Prijzen voor het tonen van een trailer op Summer Game Fest bekend
250.000 dollar voor een minuut zendtijd
Het is bekend hoeveel geld bedrijven moeten neerleggen om hun game op de Summer Game Fest-liveshow te tonen.
Dat wordt onthuld in een artikel van Esquire, waar men met meerdere marketingprofessionals die anoniem wilden blijven heeft gepraat. Om tijdens de show een trailer van een minuut te tonen, zou men 250.000 dollar neer moeten leggen. Voor anderhalve minuut wordt 350.000 dollar gevraagd, voor twee minuten 450.000 dollar en voor tweeënhalve minuut 550.00 dollar.
Esquire rekent op basis van de Summer Game Fest-show vorig jaar uit dat dit toen zo'n 9,65 miljoen dollar heeft opgeleverd. Dit is natuurlijk nog zonder dat de kosten die gemoeid gaan bij het organiseren van het evenement er van afgetrokken. De uitgave concludeert dat het voor grote uitgevers en ontwikkelaars de moeite waard is, maar dat het voor kleinere indiestudio's lastig te verantwoorden is.
Organisator en presentator Geoff Keighley heeft niet gereageerd op de uitgelekte informatie.
De Summer Game Fest-liveshow wordt vanavond vanaf 23:00 uur Nederlandse tijd uitgezonden.