It Takes Two-maker gaat nieuwe co-op-game 'binnenkort' onthullen
Gamer.nl
Nieuws

It Takes Two-maker gaat nieuwe co-op-game 'binnenkort' onthullen

Hazelight plaatste een foto van het script op social media

Hazelight Studios, de ontwikkelaar van It Takes Two, gaat ergens binnenkort zijn nieuwe co-op-game onthullen.

Het was al bekend dat Hazelight aan een nieuwe game werkt, maar details waren er nog niet. Creative director Josef Fares lichtte gisteren via social media een tipje van de sluier op.

"Ik krijg een hoop vragen over onze nieuwe game. Hier is een hint. Het gaat om een compleet nieuwe IP genaamd S**** ******N. Ik kan niet wachten om het binnenkort te tonen." Op de plekken waar asterisken staan, behoren logischerwijs letters te staan, maar nu is dus duidelijk dat de naam van de game uit twee woorden bestaat, met een 's' begint en met een 'n' eindigt.

Vervolgens werd de tweet ook gedeeld oor het X-account van Hazelight, inclusief een foto van een script. Daarop is duidelijk te zien dat het wederom om een co-op-game gaat.

Eerder deze week bleek nog dat de vorige game van de studio, It Takes Two, inmiddels meer dan twintig miljoen keer is verkocht. Het spel verscheen in 2021 op consoles en pc, en een jaar later op Nintendo Switch, en draait om Cody en May, die na een flinke ruzie worden omgetoverd tot poppen en in een fantasiewereld terechtkomen. Het spel won in het releasejaar diverse prijzen, waaronder de award voor de game van het jaar tijdens The Game Awards. Het bedrijf achter de Sonic the Hedgehog-films werkt samen met Hazelight aan een verfilming van It Takes Two, al is daar verder nog niets over bekend. 

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!