Ubisoft sluit DJ Hero-ontwikkelaar en ontslaat 185 werknemers
Gamer.nl
Nieuws

Ubisoft sluit DJ Hero-ontwikkelaar en ontslaat 185 werknemers

Diverse Europese studio's van Ubisoft gaan op de schop

Ubisoft heeft aangekondigd 185 Europese werknemers te ontslaan en Ubisoft Leamington te sluiten, dat verantwoordelijk was voor de DJ Hero-spellen.

Het sluiten van de studio en de ontslagen werknemers maken volgens het Franse bedrijf onderdeel uit van een herstructurering binnen het bedrijf (via Eurogamer) Naast het sluiten van Ubisoft Leamington gaan Ubisoft Stockholm, Ubisoft Düsseldorf en Ubisoft Reflections op de schop, wat onder de streep resulteert in de 185 ontslagen werknemers.

Ubisoft Leamington stond voorheen bekend als FreeStyleGames en was voor de overname door Ubisoft in 2017 onderdeel van Activision. Het bedrijf ontwikkelde de DJ Hero-games en hielp bij Ubisoft mee aan de ontwikkeling van spellen als Star Wars Outlaws en Far Cry 5.

Afgelopen jaar werd er gepraat over een mogelijke overname van Ubisoft door Tencent nadat de waarde van aandelen van het eerstgenoemde bedrijf was gedaald door het uitstel van Assassin's Creed Shadows en de tegenvallende verkoop van Star Wars Outlaws. Kort daarna liet Ubisoft weten allerlei verschillende opties te verkennen, en begin dit jaar werd gemeld dat het bedrijf adviseurs aangesteld die deze opties onderzoeken. Volgens CEO Yves Guillemot zijn er  "meerdere potentiële wegen" om te bewandelen.

Volgens recente geruchten zou de Guillemot-familie samen met Tencent overwegen een nieuw bedrijf op te richten en daar een aantal van de belangrijkste Ubisoft-IP in onder te willen brengen. Waar Ubisoft een beursgenoteerd bedrijf is, zou de nieuwe onderneming - die mede dankzij investeringen van Tencent mogelijk gemaakt zou worden - privé zijn en zouden er dus geen zorgen zijn over de waarde van aandelen.

Het zou daarnaast het Chinese Tencent meer eigendom geven over het nieuwe bedrijf en de IP's die daar onder vallen. Hoewel er geen namen van games worden genoemd, zou het logisch zijn dat IP's zoals Assassin's Creed, The Division en Far Cry mee zouden gaan. Wat dit voor de toekomst van het huidige Ubisoft - inclusief diens werknemers - zou betekenen, is onduidelijk, maar een van de opties zou zijn om de IP's die eigendom zijn van de nieuwe onderneming te licenseren aan het bestaande Ubisoft. Hoe dan ook zijn op moment van schrijven zover bekend nog geen definitieve knopen doorgehakt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo: 'Ontwikkelaars vroegen om digitale triggers op Switch 2-controllers'
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo: 'Ontwikkelaars vroegen om digitale triggers op Switch 2-controllers'

Daarom zou er niet voor analoge triggers gekozen zijn

De Joy-Cons en Pro Controller voor Nintendo Switch 2 hebben geen analoge, maar digitale triggers. Volgens Nintendo is hier voor gekozen omdat veel ontwikkelaars daar om vroegen.

Dat meldden Nintendo-topmannen in een interview met VentureBeat. Bij analoge triggers registreert de controller hoever de trigger wordt ingedrukt - bijvoorbeeld om te bepalen hoeveel gas er wordt gegeven in racespellen - terwijl digitale triggers elke beweging als dezelfde input registreren.

Setsuya Sasaki, de technical director van de Switch 2: "Er waren een hoop, laten we zeggen, kieskeurige ontwikkelaars die om (digitale triggers) vroegen. Daarom hebben we daar voor gekozen."

Switch 2-producent Kouichi Kawamoto vult aan: "Er zitten zowel voor- als nadelen aan analoge knoppen. Je verliest wat momentum wanneer ze analoog zijn. We overwogen het en besloten dat directe input een betere optie zou zijn."

Overigens had de GameCube-controller wel analoge triggers. Games als F-Zero GX en Super Mario Sunshine maken hier gebruik van. Het is echter niet noodzakelijk om de games te kunnen spelen. Op de Switch 2 komen via Nintendo Switch Online GameCube-spellen beschikbaar. De Switch 2 is vanaf 5 juni verkrijgbaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sifu-makers brengen voetbalgame Rematch op 19 juni uit
Gamer.nl
Nieuws

Sifu-makers brengen voetbalgame Rematch op 19 juni uit

Een open bèta gaat op 18 april van start

Rematch, de nieuwe voetbalgame van Sifu-ontwikkelaar Sloclap, komt op 19 juni uit.

Dat werd gisteren aangekondigd. Naast een standaardeditie van 30 dollar (prijs in euro's nog onbekend) komt er ook een Pro-editie van 40 dollar en Elite-editie van 50 dollar uit met drie dagen eerder toegang en andere extra's. Op 18 april begint daarnaast een open bèta - mensen kunnen zich hier registreren.

De online multiplayergame Rematch bestaat uit potjes van vijf tegen vijf spelers en plaats de camera achter de voetballer die spelers besturen. De wedstrijden spelen zich dan ook af in kleinere stadions.

Een uniek detail van het spel is dat spelers geen overtredingen of buitenspel kunnen maken; alles is toegestaan. Omdat spelers maar één voetballer besturen, kan er continu geschakeld worden van positie op het veld. Verder valt de grafische stijl van Rematch op - een vergelijkbare cartooneske stijl als Sifu.

Rematch komt naar pc (via Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Sloclap belooft dat er na release seizoensgebonden content wordt toegevoegd, waaronder cosmetische items en nieuwe modi.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!