Sega overweegt voor zijn games een abonnementsdienst vergelijkbaar met Xbox Game Pass en Netflix te lanceren.
Dat meldt coo en directeur Shuji Utsumi aan de BBC. Hij meldt daarbij dat hij dit soort abonnementsdiensten heel interessant vindt en dat er intern mogelijkheden worden verkend. Utsumi benadrukt echter dat hij er nog niet te diep op in te gaan. Het maakt in ieder geval onderdeel uit van een strategie van het bedrijf om weer een grote speler binnen de game-industrie te worden. Wat Utsumi betreft "moeten we nu niet verdedigend optreden, maar in de aanval gaan."
Sega bracht vroeger zelf consoles uit, maar na de Dreamcast ging het bedrijf third-party en komen de games van het Japanse bedrijf op alle platforms uit. Daarbij worden diverse Sega-games al via abonnementsdiensten van andere bedrijven aangeboden, zoals Game Pass en PlayStation Plus. Wel haalde het bedrijf eerder deze maand meer dan zestig klassieke games uit de verkoop van digitale winkels - het is niet duidelijk of dat gerelateerd is aan de strategie die het bedrijf hierboven bespreekt.