Prijzen voor het tonen van een trailer op Summer Game Fest bekend
Nieuws

Prijzen voor het tonen van een trailer op Summer Game Fest bekend

250.000 dollar voor een minuut zendtijd

Het is bekend hoeveel geld bedrijven moeten neerleggen om hun game op de Summer Game Fest-liveshow te tonen.

Dat wordt onthuld in een artikel van Esquire, waar men met meerdere marketingprofessionals die anoniem wilden blijven heeft gepraat. Om tijdens de show een trailer van een minuut te tonen, zou men 250.000 dollar neer moeten leggen. Voor anderhalve minuut wordt 350.000 dollar gevraagd, voor twee minuten 450.000 dollar en voor tweeënhalve minuut 550.00 dollar.

Esquire rekent op basis van de Summer Game Fest-show vorig jaar uit dat dit toen zo'n 9,65 miljoen dollar heeft opgeleverd. Dit is natuurlijk nog zonder dat de kosten die gemoeid gaan bij het organiseren van het evenement er van afgetrokken. De uitgave concludeert dat het voor grote uitgevers en ontwikkelaars de moeite waard is, maar dat het voor kleinere indiestudio's lastig te verantwoorden is.

Organisator en presentator Geoff Keighley heeft niet gereageerd op de uitgelekte informatie.

De Summer Game Fest-liveshow wordt vanavond vanaf 23:00 uur Nederlandse tijd uitgezonden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Final Fantasy 14 Mobile bevat geen gacha-mechanismen
Nieuws

Final Fantasy 14 Mobile bevat geen gacha-mechanismen

De game wordt daarnaast free-to-play

Het eerder deze week onthulde Final Fantasy 14 zal geen gacha-achtige spelmechanismen bevatten.

Met gacha-games worden over het algemeen spellen bedoeld waarin spelers geld moeten uitgeven om random items te verkrijgen, vergelijkbaar met lootboxes. Volgens Square Enix-ontwikkelaar Naoki 'Yoshi-P' Yoshida hoeven fans niet te vrezen dat dit onderdeel van de mobiele free-to-play-game gaat uitmaken.

"Mensen vragen mij hoe we geld gaan verdienen aan de mobiele game. Sommige spellen hebben gacha-mechanismen om zoveel mogelijk geld te verdienen. Daar is het ons niet om te doen. We hebben de mobiele game met de oorspronkelijke FF14 in gedachten ontwikkeld, en willen erachter komen hoelang een mobiele gebruiker dit spel kan spelen."

Hij vervolgt: "We willen dat elke speler zo lang mogelijk van Final Fantasy 14 kan genieten. Daarom is ons doel om zoveel mogelijk mensen de game zo lang mogelijk te laten spelen, en maar ene klein beetje geld via gegenereerde inkomsten te verdienen. Maak je dus niet druk over hoeveel het gaat kosten. Ik zal blij zijn als je simpelweg van de ervaring kan genieten!"

Dat beantwoordt natuurlijk nog steeds niet hoe Square Enix precies geld gaat verdienen aan het spel, maar dit lijkt wel duidelijk te maken dat spelers niet veel geld in de game kunnen uitgeven om zo beter te worden.

Final Fantasy 14 Mobile wordt ontwikkeld door LightSpeed Studios, een dochteronderneming van Tencent Games, en de ontwikkeling wordt overzien door FF14-regisseur Naoki Yoshida. Een precieze releasedatum is er nog niet, maar er worden binnenkort in China speeltests gehouden en een wereldwijde release moet kort daarna volgen.

Yoshida noemde Final Fantasy 14 Mobile eerder al een "zuster van Final Fantasy 14". Het gaat dus niet om een directe port van de game die op pc en consoles verkrijgbaar is, al moeten wel "de grootsheid van het verhaal en de gevechtsmechanismen naar mobiele apparaten gebracht worden". Duidelijk is ook dat negen 'jobs' op release beschikbaar zullen zijn.

Ook wordt benadrukt dat diverse ontspannende bezigheden beschikbaar zullen zijn in het spel. Zo kan men met chocobo's racen en een Triple Triad-kaartspel spelen. Ook kunnen spelers hun huis naar eigen smaak aanpassen, meedoen aan diverse seizoensgebonden evenementen en diverse outfits passen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Zombies-map verschijnt op 5 september in Call of Duty: Black Ops 6
Nieuws

Nieuwe Zombies-map verschijnt op 5 september in Call of Duty: Black Ops 6

Citadelle des Morts speelt zich af in en rondom een Europees kasteel

De nieuwe Zombies-map voor Call of Duty: Black Ops 6 verschijnt op 5 december.

Dat heeft Treyarch laten weten. Het bedrijf maakte voor het begin van het eerste seizoen al bekend dat het nieuwe level - genaamd Citadelle des Morts - ergens gedurende dit seizoen zou verschijnen, maar nu is er dus een precieze datum bekend. In de tweet hieronder is ook het logo te zien.

Black Ops 6 had op release al twee nieuwe Zombies-maps en daar komt op 5 december dus een derde nieuwe bij. Hoewel het nog niet bevestigd is dat de tweede helft van het eerste seizoen, dat ook wel 'Reloaded' wordt genoemd, ook op die dag begint, ligt dat wel in de lijn der verwachting.

Citadelle des Morts speelt zich in ieder geval af in en rondom een groot Europees kasteel. Het verhaal wordt na de gebeurtenissen uit de Terminus-easter-egg-missie voortgezet.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!