Vijf games genomineerd voor prestigieuze Grammy Awards
Nieuws

Vijf games genomineerd voor prestigieuze Grammy Awards

Waaronder Star Wars Outlaws en Spider-Man 2

Vijf soundtracks van games maken begin volgend jaar kans op een Grammy Award.

De vijf games zijn genomineerd binnen de categorie Best Score Soundtrack for Video Games and Other Interactive Media. Onder andere God of War Ragnarök: Valhalla, Star Wars Outlaws en Marvel's Spider-Man 2 maken kans. Hieronder zij nde vijf nominaties en de bijbehorende componisten te vinden.

Avatar: Frontiers of Pandora — Pinar Toprak, componist
God of War Ragnarök: Valhalla — Bear McCreary, componist
Marvel's Spider-Man 2 — John Paesano, componist
Star Wars Outlaws — Wilbert Roget, II, componist
Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord — Winifred Phillips, componist

Overigens heeft ook een andere categorie van de Grammy's een virtueel randje. Binnen de 'Best Arrangement, Instruments and Vocals'-categorie is de 8-Bit Big Band genomineerd voor hun cover van het Persona 5-nummer Last Surprise. De band won in 2022 ook al een award voor de cover van Meta Knight's Revenge uit Kirby Superstar.

De Grammy Awards worden op 2 februari 2025 uitgereikt. Het is voor de derde keer dat gamesoundtracks binnen deze categorie kans maken op een Grammy Award. In 2023 won Assassin's Creed Valhalla en begin dit jaar ging Star Wars Jedi: Survivor er met de prijs vandoor.

Voordat de categorie in het leven werd geroepen waren er al een paar games die een Grammy hadden gewonnen. In 2011 won het nummer Baba Yetu, het openingsnummer uit Civilization 4 gecomponeerd door Christopher Tin, al een Grammy in de categorie 'beste instrumentaal nummer met zang'. In 2012 was Journey's soundtrack genomineerd voor beste soundtrack in visuele media en zoals hierboven vermeld won de 8-Bit Big Band in 2022 een Grammy voor hun cover van Meta Knight's Revenge.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error