Warner Bros. wil van grootste franchises live-service games maken
Nieuws

Warner Bros. wil van grootste franchises live-service games maken

'We willen voor langere tijd en op hogere niveaus betrokkenheid en inkomsten genereren'

Warner Bros. geeft aan dat het van diens grootste franchises live-service games wil maken.

Dat liet David Zaslav, de CEO van Warner Bros. Discovery, weten gedurende een gesprek met investeerders naar aanleiding van de publicatie van de kwartaalcijfers van het bedrijf (via Seeking Alpha).

Volgens Zaslav wil het bedrijf franchises als Harry Potter, Game of Thrones, DC (met name Batman) en Mortal Kombat uiteindelijk omvormen tot live-service games. "Onze focus is het transformeren van onze grootste franchises, waar voornamelijk elke drie, vier jaar nieuwe games van uitkomen op consoles en pc, naar producten waar constant gameplay voor beschikbaar komt via live-services, multiplatform releases en free-to-play-uitbreidingen. Het doel is dat spelers meer tijd op meer platforms spenderen."

Hij vervolgt: "Uiteindelijk willen we voor langere tijd en op hogere niveaus betrokkenheid en inkomsten genereren. We hebben specifieke mogelijkheden en zien significante kansen om na de release van games meer omzet te genereren."

Warner Bros. heeft dankzij gamereleases als Mortal Kombat 1 en Hogwarts Legacy tot nu toe een succesvol boekjaar. Van eerstgenoemde game zijn inmiddels meer dan drie miljoen exemplaren verkocht. Deze spellen - met name vooral Hogwarts Legacy - draaien echter vooral om directe verkoop en zijn niet zozeer een aanhoudende inkomstenstroom zoals bij live-service games wel het geval is. Uitgekomen games als Mortal Kombat: Onslaught en aankomende releases als Multiversus en Suicide Squad: Kill the Justice League passen beter bij het live-service plaatje.

De live-service markt is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden binnen de game-industrie. Franchises als Fortnite, EA Sports FC (voorheen Fifa), Call of Duty (Warzone), Sea of Thieves, Destiny en Apex Legends houden gamers maanden- of zelfs jarenlang vast, vaak in combinatie met microtransacties of battle passes die een blijvende stroom aan inkomsten genereren. Ook Sony wil zich in deze markt mengen, zo blijkt uit de aankoop van studio's als Bungie en Haven Studios. Het bedrijfliet eerder al weten twaalf live service-games in ontwikkeling te hebben. Eerder vandaag bleek dat zes van de twaalf games uitgesteld zijn tot na maart 2026.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Nieuwe Battlefield ondergaat uitvoerige speeltests'
Nieuws

'Nieuwe Battlefield ondergaat uitvoerige speeltests'

EA zou veel data verzamelen om tegenvallende resultaten te voorkomen

Er zouden meer speeltests worden gehouden voor de nieuwe, nog niet onthulde Battlefield in vergelijking met vorige delen.

Dat claimt Insider Gaming van bronnen te hebben vernomen. Volgens de website wil EA er zo voor zorgen dat de nieuwe Battlefield aan de verwachtingen van fans voldoet en dat voorgaande tegenvallende resultaten niet herhaald worden.

Speeltests met spelers buiten het bedrijf zouden veelvuldig worden gehouden, waardoor er meer data dan ooit is opgehaald. Het zou daarbij gaan om kleine en grootschalige tests. Dit zou onderdeel uitmaken van het doel om de speler op de eerste plek te zetten.

Afgelopen september onthulde franchisebaas Vince Zampella al de eerste details van de game. Zo speelt de game zich in de moderne tijd af, lijkt de focus te liggen op multiplayerpotjes van 64 spelers en keren de Specialists uit Battlefield 2042 niet terug. Dice, EA Motive, Criterion Games en Ripple Effect werken op dit moment aan Battlefield.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
We geven een SteelSeries Apex 5-toetsenbord weg
Nieuws

We geven een SteelSeries Apex 5-toetsenbord weg

Met OLED in een oogwenk

Een goed toetsenbord is ontzettend belangrijk tijdens het gamen. Je wil natuurlijk dat het indrukken van alle toetsen een beetje soepel gaat, maar een paar extra functionaliteiten misstaan dan ook niet. De SteelSeries Apex 5 biedt een mooi totaalpakket, en wij mogen dit toetsenbord samen met bol weggeven.

Naast alle prettige kleuren die de RGB-lampjes in het toetsenbord tonen, bevat dit mechanische toetsenbord ook een oledscherm. Daarop kun je bijvoorbeeld grappige gifjes of kattenplaatjes bekijken, technische informatie over je pc in een oogwenk zien en nieuwe Discord-berichten lezen. In combinatie met toetsen die soepel ingedrukt worden dankzij de membraanswitches en een inbegrepen polssteun is dit een veelzijdig toetsenbord.

Dus wat moet je doen om dit toetsenbord te winnen? Ga naar de website van bol, vind de productcode in de url (bestaande uit zestien cijfers) en vul die hieronder in het invulformulier in! Vergeet ook niet je naam en emailadres in te vullen, dan sturen we je zo snel mogelijk een code om het toetsenbord fysiek op bol.com te bestellen!

Doet het invulformulier het niet? Druk dan .

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error