Tales of Kenzera: Zau-werknemers zonder werk tot volgend project gefinancierd is
Nieuws

Tales of Kenzera: Zau-werknemers zonder werk tot volgend project gefinancierd is

De nieuwe game zou duisterder dan Tales of Kenzera: Zau zijn

Surgent Studios, de ontwikkelaar van het eerder dit jaar uitgekomen Tales of Kenzera: Zau, heeft het gehele team laten weten dat het niet verder kan werken omdat het volgende project nog niet gefinancierd is.

Dat heeft het bedrijf op X laten weten. Er worden nog wel wat updates uitgebracht voor Tales of Kenzera: Zau, maar het gehele team heeft wel alvast zijn ontslag al gekregen. Eerder dit jaar ontsloeg men al "iets meer dan twaalf werknemers" van de studio.

Logischerwijs probeert de ontwikkelaar wel de financiën voor het volgende project rond te krijgen zodat mensen hun baan niet verliezen. Deze nieuwe game zou een stuk duisterder zijn dan Tales of Kenzera.

Tales of Kenzera: Zau kwam eerder dit jaar uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S, Nintendo Switch en pc. Kyra Delamarre gaf een 7,5 aan het spel: "Op gameplaygebied is Tales of Kenzera: Zau niet bijzonder en qua moeilijkheidsgraad hier en daar zelfs uit balans. De game dompelt je echter onder in een intrigerende setting met een prachtige grafische stijl en een ontroerend verhaal. In combinatie met de vermakelijke combat is het alsnog de moeite waard om je te wagen aan de mythische vlaktes van Kenzera."

Surgent Studios wordt geleid door Abubakar Salim, tevens een acteur die rollen had in games als Assassin's Creed Origins en series als House of the Dragon en Raised by Wolves.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio
Nieuws

Ontwikkelaar Mario and Luigi Brothership blijkt Octopath Traveler-studio

Acquire is ook bekend van de Tenchu- en Way of the Samurai-games

Het is bekend dat de ontwikkelaar van het aankomende Switch-spel Mario and Luigi Brothership Acquire, de studio achter Octopath Traveler en het vervolg, is.

Nintendo heeft niet naar buiten gecommuniceerd wie er aan de aankomende game werkt, maar enkele spelers hebben vroegtijdig een exemplaar van de game in handen gekregen en hebben deze informatie online gedeeld.

De vorige delen in de rpg-reeks werden ontwikkeld door Alpha Dream, dat in 2019 failliet ging. Fans vroegen zich dan ook geruime tijd af wie de ontwikkelaar van dit nieuwe deel is, en dat is nu dus duidelijk. Nintendo gaf eerder al wel aan dat sommige voormalige Alpha Dream-werknemers ook aan de nieuwe game werkten, dus mogelijk werken enkelen van hem samen met Acquire.

Acquire is gesitueerd in Tokio en is zoals gezegd vooral bekend van Octopath Traveler en het vervolg, dat het bedrijf voor Square Enix ontwikkelde. Daarnaast is het de hoofdontwikkelaar van de Way of the Samurai- en Tenchu-series.

Nintendo heeft er de laatste jaren een handje van om niet te onthullen door welke interne teams of externe ontwikkelaars first-party games worden ontwikkeld. Het bedrijf is dit natuurlijk niet verplicht, maar het zorgt er wel voor dat fans deze informatie zo snel mogelijk proberen te achterhalen.

Mario and Luigi Brothership verschijnt op 7 november voor Nintendo Switch. Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop speelde onlangs al enkele uren van de game en schreef het volgende in zijn preview: "Dit belooft een ouderwets Mario and Luigi-avontuur te worden. Een fijne afsluiter van het jaar voor Nintendo - en misschien wel de laatste 'echte' Mario-game die op de Switch verschijnt. De Switch 2 loert immers om de hoek."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite
Nieuws

Netflix sluit gamestudio van creative director achter Halo Infinite

De studio werd in 2022 opgericht

Netflix heeft een interne gameontwikkelaar dat binnen het bedrijf 'Team Blue' werd genoemd gesloten.

Dat heeft een woordvoerder van Netflix aan journalist Stephen Totilo verteld, zo meldt hij in zijn Game File-nieuwsbrief. De studio heeft eerder deze maand zijn deuren gesloten en alle grote namen zouden inmiddels vertrokken zijn.

De afgelopen jaren heeft Netflix diverse vooraanstaande ontwikkelaars aangenomen om bij de studio te komen werken. Toen de studio in 2022 zijn deuren opende, kreeg voormalige Overwatch-producent Chacko Sonny de leiding. Vorig jaar voegde Joseph Staten, de creative director van Halo Infinite, zich daarbij. Ook voormalige God of War-art director Raf Grassetti was er werkzaam.

Het is niet bekend waar de studio aan werkte, al gaan er berichten dat het om een grootschalige multiplayergame voor "meerdere apparaten" ging.

Netflix timmert al een tijd aan de weg binnen de game-industrie, voornamelijk door het aanbieden van spellen via het Netflix-abonnement. Mensen die lid zijn kunnen deze games spelen via mobiel. Ook zijn er diverse series gebaseerd op games te kijken op de dienst.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!