178 euro voor melee-wapen in Apex Legends
Nieuws

178 euro voor melee-wapen in Apex Legends

Om de Raven's Bite Tomahawk in handen te krijgen, dien je minstens 178 euro uit te geven aan Apex Legends.

Het Apex Iron Crown-evenement is inmiddels op elk platform van start gegaan. Naast de tijdelijke solo-speelmodus heeft ontwikkelaar Respawn een hoop nieuwe cosmetische items in de verkoop gezet en ze zijn niet goedkoop.

Het gaat hier om twaalf nieuwe epic-items, twaalf legendary-items, een nieuwe valuta en een nieuwe winkel waar deze valuta gespendeerd kan worden. Daarnaast zijn er nieuwe lootboxen en uitdagingen toegevoegd aan het battle royale-spel. Alle nieuwe items zijn middenin het tweede seizoen toegevoegd en aangezien de battlepass van seizoen 2 al erg groot is, lijken deze toevoegingen een beetje veel van het goede.

Het ultieme item dat verkregen kan worden tijdens het Iron Crown-evenement is de Raven's Bite Tomahawk. Deze kleine bijl vervangt het melee-wapen van het Bloodhound-personage en is van Heirloom-kwaliteit. Heirloom-kwaliteit is de zeldzaamste vorm van loot,zeldzamer nog dan Legendary loot. Dit soort loot was voorheen niet te koop, maar nu wel. De vraag is nu, hoe kom je in het bezit van dit luxe melee-wapen? Het antwoord is simpel: betalen.

Voordat je überhaupt kan gaan denken aan dit prachtige kleine bijltje, moet je eerst in namelijk bezit zijn van alle Iron Crown-items. De enige manier om de Iron Crown-items te verkrijgen is door middel van het openen van Iron Crown Packs, of te wel, lootboxen. Één Iron Crown Pack kost 700 Apex munten, wat gelijk staat aan zeven euro. Om alle items te verkrijgen moeten er 24 Apex Packs gekocht worden, dat brengt ons op een totaal van 168 euro. Voor dat bedrag ben je in het bezit van alle items die nodig zijn om het ultieme wapen te kunnen krijgen. Nu verwacht je misschien dat voor dit geld de Ravan's Bite Tomahawk van jou is? Maar nee, nu mag je hem pas kopen, voor tien euro. Al met al kost het spelers dus maar liefst 178 euro om het melee-wapen van Bloodhound een visuele upgrade te geven.

Ontwikkelaar Respawn is eigendom van uitgever EA en deze gigantische uitgever staat erom bekend dat het graag gebruik maakt van microtransacties. Tot nog toe leek het erop dat deze EA-'norm' niet toegepast zou worden op andere Apex Legends en Titanfall, maar blijkbaar kon de uitgever het toch niet laten.

Eerder werden er al speciale Heirbloom-items aan de normale Apex Packs toegevoegd. Normale Apex Packs kosten ruwweg één euro per stuk en de kans op een Heirbloom-itemset is minder dan één procent. Respawn heeft echter wel de garantie gegeven dat spelers sowieso één Heirbloom-itemset per 500 Apex Packs ontvangen.

©GMRimport

Veel bekende streamers, zoals Dr. Disrespect en Shroud, hebben zich al uitgelaten over deze absurd hoge prijzen. Het is nog maar de vraag of EA en Respawn zich hier iets van aan gaan trekken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!