Ubisoft brengt Assassin's Creed en Far Cry onder in nieuwe dochteronderneming
Nieuws

Ubisoft brengt Assassin's Creed en Far Cry onder in nieuwe dochteronderneming

Ook Rainbow Six komen onder de nieuwe onderneming te vallen

Ubisoft en Tencent hebben een nieuwe dochteronderneming opgericht waar de franchises Assassin's Creed, Far Cry en Rainbow Six in ondergebracht zullen worden.

Dat hebben de bedrijven aangekondigd. De dochteronderneming is ongeveer 4 miljard euro waard, en Tencent heeft zo'n 1,16 miljard euro geïnvesteerd om een belang van ongeveer 25 procent in de onderneming te krijgen. Volgens Ubisoft worden de drie hierboven genoemde franchises in de nieuwe onderneming "gesteund door grotere investeringen en creatieve mogelijkheden". De dochteronderneming zal ook de oude en eventuele nieuwe delen in de reeksen toe-eigenen.

Er gingen al geruchten dat, in verband met de waardedaling van Ubisoft-aandelen na een zware periode voor de uitgever, er samen met Tencent een dochteronderneming opgericht zou worden waar enkele van de belangrijkste Ubisoft-franchises in ondergebracht zouden worden. Die geruchten blijken nu dus te kloppen.

Volgens Ubisoft zullen ontwikkelteams uit Montreal, Quebec, Sherbrooke, Barcelona, Saguenay en Sofia die aan de Rainbow Six-, Assassin's Creed- en Far Cry-franchises werken ook onderdeel uit gaan maken van deze dochteronderneming. Ubisoft-CEO Yves Guillemot spreekt van "een nieuw hoofdstuk" voor Ubisoft. "Dit is een fundamentele stap in het veranderen van Ubisofts operationeel model, waardoor we weerbaar en ambitieus kunnen zijn."

Naast de nieuwe dochteronderneming zal Ubisoft zelf zich richten op "het koesteren van de ontwikkeling van iconische franchises zoals Tom Clancy's Ghost Recon en The Division, de groei van sterk presterende titels accelereren, en verstorende technologieën gebruiken bij een selectie aan nieuwe IP's".

Hoewel niet zo gecommuniceerd, lijkt bovenstaande koerswijziging deels doorgevoerd te worden om risico's te beperken en indien nodig de Assassin's Creed-, Far Cry- en Rainbow Six-franchises los te trekken van Ubisoft als laatstgenoemde bedrijf in nog grotere problemen komt. Insider Gaming schrijft dan ook dat meerdere Ubisoft-werknemers bezorgd zijn over hun toekomst bij het bedrijf na deze aankondiging, vooral mensen die niet aan de drie bovengenoemde franchises werken. Hoewel Ubisoft de zorgen van werknemers heeft geprobeerd te sussen in een interne e-mail, geven sommigen aan dat de situatie verwarrend en onzeker aanvoelt, en dat ze het gevoel hebben dat ze niet binnen de prioriteiten van het bedrijf vallen.

Het is de bedoeling dat de transitie in de nieuwe dochteronderneming voor het einde van het jaar wordt afgerond.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Split Fiction breekt drie wereldrecords
Nieuws

Split Fiction breekt drie wereldrecords

Aldus Guinness World Records

Hazelight Studios' nieuwe game Split Fiction heeft volgens Guinness World Records drie wereldrecords verbroken.

Split Fiction blijkt de meest gespeelde lokale co-op-game op Steam, de meest verkochte lokale co-op-game binnen de eerste 48 uur van release, en de meest verkochte co-op-game binnen een week van release.

Kort na de release van de game bleek al dat er binnen 48 uur een miljoen exemplaren van waren verkocht, en binnen een week twee miljoen exemplaren. Nu blijkt dus ook dat er diverse records zijn verbroken met de release.

Hazelight specialiseert zich in het ontwikkelen van games die coöperatief gespeeld moeten worden. Na A Way Out en It Takes Two is ook het onlangs verschenen Split Fiction een coöperatieve game: twee spelers besturen Mio en Zoe, twee schrijvers die worden ingehuurd om verhalen te creëren voor een technologie die deze verhalen kan simuleren. Het bedrijf dat ze inhuurt vangt de vrouwen echter in deze simulaties om hun ideeën te stelen.

Dankzij dit concept schakelen spelers in Split Fiction telkens tussen de twee verhalen van de hoofdpersonages. Een van de settings is futuristisch, terwijl het verhaal van het andere hoofdpersonage een fantasiesetting betreft. Natuurlijk moeten de personages - en dus de spelers - samenwerken om de verschillende uitdagingen te overkomen. Er zijn zwevende voertuigen, draken en spelers kunnen zich oprollen in magnetische ballen om puzzels vergelijkbaar met die uit Metroid Prime te klaren.

Net als met It Takes Two ontvangen mensen die Split Fiction aanschaffen een 'Friend Pass' zodat ze de game met iemand anders kunnen doorlopen. De andere speler kan op deze manier kosteloos meespelen. Het maakt daarbij niet uit op welk systeem men speelt - cross-play is beschikbaar - en mensen kunnen zo vaak als ze willen van medespeler wisselen.

Split Fiction is beschikbaar voor pc (Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Ron Vorstermans beloonde de game met een 10 in zijn review: "Split Fiction is van begin tot eind een feest. Je doorloopt prachtige en volstrekt unieke spelwerelden die iedere keer op andere manieren weten te verrassen met nieuwe spelmechanieken, puzzels en manieren om samen te spelen. Sommige games zijn een achtbaanrit, maar Split Fiction is het hele pretpark."

Onlangs bleek al dat Hazelight Studios aan een nieuwe game werkt. De ontwikkeling bevindt zich nog wel in een vroeg stadium.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!