Activision Blizzard-baas levert helft van salaris in
Gamer.nl
Nieuws

Activision Blizzard-baas levert helft van salaris in

Bobby Kotick, de CEO van Activision Blizzard, is akkoord gegaan met een loonsverlaging van vijftig procent.

Dat blijkt uit recente communicatie naar investeerders. Kotick verdiende 1,75 miljoen dollar per jaar als basissalaris, maar gaat nu naar 875.000 dollar.

Kotick krijgt echter ook jaarlijks een bonus. Die gaat ook met vijftig procent omlaag - waardoor hij in potentie 1,75 miljoen dollar minder krijgt in de fiscale jaren 2021 en 2022. Dat betekent dat hij bovenop zijn salaris nog steeds maximaal 1,75 miljoen dollar per jaar aan bonussen kan ontvangen.

De verandering in het salaris van Kotick reflecteert volgens het bedrijf "feedback van aandeelhouders, de correcte praktijken en verbindt betalingen direct met prestaties."

Activision is dit jaar alle uitgeversvestigingen in Europa aan het sluiten als onderdeel van een reorganisatie. Een centraal kantoor in het Verenigd Koninkrijk neemt alle taken over. Hierdoor kunnen diverse mensen aan de uitgeverskant van het bedrijf ontslagen worden. Dit heeft voor zover geen invloed op de ontwikkeling van games - het bedrijf is van plan dit jaar ongeveer 3000 mensen aan te nemen die voornamelijk in productie en ontwikkeling zullen komen te werken.

Activision Blizzard is het bedrijf achter gamefranchises als Call of Duty, Diablo, World of Warcraft, Tony Hawk's Pro Skater en Crash Bandicoot.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bioshock-achtige Welcome to Brightville onthuld
Gamer.nl
Nieuws

Bioshock-achtige Welcome to Brightville onthuld

Game staat gepland voor release in 2027 op pc, PS5 en Xbox Series

De op Unreal Engine 5 draaiende first-person-game Welcome to Brightville is gisteren aangekondigd.

De door in Kazachstan gevestigde studio Contrast Games ontwikkelde game haalt inspiratie uit spellen als Bioshock, Atomic Heart en System Shock, en speelt zich af in een "mana-punk stad" genaamd Brightville, "waar magie en steampunktechnologie botsen".

Spelers besturen een "automaat" die op een of andere manier niet beïnvloed wordt door de kunstmatige intelligentie die de stad in zijn ban houdt. De spelwereld moet daarbij op verschillende manieren reageren op acties en keuzes van de speler.

Men kan deelnemen aan gevechten, maar ook stealth inzetten om missies te klaren. Spelers gebruiken daarbij zowel aanvallende als verdedigende magische spreuken die ook gecombineerd kunnen worden.

Welcome to Brightville moet ergens in 2027 verschijnen op pc (Steam, Epic Games Store), PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ubisoft zoekt ontwikkelaars voor Rayman-project
Gamer.nl
Nieuws

Ubisoft zoekt ontwikkelaars voor Rayman-project

Vorig jaar gaf het bedrijf al toe de franchise 'te verkennen'

Ubisoft Montpellier heeft vacatures uitstaan voor een Rayman-project.

Op social media deelde iemand een aantal vacatures voor Ubisoft Montpellier, de studio achter de Rayman-games, Prince of Persia: The Lost Crown en het ogenschijnlijk van de aardbodem verdwenen Beyond Good and Evil 2. Bij sommige van die vacatures valt te lezen dat het werk dat gedaan zal worden gerelateerd is aan Rayman.

Vorig jaar gaf Ubisoft na aanhoudende geruchten toe "de Rayman-franchise" te verkennen, maar meer details werden toen niet gegeven. De geruchten spraken van een remake van een Rayman-game, al werd niet duidelijk welke precies. "Het project bevindt zich nog in een vroeg stadium en we zullen later meer details delen", zo stelde Ubisoft. Mogelijk wijzen de vacatures er op dat de ontwikkeling nu op stoom komt. In de vacatures wordt overigens ook een onaangekondigd project aangehaald. Het is niet bekend wat daar onder valt.

De allereerste Rayman-game verscheen in 1995 op de PlayStation, Saturn, Jaguar en pc en wordt gezien als een uitstekende 2D-platformer met creatieve vormgeving. Het spel wordt wel als zeer uitdagend beschouwd. Directe vervolgen die de jaren daarna uitkwamen verplaatsten de actie naar drie dimensies. De reeks kreeg in 2011 min of meer een reboot met het tweedimensionale Rayman Origins, twee jaar later opgevolgd door Rayman Legends.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!