ASTRO Gaming headsets: nu voor iedereen bereikbaar
Gamer.nl
Nieuws

ASTRO Gaming headsets: nu voor iedereen bereikbaar

De kwaliteit van gaming-headsets is de afgelopen paar jaar met rasse schreden toegenomen. ASTRO Gaming is misschien wel de belangrijkste kartrekker van deze verbetering. Het bedrijf heeft ruim veertien jaar ervaring met het maken van premium gaming-headsets, zowel voor e-sporters als de gewone gamer. Deze headsets zijn zelfs zo goed dat ze tijdelijk verbannen werden door de MLG, omdat ze een oneerlijk voordeel gaven aan de teams die de ASTRO-headsets gebruikte.

ASTRO Gaming werd in 2006 opgericht als spin-off van Astro Studios, een ontwerpbureau dat onder andere verantwoordelijk is voor het ontwerp van de Xbox 360 en HTC Vive. Deze oorsprong van ASTRO Gaming is terug te zien in hun filosofie: bij elk product proberen ze technologie en lifestyle samen te brengen in een strak industrieel ontwerp.

Geschiedenis

Het eerste product van ASTRO Gaming was de legendarische ASTRO A40 Audio System. Het design en de functionaliteit van dit audiosysteem, bestaande uit een headset en een zogenaamde MixAmp, was gericht op het vervullen van de wensen van professionele Halo-spelers. De A40 headset kan in een handomdraai aangepast worden aan verschillende omgevingen en toepassingen en dankzij de MixAmp kunnen spelers makkelijk en snel hun audio-instellingen aanpassen.

©GMRimport

Het A40 Audio System werd aanvankelijk alleen gebruikt door twee van de beste Major League Gaming (MLG) Halo-teams, met wie ASTRO een samenwerking had om een prototype van de MixAmp te testen. De A40 werkte dusdanig goed dat hij tijdelijk werd verbannen door de MLG, omdat het een oneerlijk voordeel gaf tegenover de teams die niet beschikte over het audiosysteem.

Nadat de A40 in de schappen lag, en dus beschikbaar was voor ieder team, werd de ban teruggedraaid en ASTRO aangewezen als de officiële headset-partner van de MLG. Sindsdien is ASTRO een bekend en geliefd merk in de wereld van console e-sports. Zo ook de Call of Duty League, die ASTRO heeft aangewezen als officiële partner voor hun headsets. ASTRO is ook partner van ons eigen Warzone Benelux Battle, het grootste Warzone toernooi van de Benelux.

Tegenwoordig heeft ASTRO een uiteenlopende lijn van gaming-producten, zodat het voor spelers met ieder budget mogelijk is om met een ASTRO-headset te spelen.

ASTRO’s lineup

Neem bijvoorbeeld de ASTRO A10: deze bedrade headset heeft een stalen hoofdband met rubberen coating, zachte stoffen oorkussens en gebruikt stevige maar lichte materialen, zodat je hem urenlang kan dragen zonder problemen. Dankzij de 40mm-drivers en de speciale tuning van ASTRO Audio levert de A10 ongekend detail en helderheid op iedere frequentie, zodat je elke voetstap van de vijand kan horen. Ondanks deze indrukwekkende featureset is de A10 al voor €63,99 verkrijgbaar.

©GMRimport

Met de ASTRO A20 krijg je het gedetailleerde en accurate geluid dat je mag verwachten van een ASTRO-headset, maar dan in een draadloos pakket. Met een accuduur van ruim vijftien uur kan je er gerust vanuit gaan dat de A20 je niet in de steek laat tijdens marathon gaming-sessies. Voor communicatie met je PC, Mac, Xbox One of PlayStation 4 gebruikt de A20 een apart zendstation in de vorm van een klein kastje. Dit kastje gebruikt de storingsvrije en snelle 5Ghz-frequentie, zodat je nagenoeg zonder vertraging kan communiceren met je teamgenoten. Die teamgenoten zullen bovendien waarderen dat de microfoon op de A20 zichzelf dempt als je hem omhoog klapt, waardoor je altijd controle hebt over wat er te horen is.

©GMRimport

Ook de ASTRO A50 zit inmiddels op zijn vierde generatie. Deze headset brengt alle technologieën en ervaring van ASTRO samen in een product die van alle gemakken is voorzien. De A50 bestaat uit twee delen: een headset en een basisstation, die de communicatie met je apparaat regelt en dienst doet als oplader voor je A50. Dit basisstation beschikt over een ingebouwde MixAmp en USB-geluidskaart, waardoor je geen optische geluidskabel hoeft te gebruiken om hem aan te sluiten.

