De opbrengst van Activision is ten opzichte van het eerste kwartaal van vorig jaar met 87% gestegen.
Dat onthulde het bedrijf tijdens het bekendmaken van diens kwartaalcijfers (via VGC). De afgelopen drie maanden behaalde het bedrijf een opbrengst van 740 miljoen dollar. Volgens de uitgever is die winst vooral te danken de mobiele games Call of Duty Mobile, Candy Crush en Diablo Immortal.
Het aantal maandelijkse gebruikers daalde wel ten opzichte van vorig jaar naar 368 miljoen. Activision-games verloren twee miljoen spelers en King-games zelfs zeven miljoen. Alleen het Blizzard-segment groeide met vijf miljoen spelers.
Met onder andere de release van Diablo 4 in het volgende kwartaal verwacht het bedrijf dat de inkomsten opnieuw groeien ten opzichte van vorig jaar.
De kwartaalcijfers werden een dag eerder onthuld dan oorspronkelijk op de planning stond. De cijfers komen na het nieuws dat de Britse mededingingsautoriteit de overname van het bedrijf door Microsoft wil blokkeren.