Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp wordt gemaakt door WayForward
Nieuws

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp wordt gemaakt door WayForward

WayForward is de ontwikkelaar van het pas aangekondigde Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp.

Dat heeft de studio op Twitter aangekondigd. De studio is onder andere bekend van de Shantae- en Mighty Switch Force-games.

Tijdens de Nintendo Treehouse-stream gisteren werd de game ook getoond - hieronder zijn de beelden te zien - en toen werd ook duidelijk gemaakt dat het mogelijk is om gevechten versneld in beeld te brengen. Daarnaast komt er ook een online modus in de game beschikbaar.

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp is een remake van de eerste twee Advance Wars-games die op de Game Boy Advance zijn verschenen. Het spel verschijnt op 3 december voor Nintendo Switch.

In de Advance Wars-games moeten spelers op strategische wijze oorlog voeren met een leger. Spelers bepalen de acties en routes van hun troepen op land, ter zee en in de lucht. 

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Half-Life-2-documentaire toont beelden van Episode 3
Nieuws

Half-Life-2-documentaire toont beelden van Episode 3

De game en de eerste twee episodes zijn gratis verkrijgbaar

Er is een documentaire over Half-Life 2 uitgebracht met daarin nooit eerder vertoonde beelden van Episode 3.

De documentaire is om het twintigste jubileumjaar van de game te vieren, die in 2004 op pc uitkwam, en bevat interviews met ontwikkelaars - waaronder Valve-baas Gabe Newell.

Daarbij wordt ook gemeld dat de derde Episode van Half-Life 2 nooit uit is gekomen omdat men het te druk had met de ontwikkeling van Left 4 Dead. "Toen we terugkwamen voor Episode 3 hadden we het gevoel dat we het moment gemist hadden." Tijdens de documentaire worden ook beelden van Episode 3 getoond. De documentaire kan hieronder worden bekeken.

Valve biedt Half-Life 2 nu tijdelijk gratis aan via Steam, en Episode One en Two zijn nu onderdeel van de basisgame en toegankelijk via het hoofdmenu van het spel. Daarnaast zijn er allerlei bugs opgelost en is de kwaliteit van diverse grafische aspecten verbeterd. Tot slot heeft Valve ook video's van de E3-demo's van Half-Life 2 uit 2002 en 2003 gepubliceerd. Ook deze video's zijn hieronder te zien.

Zoals vandaag elders op Gamer.nl te lezen valt, is er ook een trailer uitgebracht van Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Project. De remaster van de shooter wordt ontwikkeld door vier van de meest gerenommeerde Half-Life 2-modteams die samen zijn gekomen onder de naam Orbifold Studios. Daarvoor gebruiken ze de laatste versie van Nvidia's RTX Remix. Dit gratis modplatform laat modders met relatief gemak RTXON-mods voor klassieke games maken en delen, zodat er elementen als ray tracing en DLSS kunnen worden toegevoegd. Een releasedatum is er nog niet.

Over Half-Life gesproken: steeds meer fans lijken er van overtuigd dat Valve aan Half-Life 3 werkt. Zo zijn in codes op Steam steeds meer vermeldingen van 'HLVR' (dat staat voor Half-Life VR, oftewel het in 2020 uitgekomen Half-Life: Alyx) veranderd in'HLX'. Dit zou de codenaam zijn voor Half-Life 3. Daarbij zouden er diverse updates aan de Source 2-engine zijn uitgebracht die hinten naar dynamisch weer, realistischer NPC-gedrag en nieuwe voertuigen.

Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Borderlands 3-regisseur werkt aan multiplayergame rondom alieninvasie
Nieuws

Borderlands 3-regisseur werkt aan multiplayergame rondom alieninvasie

Game wordt ontwikkeld door nieuwe studio Ruckus Games

Paul Sage, die voorheen onder andere Borderlands 3 en The Elder Scrolls Online heeft geregisseerd, is de CEO van Ruckus Games. De nieuwe studio werkt aan een coöperatieve multiplayergame die draait om een invasie van buitenaardse wezens.

Ruckus Games is gevestigd in de Amerikaanse staat Texas en bestaat uit voormalige werknemers van Gearbox Software, Bethesda, Riot Games, Blizzard en Epic Games. Sage laat weten dat het de missie van de ontwikkelaar is om games te ontwikkelen die vanaf het eerste moment plezier opleveren - vooral samen met andere spelers.

De nog naamloze debuutgame van de studio moet rpg-elementen en craften combineren met coöperatieve third-person-gameplay en een constant veranderende spelwereld. De game speelt zich af in het hart van de Verenigde Staten, waar een dorpje wordt geterroriseerd door een buitenaardse invasie.

De game moet multiplayergame voor vier spelers bieden, duizenden unieke wapencombinaties en de mogelijkheid om een eigen hub op te bouwen in de vorm van 'Hometown'. Daar kunnen spelers ook geredde NPC-personages naartoe brengen. Deze hub kan naar gelieve aangepast en uitgebouwd worden.

Een belangrijk aspect van de game moet de unieke visuele stijl worden die al naar voren komt in de hieronder te bekijken illustraties. Verantwoordelijk voor deze stijl is Scott Kester, die ook een belangrijke spil was in de grafische stijl van de Borderlands-reeks.

Ruckus Games heeft recentelijk nog 19 miljoen dollar aan investeringen opgehaald dat gebruikt gaat worden om deze game te ontwikkelen. Investeerders zouden zijn overtuigd na een speelsessie van twintig minuten met de nieuwe game. Geïnteresseerden die op de hoogte gehouden willen worden kunnen zich inschrijven op de officiële website van Ruckus Games.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!