Embracer wil met nieuw AI-beleid gameontwikkeling verbeteren
Gamer.nl
Nieuws

Embracer wil met nieuw AI-beleid gameontwikkeling verbeteren

Het is niet de bedoeling dat het gebruik van AI ten koste gaat van werkgelegenheid

Embracer Group heeft een nieuw AI-beleid uiteengezet waarmee het gameontwikkeling "gigantisch" hoopt te verbeteren.

Dat valt in een jaarlijkse rapportage van het bedrijf te lezen. Hoewel het bedrijf claimt op de hoogte te zijn van de risico's van het gebruik van artificiële intelligentie, zouden de voordelen zwaarden wegen.

"We zien enorme kansen voor het gebruik van AI in game-ontwikkeling qua snelheid, logistiek en planning. Embracer begrijpt ook de potentiële risico's die komen kijken bij het gebruik van AI. Het kan ook ingezet worden in gebieden zoals logistiek en human resources om planning en besluitvorming te verbeteren en ter ondersteuning van aankopen."

Volgens het bedrijf zal AI ontwikkelaars in staat stellen om "krachtigere ervaringen in dezelfde tijdspanne" te maken. Daarbij benadrukt Embracer dat het geen bestaande werknemers wil vervangen met AI. Het bedrijf stelt zelfs dat het mogelijkheden biedt voor meer mensen. "AI kan het bijvoorbeeld makkelijker maken voor mensen met handicaps om in deze industrie te werken - bijvoorbeeld mensen die niet zo makkelijk met toetsenborden kunnen werken als anderen."

Het gebruik van AI in games en daarbuiten is op dit moment controversieel, al lijken steeds meer bedrijven de technologie te omarmen. De AI wordt meestal een grote hoeveelheid content van een brede groep creators voorgehouden, waar van wordt geleerd en waar de AI na input van een persoon 'eigen creaties' van kan produceren. De vraag is dan ook in hoeverre door AI gemaakte assets daadwerkelijk uniek zijn. Daarbij kan het volgens sommigen een bedreiging vormen voor de werkgelegenheid in vele sectoren. In dit artikel praten Nederlandse ontwikkelaars over het gebruik van AI bij gameontwikkeling.

Embracer heeft ondanks dat het claimt dat AI geen ontslagen gaat opleveren zijn reputatie niet mee: de afgelopen jaren ontsloeg het bedrijf vele werknemers en werden diverse studio's gesloten. Dit in navolging van een periode waarin het bedrijf op grote schaal studio's opkocht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!