Regisseur Resident Evil-films gaat The House of the Dead verfilmen
Gamer.nl
Nieuws

Regisseur Resident Evil-films gaat The House of the Dead verfilmen

De lightgunshooterreeks komt naar het witte dook

Paul W.S. Anderson, de regisseur van verschillende Resident Evil-films en de Monster Hunter-film, gaat een film gebaseerd op Sega's The House of the Dead-franchise maken.

Dat meldt Deadline, waarna het bevestigd werd door Sega op social media. Anderson zal zowel het script schrijven als de regie op zich nemen, en is samen met Jeremy Bolt ook de producent. Samen hebben ze ook gewerkt aan de Resident Evil-films, Monster Hunter en Mortal Kombat (uit 1995). Sega's Toru Nakahara houdt een oogje in het zeil.

Het verhaal van de film wordt gebaseerd op The House of the Dead 3. "Het draait om een vrouw, Lisa Rogan, die haar vader probeert te redden", zo legt Anderson uit. "Het draait ook om Daniel Curien, de zoon van de man die een uitbraak aan monsters heeft veroorzaakt en die met de zonden van zijn vader moet dealen."

Anderson geeft aan dat hij al sinds de jaren negentig fan is van de reeks. "Toen speelde ik veel games in arcadehallen, waar ik ook Mortal Kombat leerde kennen. Tegelijkertijd speelde ik ook vaak The House of the Dead. Ik heb er altijd van gehouden."

De The House of the Dead-games zijn - zoals zoveel klassieke franchises van Sega - voornamelijk bekend van hun aanwezigheid in de arcades, waar spelers replica's van geweren gebruiken om de zombies en andere monsters op het scherm aan flarden te knallen. De games zijn echter ook op verschillende consoles verschenen.

Anderson lijkt de kern van de reeks in ieder geval goed te begrijpen. "The House of the Dead is in de kern een on-railsshooter, dus het plaatst je meteen middenin de actie." Daardoor moet de film gaan verschillen van zijn Resident Evil-verfilmingen, die volgens hem een wat tragere horror bieden.

Het is de bedoeling dat de productie van de film ergens in het midden of het najaar van 2025 begint.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!