178 euro voor melee-wapen in Apex Legends
Nieuws

178 euro voor melee-wapen in Apex Legends

Om de Raven's Bite Tomahawk in handen te krijgen, dien je minstens 178 euro uit te geven aan Apex Legends.

Het Apex Iron Crown-evenement is inmiddels op elk platform van start gegaan. Naast de tijdelijke solo-speelmodus heeft ontwikkelaar Respawn een hoop nieuwe cosmetische items in de verkoop gezet en ze zijn niet goedkoop.

Het gaat hier om twaalf nieuwe epic-items, twaalf legendary-items, een nieuwe valuta en een nieuwe winkel waar deze valuta gespendeerd kan worden. Daarnaast zijn er nieuwe lootboxen en uitdagingen toegevoegd aan het battle royale-spel. Alle nieuwe items zijn middenin het tweede seizoen toegevoegd en aangezien de battlepass van seizoen 2 al erg groot is, lijken deze toevoegingen een beetje veel van het goede.

Het ultieme item dat verkregen kan worden tijdens het Iron Crown-evenement is de Raven's Bite Tomahawk. Deze kleine bijl vervangt het melee-wapen van het Bloodhound-personage en is van Heirloom-kwaliteit. Heirloom-kwaliteit is de zeldzaamste vorm van loot,zeldzamer nog dan Legendary loot. Dit soort loot was voorheen niet te koop, maar nu wel. De vraag is nu, hoe kom je in het bezit van dit luxe melee-wapen? Het antwoord is simpel: betalen.

Voordat je überhaupt kan gaan denken aan dit prachtige kleine bijltje, moet je eerst in namelijk bezit zijn van alle Iron Crown-items. De enige manier om de Iron Crown-items te verkrijgen is door middel van het openen van Iron Crown Packs, of te wel, lootboxen. Één Iron Crown Pack kost 700 Apex munten, wat gelijk staat aan zeven euro. Om alle items te verkrijgen moeten er 24 Apex Packs gekocht worden, dat brengt ons op een totaal van 168 euro. Voor dat bedrag ben je in het bezit van alle items die nodig zijn om het ultieme wapen te kunnen krijgen. Nu verwacht je misschien dat voor dit geld de Ravan's Bite Tomahawk van jou is? Maar nee, nu mag je hem pas kopen, voor tien euro. Al met al kost het spelers dus maar liefst 178 euro om het melee-wapen van Bloodhound een visuele upgrade te geven.

Ontwikkelaar Respawn is eigendom van uitgever EA en deze gigantische uitgever staat erom bekend dat het graag gebruik maakt van microtransacties. Tot nog toe leek het erop dat deze EA-'norm' niet toegepast zou worden op andere Apex Legends en Titanfall, maar blijkbaar kon de uitgever het toch niet laten.

Eerder werden er al speciale Heirbloom-items aan de normale Apex Packs toegevoegd. Normale Apex Packs kosten ruwweg één euro per stuk en de kans op een Heirbloom-itemset is minder dan één procent. Respawn heeft echter wel de garantie gegeven dat spelers sowieso één Heirbloom-itemset per 500 Apex Packs ontvangen.

©GMRimport

Veel bekende streamers, zoals Dr. Disrespect en Shroud, hebben zich al uitgelaten over deze absurd hoge prijzen. Het is nog maar de vraag of EA en Respawn zich hier iets van aan gaan trekken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!