Square Enix publiceert beleid om werknemers tegen fans te beschermen
Gamer.nl
Nieuws

Square Enix publiceert beleid om werknemers tegen fans te beschermen

Het 'Group Customer Harrasment Policy' moet duidelijkheid bieden over intimiderend gedrag

Square Enix heeft een 'Group Customer Harrasment Policy' samengesteld en gedeeld. Dit beleid moet werknemers meer bescherming bieden tegen beledigend, grof en bedreigend gedrag van fans.

Square Enix laat weten dat wanneer een individu een werknemer intimideert of lastigvalt, het bedrijf het recht heeft om "ondersteunende services stop te zetten of geen toegang meer hoeft te bieden aan onze producten en services".

"Er zijn gevallen bekend waarin bepaalde klanten direct of via onze klantenservices acties ondernemen tegen onze werknemers, executives of partners die betrokken zijn bij het creëren en de distributie van onze producten of services", zo vertelt het bedrijf achter Final Fantasy. "Soms vallen deze acties onder intimidatie en komt er smaad, geweld, of dreigingen van wangedrag bij kijken. Dergelijke acties zorgen er niet alleen voor dat onze werknemers en partners hun werk met een gevoel van veiligheid kunnen uitvoeren, maar stoort soms ook andere klanten. Square Enix tolereert geen intimidatie en grijpt in wanneer nodig."

Het bedrijf publiceert daarbij een beknopte lijst van wat er volgens hen onder intimidatie valt. Onder de genoemde voorbeelden vallen geweldpleging, onfatsoenlijk taalgebruik, intimidatie, smaad, aandringen, op locaties komen waar men niet mag komen, foto's of video's maken wanneer niet toegestaan, discriminerende opmerkingen over ras, afkomst, religie of werk, seksuele intimidatie en stalken. Het bedrijf tolereert het ook niet wanneer klanten onredelijke eisen stellen, bijvoorbeeld een verontschuldiging in levende lijve, buitensporig vragen naar het leveren van producten of services en het eisen van straffen voor werknemers.

Buitensporig of intimiderend gedrag van mensen die games kopen of gebruik maken van gameservices is een veelvoorkomend probleem waar bedrijven mee kampen, dus de uitvoerige beschrijving van het beleid van Square Enix is geen onnodige zet. Voorheen hebben stemacteurs die mee hebben gewerkt aan de Final Fantasy-reeks al geklaagd over intimiderende opmerkingen die ze krijgen vanwege bepaalde plotkeuzes.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!