Activision Blizzard wil mobiele games maken van al zijn franchises
Uitgever Activision Blizzard is van plan om op de n duur van al zijn series een mobiele game uit te brengen. Dat zei directeur Daniel Alegre tijdens een gesprek met investeerders.
Alegre zei dat hij de series van Activision Blizzard naar een zo groot mogelijk publiek wil brengen en dat mobiele versies daar een grote rol in spelen. "We moeten ervoor zorgen dat onze franchises aanwezig zijn op de miljarden mobiele apparaten die nu verkrijgbaar zijn. Dat is onze grootste kans en we investeren erin om hier gebruik van te maken en op den duur al onze series naar mobiele apparaten te brengen. Dat is heel, heel belangrijk voor ons."
Mobiele games zijn al een grote bron van inkomsten voor de uitgever. Activision Blizzard verdiende van juli tot september 2020 661 miljoen dollar aan hun mobiele games. Dat is ongeveer vergelijkbaar met hun inkomsten op pc (514 miljoen) en consoles (695 miljoen).
Activision Blizzard geniet op dit moment veel succes met Call of Duty: Mobile. De mobiele versie van de populaire shooter is 300 miljoen keer gedownload in een jaar tijd. Ook is de uitgever eigenaar van King Digital, de makers van Candy Crush.
De volgende mobiele game die Activision Blizzard uitbrengt is Crash: On The Run, rond mascotte Crash Bandicoot. Ook wordt er nog altijd gewerkt aan Diablo Immortal, een mobiele versie van de populaire Diablo-serie.