YouTuber Arekkz heeft recentelijk een video vrijgegeven waar hijhref="https://www.youtube.com/watch?v=PU2udm-iXW8"> in gesprek</a> gaat met Jonathan Warner, de game director van Anthem, die over de endgame activiteiten vertelt.
Arekkz vraagt aan Bioware, de ontwikkelaar van de sociale co-op actie-rpg, wat het uiteindelijke doel van Anthem zal zijn. Daarop antwoordt de ontwikkelaar dat het overkoepelende doel is om jouw javelin-pak te upgraden tot een legendarisch niveau. “Je hebt een mid-level doel waarvoor je erop uit kan gaan om de 'Dominion’ te verslaan. Maar daarnaast is er ook nog een conflict op wereldwijde schaal gaande, waardoor de Dominion verslaan nog niet het einde van de game is.”
De wereld van Anthem is verdeeld in vier facties: Dominion, Scar, Sentinels en Freelancers. Als speler behoor je tot de Freelancer-factie. De Dominion wordt echter het meest uitgelicht. Het leven van deze factie is afhankelijk van een geheimzinnig relikwie.
BioWare heeft al aangekondigd dat er een additionele verhaallijn beschikbaar gaat komen, maar het oorspronkelijke endgame concept is dat de activiteiten en mi ies hoofdzakelijk door de wereld verspreid zullen zijn.
Warner voegt toe dat endgame activiteiten variëren van klein tot groot. Zo zijn er kleine dagelijkse mi ies, mi ies die de gehele fictieve wereld omvatten, en mi ies waar krachtige forten overgenomen moeten worden.
“We zijn nog steeds bezig met het vinden van een balans, maar....er is altijd een reden om terug te keren op een wekelijkse en zelfs dagelijkse basis," aldus Warner.
Tevens laat de game director weten dat er geen onderscheid gemaakt wordt tu en kla en, zoals normaal het geval is bij reguliere rpg's. Zo zegt Jonathan Warner: "Dit staat jou toe om jouw piloot te levelen en javelins te veranderen zoals jij dat wil."