Vakbond waarschuwt voor werkomstandigheden bij Don't Nod
Nieuws

Vakbond waarschuwt voor werkomstandigheden bij Don't Nod

Studio reageert

De Franse vakbond STJV heeft gewaarschuwd voor slechte werkomstandigheden bij Don't Nod, de Franse ontwikkelaar die onder andere bekend is van Life is Strange en Jusant.

De vakbond maakt zich zorgen om het welzijn van werknemers bij Don't Nod, mede door de chaotische organisatie. Ook zou de studio volgens de vakbond meer projecten aannemen dan het aankan. Dat schrijft de STJV op haar eigen website.

De organisatie zegt met werknemers te hebben gesproken. Daaruit zou blijken dat deadlines vaak verschuiven, er tegenstrijdige informatie wordt gegeven aan teams en dat personeel tussen teams worden geschoven zonder een duidelijk doel te krijgen. Zo zou het Jusant-team zijn ontbonden omdat de verkopen tegenvielen en zijn werknemers naar andere teams verplaatst, maar hadden die soms twee maanden geen duidelijke taak om mee aan de slag te gaan.

Een ander voorbeeld gaat over het team dat nu aan Banishers: Ghosts of New Eden werkt. Zij zouden slechts dertig minuten voordat het persbericht de deur uit ging, hebben gehoord dat de releasedatum werd uitgesteld van november naar 13 februari 2024. Hoewel meer tijd ongetwijfeld werd gewaardeerd, zouden dit soort plotselinge beslissingen volgens de vakbond een psychologische en sociale impact hebben.

Er wordt ook geclaimd dat elk team te weinig personeel heeft en dat de ontwikkelaar simpelweg teveel games in ontwikkeling heeft. In oktober zouden er maar liefst acht games in ontwikkeling zijn bij de Franse studio. Zo wordt er gewerkt aan Banishers en Lost Records: Bloom & Rage.

Don't Nod heeft tegenover GamesIndrusty.biz gereageerd op de aantijgingen. "De beschuldigingen dat personeel verkeerd wordt behandeld, sluiten niet aan bij de waarden en cultuur van ons bedrijf. Onze prioriteit ligt bij een ondersteunende en inclusieve werkomgeving waar ieder individu met respect en waardigheid wordt behandeld."

"We willen benadrukken dat deze beschuldigingen intern serieus worden genomen. We zijn continu in gesprek met vertegenwoordigers van werknemers en openen communicatiekanalen om zorgen van onze teamleden aan te pakken. We blijven toegewijd om een ondersteunende en inclusieve werkomgeving voor iedereen te behouden. We begrijpen het belang van transparantie en verantwoordelijkheid, en zijn toegewijd om enige problemen constructief aan te pakken."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Double XP-periode in Call of Duty: Black Ops 6 loopt tot 3 januari
Nieuws

Double XP-periode in Call of Duty: Black Ops 6 loopt tot 3 januari

Extra lang sneller levelen

Call of Duty: Black Ops 6-spelers kunnen tot 3 januari twee keer zoveel ervaringspunten verdienen in de multiplayer en Zombies-modus.

Double XP-weekenden worden met enige regelmaat in Call of Duty-games georganiseerd. Dit is een manier om sneller te levelen in de games - zowel de XP van de speler zelf als de wapens.

Vanwege de feestdagen is er ditmaal echter een extra lange Double XP-periode ingevoerd. In de avond van de eerste kerstdag ging de periode in en de periode loopt tot 3 januari.

Ron Vorstermans gaf een 8 aan het dit najaar uitgekomen Call of Duty: Black Ops 6 in de Gamer.nl-review: "Zombies is dit jaar geweldig als vanouds. De singleplayer is heel vermakelijk, al zijn sommige missies richting het einde een beetje saai. De multiplayer is polariserend. Bekende problemen (spawns, kogelregistratie) zijn niet aangepakt. Hoewel de nieuwe manier van bewegen hele spectaculaire acties mogelijk maakt, zorgt het hoge tempo ook voor een hoge instapdrempel. Black Ops 6 is als totaalpakket een goede Call of Duty, maar gaat geen afgehaakte spelers overtuigen. Daarvoor is Black Ops 6 te veilig - zelfs voor een Call of Duty."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Guacamelee-ontwikkelaar onthult aankomend jaar volgende game
Nieuws

Guacamelee-ontwikkelaar onthult aankomend jaar volgende game

Meest recente spel van de studio is Nobody Saves the World

Drinkbox Studios, de ontwikkelaar van de Guacamelee-spellen, zal in 2025 zijn nieuwe game aankondigen.

Dat heeft de ontwikkelaar laten weten op social media. Details over de nieuwe game werden niet gegeven, maar zullen dus wel in 2025 volgen.

Drinkbox Studios is vooral bekend van de twee Guacamelee-games, metroidvania's met een focus op platformgameplay. Het meest recente wapenfeit van de studio is echter het in 2022 verschenen Nobody Saves the World.

In Nobody Saves the World stappen spelers in de schoenen van Nobody, een personage dat ruim vijftien verschillende gedaanten kan aannemen. Elke gedaante beschikt over een unieke vaardigheid, die spelers moeten combineren om puzzels op te lossen en quests te voltooien.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!