Sleutelfiguur Mass Effect-reeks vertrok bij Bioware om kleinschaliger te werken
Nieuws

Sleutelfiguur Mass Effect-reeks vertrok bij Bioware om kleinschaliger te werken

Hij runt nu de studio Worlds Untold onder NetEase Games

Mac Walters, een sleutelfiguur binnen de ontwikkeling van de Mass Effect-reeks die begin dit jaar bij Bioware vertrok, heeft aangegeven dat hij de studio heeft verlaten omdat hij op kleinere schaal games wilde ontwikkelen.

Begin dit jaar gaf Walters aan na negentien jaar te vertrekken bij de ontwikkelaar. In een nieuw interview met MinnMax - dat hieronder bekeken kan worden - doet Walters nu een boekje open over de reden achter zijn vertrek.

Zo legt hij uit dat hij een positieve ervaring had tijdens het ontwikkelen van Mass Effect: Legendary Edition. Deze nieuwe versie van de geprezen actie-rpg was relatief gezien "ongepland" binnen Bioware. Een unicum, omdat de meeste games van de studio gigantische rpg's met een groot budget betreffen die eerst moeten worden goedgekeurd door uitgever Electronic Arts.

Walters legt uit dat deze manier van werken hem deed denken aan oude tijden, toen hij flexibeler te werk kon gaan tijdens game-ontwikkeling. "Het herinnerde mij enorm aan de vroege dagen van Bioware, waar we nog een klein team waren en mensen meerdere functies hadden."

Walters kreeg daardoor de drang om weer met een klein team te werken en aan een nieuwe IP te beginnen. Hij kreeg het gevoel dat de mogelijkheden binnen Bioware daarvoor niet toereikend waren - vandaar zijn beslissing om weg te gaan. Daarbij werd Mass Effect: Legendary Edition goed ontvangen door fans, en dat leek Walters een uitgelezen moment om er mee te stoppen. "Ik wil hierna geen Mass Effect meer maken. Waarom zou ik het lot tarten?"

Inmiddels is duidelijk dat Walters onder NetEase Games de nieuwe studio Worlds Untold heeft geopend. Het eerste spel moet een actie-adventuregame worden die zich in de nabije toekomst afspeelt. Daarbij moet er een "adembenemende spelwereld vol met mysterie en verkenning" in zitten, maar meer details zijn er nog niet.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Geen aankondigingen tijdens God of War-jubileumviering
Nieuws

Geen aankondigingen tijdens God of War-jubileumviering

Ondanks geruchten over een remaster van het origineel

Tijdens de aankomende expositie gerelateerd aan de jubileumviering van de God of War-reeks worden geen aankondigingen gedaan.

Dat heeft Santa Monica Studio bevestigd in een tweet. "Met zo'n geweldige line-up en de anticipatie die we online rondom de viering zien, willen we helder zijn en melden dat er geen aankondigingen plaats zullen vinden."

De 'God of War 20th Anniversary Exhibition' vindt van 15 tot en met 22 maart plaats in de Verenigde Staten. Bezoekers kunnen hier niet alleen memorabilia en artwork rondom de franchise zien, er zijn ook panels met de ontwikkelaars en acteurs die hun stemmen aan personages uit de games hebben verleend zijn aanwezig om handtekeningen uit te delen. Meer informatie is hier te vinden.

De melding dat er geen aankondigingen tijdens deze jubileumviering worden gedaan, heeft waarschijnlijk te maken met aanhoudende geruchten over een mogelijke remaster (of remastercollectie) van oude God of War-games. Eerder dit jaar gaf journalist Jeff Grubb nog aan dat er in maart mogelijk een remaster van de eerste God of War-game wordt onthuld, maar dit is vooralsnog niet gebeurd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Streets of Rage 4-makers kondigen fantasy-brawler Absolum aan
Nieuws

Streets of Rage 4-makers kondigen fantasy-brawler Absolum aan

Verschijnt later dit jaar op pc, PS5, PS4 en Switch

Dotemu en Guard Crush Games - de studio's achter het goed ontvangen Streets of Rage 4, hebben hun nieuwe game uit de doeken gedaan: de fantasy-brawler Absolum.

De side-scrolling beat 'em-up heeft een fantasythema en roguelike elementen. De game moet "spannende arcade beat 'em-up-gameplay met "geraffineerde gevechten" combineren, wat volgens Dotemu zou resulteren in een 'rogue 'em-up'.

De game speelt zich af in Talamh, een wereld vol met magie en kosmische horror waar oorlog wordt. Spelers gana op avonturen met vier rebellen die proberen Sun King Azra tegen te houden en vrede terug te laten keren in Talamh.

De game kan alleen of via co-op met z'n vieren gespeeld worden. Daarbij heeft elk van de vier personages unieke skills en persoonlijkheden. Zo is Galandra een zwaardvechter, terwijl dwerg Karl juist hard kan meppen en een sluipschuttergeweer heeft om vijanden van ver uit te schakelen.

De soundtrack is een aparte vermelding waard: die wordt gecomponeerd door Gareth Coker (Prince of Persia, Ori, Halo Infinite) en bevat ook werk van Yuka Kitamura (Elden Ring, Dark Souls) en Mick Gordon (Doom Eternal, Atomic Heart).

Absolum verschijnt ergens in de loop van dit jaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Nintendo Switch en pc (Steam). Hieronder is de onthullingstrailer te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!