens claimt Bloomberg in een artikel over NetEase-CEO William Ding dat hij overwoog Marvel Rivals te annuleren voor release. Ding zou het niet hebben zien zitten om Disney te betalen voor de rechten op Marvel-personages. Ook werd besproken of het mogelijk was om de superhelden voor zelfbedachte personages te vervangen. NetEase zelf ontkent deze claims en claimt sinds 2017 een nauwe samenwerking met Marvel te hebben.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden
Nieuws

Nieuwe regisseur voor aankomende Street Fighter-film gevonden

De première staat gepland op 20 maart 2026

De live-action Street Fighter-film die eerder al werd aangekondigd heeft een nieuwe regisseur, namelijk Kitao Sakurai.

Dat meldt The Hollywood Reporter. Sakurai is vooral bekend van de in 2021 verschenen Netflix-film Bad Trip met komediant Eric André in de hoofdrol. Sakurai regisseerde ook The Eric André Show. Verder heeft hij enkele afleveringen van de Twisted Metal-televisieserie geregisseerd.

Hij neemt het stokje over van Danny en Michael Philippou, twee broers uit Australië die afgelopen jaar de film niet meer bleken te kunnen regisseren vanwege een mismatch in planning.

Concrete details over de live-action film zijn er nog niet. Wel zou de eerder aangekondigde premièredatum van 20 maart 2026 nog haalbaar zijn. Capcom, de ontwikkelaar en uitgever van de gamereeks, is wel betrokken bij de verfilming.

Er zijn al vaker (animatie)films gebaseerd op Street Fighter uitgekomen. Een van de bekendere voorbeelden is de in 1994 verschenen gelijknamige film met Jean-Claude van Damme als Guile en wijlen Raúl Juliá als M. Bison. In 2009 verscheen Street Fighter: The Legend of Chun-Li, met Kristin Kreuk als Chun-Li.

De meest recente game in de fighterreeks is Street Fighter 6, dat beschikbaar is op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc. Tom Kerkhof beloonde de game met een 9: "Door de gelikte presentatie, inventieve besturing en de uitgebreidste singleplayer-ervaring die de franchise ooit heeft gehad, is Street Fighter 6 toegankelijker dan ooit. Het spel oogt geweldig en speelt zelfs nog beter. Dit is zonder twijfel een van de leukste vechtspellen van de afgelopen tijd – en daarmee ook een van de beste delen uit de reeks."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!