Animal Crossing: New Horizons is de meest verkochte digitale game
Nieuws

Animal Crossing: New Horizons is de meest verkochte digitale game

Animal Crossing: New Horizons heeft het record verbroken van de meest verkochte digitale game. Dat blijkt uit een rapport van Nielsen’s SuperData.

Animal Crossing: New Horizons kwam een maand geleden uit op de Nintendo Switch. De game is een groot succes en is bijna nergens meer te vinden. De schaarste heeft ervoor gezorgd dat veel mensen toch een digitale versie van de game hebben aangeschaft. Daardoor is er van de game in minder dan een maand, volgens het rapport van Nielsen’s SuperData, meer dan 5 miljoen digitale games verkocht. Met deze hoeveelheid neemt Animal Crossing: New Horizons het stokje over van Call of Duty: Black Ops III, die voor de nieuwe Animal Crossing-game het record in handen had.

De cijfers zijn alleen van de maand maart. Het aantal verkochte digitale games zijn dus van de eerste elf dagen na de release, omdat Animal Crossing: New Horizons pas op 20 maart uitkwam. Het (digitale) succes van Animal Crossing: New Horizons komt deels doordat veel mensen op dit moment in quarantaine zitten vanwege het coronavirus. Door het verplicht thuiszitten is er veel meer interesse in gamen en door de sociale aspecten in de nieuwe Animal Crossing-game is het in deze periode een zeer gewilde game.

Animal Crossing New Horizons is nu uit op de Nintendo Switch. Lees hier onze review over deze populaire Nintendo Switch-game.

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error