Acht nieuwe Epic Games Store-exclusives onthuld
Nieuws

Acht nieuwe Epic Games Store-exclusives onthuld

Epic laat weten dat er nog acht games zijn die exclusief voor de Epic Games Store worden, hierbij gaat het alleen om de pc versies.

Ooblets is een

Watch on YouTube

ontwikkeld door Glumberland, een team van twee personen waarin spelers een eigen boerderij beheren.

Watch on YouTube

is een kleurijke indie-game ontwikkeld door Funomena waarin je nieuwe personages zoals bomen, toiletten en meer dan 100 verschillende personages ontmoet.

Watch on YouTube

bestaat uit de eindeloze snowboardgamesAlto’s Adventure en Alto’s Odyssey die ontwikkeld zijn door Snowman en oorspronkelijk voor smartphones en tablets verschenen.

The

Watch on YouTube

is een actiegame met een open wereld vol exotische wezens. de speler neemt de controle over een kudde Trebhums die bedreigd worden door de 'Cylinder' die verwoesting overal met zich mee neemt.

Metronomik brengt met No Straight Roads een heel apart spel op de markt, de game is bestempeld als een actie- en avonturengame en is niet bang om zich ‘anders’ te profileren. De

Watch on YouTube

geeft een voorproefje van alle bizarre avonturen die de speler te wachten staat in dit kleurrijke spel.

Watch on YouTube

is momenteel in ontwikkeling en introduceert met Airborne Kingdom een mengelmoes van verkennen en onderhouden. Spelers bouwen huizen, verzamelen eten en creëer volkeren.

Watch on YouTube

is een puzzelgame ontwikkeld door Pillow Castle Games en maakt gebruik van een geforceerd perspectief in first-person. De hele game draait om perspectief en perceptie.

De indiegame

Watch on YouTube

is een first-person puzzelspel dat momenteel wordt ontwikkeld door William Chyr. Manifold Garden speelt zich af in een abstracte wereld en het is aan de speler om hier een weg door heen te banen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox-baas ziet verplichte Xbox Series S-release voor games als voordeel
Nieuws

Xbox-baas ziet verplichte Xbox Series S-release voor games als voordeel

'Onze games zijn gebouwd op het feit dat ze op verschillende specificaties kunnen draaien'

Volgens Xbox-baas Phil Spencer blijven bedrijven verplicht om wanneer ze een Xbox Series-game uitbrengen, de game speelbaar te krijgen op zowel de Series X als Series S. Sterker nog: Spencer ziet het dankzij de vele verschillende handhelds die tegenwoordig bestaan juist als voordeel.

Sommige ontwikkelaars hebben in de loop der jaren kritiek geuit over de verplichting om games zowel draaiende te krijgen op Series X als Series S, zonder dat er grote verschillen qua aanwezige content zijn. Zo werd de Xbox Series-versie van Baldur's Gate 3 uitgesteld, al mocht de game uiteindelijk alsnog uitkomen zonder splitscreen co-op, en heeft Black Myth: Wukong-ontwikkelaar Game Science onlangs nog de Series S als schuldige aangewezen waarom de game niet op Xbox-consoles verkrijgbaar is.

In een interview met Destin Legarie laat Xbox-topman Phil Spencer nu weten dat de verplichting niet verdwijnt. "We denken er zelfs totaal het tegenovergestelde over. Met de toenemende populariteit van pc-handhelds en de onthulling van de Switch 2 bouwen we als ontwikkelaars op meer specificaties games, van apparaten met weinig kracht tot de apparaten die je via stroom in de muur aansluit. Ik zie het juist als een echt voordeel, want we richten ons al geruime tijd op de Series S. Onze games zijn dan ook gebouwd op het feit dat ze op vele verschillende specificaties kunnen draaien."

Later in het interview meldt hij: "Ik speel Indiana Jones (and the Great Circle) op de Series S en het ziet er geweldig uit. De console kan games van de huidige generatie op een prima manier afspelen. De meeste games moeten verschillende apparaten in het achterhoofd houden, en de specificaties van de Series S komt overeen met veel van de apparaten die tegenwoordig worden geïntroduceerd. Het is dan ook juist een belangrijk ontwerpaspect voor teams."

Spencer heeft al bevestigd dat Xbox ook onderzoek pleegt naar de mogelijkheid om een handheld uit te brengen, al liet hij wel weten dat het nog meerdere jaren kan duren voordat deze uitkomt.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda-stemacteur ligt op intensive care, studio steekt hart onder de riem
Nieuws

Bethesda-stemacteur ligt op intensive care, studio steekt hart onder de riem

De acteur werd bewusteloos in zijn hotelkamer gevonden

Bethesda Game Studios heeft via social media stemacteur Wes Johnson een spoedig herstel gewenst, nadat de man die in verschillende games van de ontwikkelaar te horen is vorige week naar de intensive care werd gebracht.

Johnson spreekt al meer dan twintig jaar de stemmen in van diverse personages in Bethesda-games. Hij is dan ook in alle grote titels van Bethesda verschenen sinds het in 2002 uitgekomen The Elder Scrolls 3: Morrowind.

"Wes is niet alleen een ongelooflijk getalenteerd en essentieel onderdeel van onze games, maar ook een van onze meest gewaardeerde vrienden. We wensen hem het allerbeste en hopen dat hij snel opknapt", zo schrijft Bethesda.

Afgelopen week werd Johnson buiten bewustzijn gevonden in zijn hotelkamer in Atlanta. Hij zou daar een liefdadigheidsevenement rondom Alzheimer presenteren, maar kwam niet opdagen, waardoor er naar hem werd gezocht. Toen hij werd gevonden, was er nauwelijks een hartslag te vinden. Het is niet bekend wat er precies aan de hand is, maar Johnson ligt wel op de intensive care.

Er is een GoFundMe-pagina opgericht waarvan de opbrengsten naar Johnsons familie gaan om daarmee de medische kosten te betalen. De teller staat inmiddels op meer dan 143 duizend dollar.

Johnson speelde onder andere Fawkes in Fallout 3, Ron Hope in Starfield en Sheogorath in de The Elder Scrolls-games. Ook had hij rolletjes in televisieseries als Veep en The Wire.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!