De accu in de headset zelf is goed voor vijftien uur aan continu gebruik. Opladen daarna is een fluitje van een cent: als je hem in het basisstation zet laadt hij automatisch op, zodat je niet hoeft te rommelen met een USB-kabel. Met de A50 krijg je ook de tweede versie van de ASTRO Audio tuning die samen met de 40mm-drivers fantastisch geluid levert.

©GMRimport

Overigens maakt ASTRO niet alleen headsets: ook voor een professionele controller kun je bij hen terecht. De C40 TR is een controller voor PlayStation 4 en pc die zowel bedraad als draadloos werkt. Elke knop op de C40 kan geremapped worden naar wens en de vier schouderknoppen kunnen gewisseld worden tussen een drukfunctie, zoals de standaard L1/R1-toets van de DualShock 4, of een schuiffunctie, zoals de L2/R2-knop. De richtingsknop en de twee pookjes kunnen bovendien van plaats gewisseld worden, zodat je kunt kiezen of je ze liever naast elkaar hebt, zoals op de DualShock 4, of boven elkaar, zoals op de Xbox-controller.

ASTRO Gaming is partner van het Warzone Benelux Battle. Meld je hier aan om deel te nemen aan het grootste Warzone toernooi van de Benelux!

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Aankomende The Last of Us-aflevering heet 'Through the Valley'
Gamer.nl
Nieuws

Aankomende The Last of Us-aflevering heet 'Through the Valley'

De aflevering duurt ongeveer een uur

HBO heeft iets meer informatie gedeeld over de aankomende tweede aflevering van het tweede The Last of Us-seizoen die in de nacht van aanstaande zondag of maandag online komt.

De aflevering heet 'Through the Valley' en beslaat ongeveer een uur. De officiële beschrijving luidt als volgt: "Een storm vormt zich in de bergen terwijl de inwoners van Jackson Hole zich voorbereiden op het ergste gedurende steeds meer waarnemingen van geïnfecteerden. Ondertussen weegt Abby haar opties af."

'Through the Valley' werd geregisseerd door Mark Mylod, die eerder al hoge ogen gooiden met afleveringen zoals 'Conor's Wedding' in Succession. De verwachtingen voor de tweede episode zijn dan ook hooggespannen bij fans. De naam van de aflevering is overigens een referentie naar het nummer dat Ellie speelt in de eerste trailer van The Last of Us: Part 2.

Het tweede seizoen van The Last of Us is afgelopen maandagochtend van start gegaan. Het tweede seizoen verfilmt een gedeelte van de game The Last of Us: Part 2, en beslaat zeven afleveringen, waarvan de tweede dus gedurende dit paasweekend volgt. De komst van een derde seizoen werd eerder al bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Frostpunk-game staat voor 2027 gepland
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Frostpunk-game staat voor 2027 gepland

Ook werkt de ontwikkelaar aan een game 'op grotere schaal' voor release in 2029

11 Bit Studios heeft een nieuwe Frostpunk-game in ontwikkeling, die op zijn vroegst in 2027 moet verschijnen.

Dat blijkt uit de bekendmaking van de meest recente resultaten van het bedrijf. Er zijn al twee games in de Frostpunk-reeks uitgekomen - het tweede deel verscheen afgelopen jaar. In de spellen moeten spelers een stad in een nieuwe ijstijd zien te managen.

Details over de nieuwe Frostpunk-game zijn er op moment van schrijven nog niet, behalve dat specifiek wordt gemeld dat de game zich afspeelt in het "Frostpunk-universum". Mogelijk gaat het dus niet specifiek om Frostpunk 3.

11 Bit Studios liet daarnaast weten dat men ook werkt aan een "game op grotere schaal" die gepland staat voor 2029. Daarnaast zijn er ideeën voor meer games, waarvan de ontwikkeling in de nabije toekomst moet beginnen.

Ondertussen werkt 11 Bit Studios nog aan updates voor Frostpunk 2 en moet ook de consoleversie van het spel nog uitkomen. Die staat voor zover bekend gepland voor een release ergens aankomende zomer.

Harry Hol beloonde de pc-versie van de game vorig jaar met een 8 in de Gamer.nl-review: "Frostpunk 2 is een enorm sfeervolle en diepe strategiegame. Keuzes zijn betekenisvol en door de constante tijdsdruk voelt het echt alsof alles elk moment vreselijk fout kan gaan. Soms is het spel daardoor wat zwaar op de hand. Het had misschien wat humor kunnen gebruiken als contrast voor alle ijzige ellende. Het risico van te veel gesimuleerde leed, is dat de zwaarste beslissingen je daardoor soms koud laten op een persoonlijk niveau. Want het doel blijkt bijna altijd de middelen te heiligen. Dit maakt van Frostpunk 2 een van die unieke spellen waarin je nooit echt de ‘good guy’ kan zijn, maar alleen ‘minder slecht’. En dat levert een waardevolle en goed gemaakte ervaring op."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!