Prominente PlatinumGames-ontwikkelaars mogelijk vertrokken bij bedrijf
Nieuws

Prominente PlatinumGames-ontwikkelaars mogelijk vertrokken bij bedrijf

De theorie is dat sommigen aan de slag gaan bij de studio die aan het Okami-vervolg werkt

Diverse prominente ontwikkelaars van de Japanse Bayonetta-ontwikkelaar PlatinumGames lijken te zijn vertrokken bij het bedrijf.

Abebe Tinari, de regisseur van Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon, laat op Bluesky bijvoorbeeld weten dat hij niet meer in Osaka, maar Helsinki werkzaam is. Opvallend genoeg hebben ook producenten Takahisa Taura (Astral Chain), Kenji Saito (Metal Gear Rising: Revengeance) en Makasi Yamanaka (Anarchy Reigns) alle verwijzingen naar PlatinumGames uit hun bio's op social media gehaald, wat suggereert dat ze er ook niet meer werken.

Het is niet bekend wat er precies binnen de studio gaande is, maar in een recentelijk gepubliceerd interview (via ResetEra) met de vorig jaar vertrokken Bayonetta-bedenker Hideki Kamiya uit hij zich in ieder geval niet positief over de ontwikkelaar. Kamiya geeft in het interview aan dat er creatieve verschillen tussen hem en de baas van het bedrijf, Atsushi Inaba, waren. Hij zou het gevoel hebben gehad dat hij bij PlatinumGames niet meer zijn creativiteit kwijt kon, en dat zijn "artistieke geest zou sterven" als hij daar zou blijven werken. Hij zou ook niet tevreden zijn geweest met de gekozen richting voor het eerder aangekondigde, maar nog altijd niet uitgekomen Project G.G.

Fans van PlatinumGames speculeren dat een gedeelte van de mogelijke leegloop van cultontwikkelaar gerelateerd is aan de nieuwe studio van Kamiya, Clovers Studio, en het vervolg op Okami dat daar ontwikkeld wordt en vorige week werd onthuld. Mogelijk maken voormalige PlatinumGames-werknemers de overstap naar Kamiya's nieuwe studio. Ook wordt er gespeculeerd dat een eerdere investering in PlatinumGames van Tencent er voor zorgt dat de ontwikkelaar minder vrijheid heeft in de projecten die het oppakt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation-studio's delen hun medeleven over Los Angeles-branden
Nieuws

PlayStation-studio's delen hun medeleven over Los Angeles-branden

Santa Monica Studio, Naughty Dog en Insomniac Games

Meerdere in de Verenigde Staten gesitueerde PlayStation-ontwikkelstudio's hebben op social media hun medeleven geuit over de aanhoudende branden in Los Angeles.

Het gaat daarbij in ieder geval om Santa Monica Studio, Naughty Dog en Insomniac Games. Alle drie de studio's zijn gesitueerd in Californië, de staat waarin Los Angeles ligt, en de eerste twee studio's hebben zelfs vestigingen in de stad.

"We zijn enorm getreurd om zo'n groot deel van onze lokale gemeenschap geroerd te zijn, waaronder veel van onze eigen teamleden, partners en vrienden", aldus God of War-ontwikkelaar Santa Monica Studio. Vervolgens bedankt de ontwikkelaar de eerstehulpverleners. "We weten dat de weg naar het herbouwen lang zal zijn, maar er is geen plek die ons trotser maakt om thuis te kunnen noemen." Het bericht, samen met de soortgelijke statements van The Last of Us-ontwikkelaar Naughty Dog en Spider-Man-studio Insomniac, valt hieronder te lezen.

Gisteren kondigde Sony al aan 5 miljoen dollar te doneren voor hulp bij de branden die in Los Angeles woeden. Het geld is bedoeld voor eerstehulpverleners en de gemeenschappen die geteisterd worden door de branden. Niet alleen Sony heeft de portemonnee getrokken. Zo hebben Netflix, Amazon en Comcast allen 10 miljoen dollar gedoneerd, Paramount 1 miljoen dollar en Warner Bros. Discovery 15 miljoen dollar.

De branden in Los Angeles woeden inmiddels al langer dan een week. Er zijn minstens 24 mensen overleden aan en meer dan 12.000 gebouwen vernietigd door de gevolgen van de brand. De branden treffen logischerwijs ook de game- en filmindustrie. Zo bleek al dat de opnames van het tweede seizoen van de Fallout-serie zijn uitgesteld, en geven diverse gamebedrijven gesitueerd in en rondom de stad aan de veiligheid van werknemers voorop te stellen.

View post on X
View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Early access-versie Hyper Light Breaker nu verkrijgbaar
Nieuws

Early access-versie Hyper Light Breaker nu verkrijgbaar

Mensen die het spel kopen ontvangen ook Hyper Light Drifter

Mensen kunnen nu de early access-versie van Hyper Light Breaker aanschaffen.

De game is sinds gistermiddag voor 26,09 euro te koop via Steam. Daar ontvangt men ook het eerste deel in de reeks, Hyper Light Drifter, bij.

Gedurende de early access-periode kunnen spelers regelmatig nieuwe content - waaronder bestuurbare personages en nieuwe verhaalelementen - verwachten. Gedurende de komende weken moet er een roadmap worden g epubliceerd.

Hyper Light Breaker speelt zich af in een nieuwe wereld genaamd Overgrowth, maar het grootste verschil ten opzichte van de eerste game is dat de 2D-gameplay wordt vervangen voor drie dimensies. Spelers moeten in de roguelite de Abyss King zien te verslaan. Ook heeft de game een hubgebied genaamd The Settlement die spelers tussendoor kunnen bezoeken.

Consoleversies voor de game zijn vooralsnog niet aangekondigd. Hyper Light Drifter kwam na de pc-release uiteindelijk wel naar consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!