Hideki Kamiya vertrok bij PlatinumGames vanwege vertrouwensproblemen
'Ik had het gevoel dat de richting waar het bedrijf op ging verschilde van mijn visie als ontwikkelaar'
Een gebrek aan vertrouwen lag ten grondslag aan de beslissing van Hideki Kamiya om PlatinumGames te verlaten.
Dat liet hij weten in een interview met IGN. Eerder dit jaar kondigde Kamiya, de bedenker van Bayonetta, aan dat hij wegging bij de geprezen Japanse ontwikkelaar. Toen werd er geen reden voor het vertrek gegeven, maar nu doet hij daar toch een boekje over open.
"Mijn werk met PlatinumGames was gebaseerd op een vertrouwensrelatie met het bedrijf. Ik besloot te vertrekken omdat ik het gevoel had dat de richting waar het bedrijf op ging verschilde van mijn visie als ontwikkelaar. Zonder dat vertrouwenselement kon ik niet verder werken daar, dus vertrok ik, zodat ik kon blijven werken in wat voor mij de beste manier is."
Wat de koerswijziging van PlatinumGames precies inhoudt wordt niet duidelijk, maar Kamiya meldde wel het volgende: "Ik zie games niet als producten, maar als kunstwerken. Ik wil mijn kunstenaarschap in games stoppen en spellen leveren die alleen door Hideki Kamiya gemaakt kunnen worden, zodat spelers van specifieke Hideki Kamiya-games kunnen genieten. Ik besloot te vertrekken en mijn eigen koers te zetten, om games te blijven maken die de ontwikkelaars die er aan werken spiegelen."