EA: 'Ontwikkelaars snakken naar AI om gameontwikkeling te versnellen'
Gamer.nl
Nieuws

EA: 'Ontwikkelaars snakken naar AI om gameontwikkeling te versnellen'

Het bedrijf gebruikt AI nu al in games als EA Sports FC

Volgens Electronic Arts-CEO Andrew Wilson "snakken" ontwikkelaars naar het gebruik van AI om gameontwikkeling te versnellen.

Dat meldde hij tijdens een vragensessie naar aanleiding van het bekendmaken van de fiscale cijfers van het bedrijf (via VGC). Hij werd gevraagd of EA van plan was om AI te gebruiken tijdens game-ontwikkeling.

Wilson liet weten dat het bedrijf AI al inzet bij ontwikkeling, bijvoorbeeld van EA Sports FC. Dankzij AI kunnen ontwikkelaars bijvoorbeeld sneller voetbalstadions en verschillende soorten animaties creëren. Een voetbalstadion kan nu bijvoorbeeld in zes weken in plaats van zes maanden gemaakt worden. "En mijn verwachting is dat dit steeds sneller zal gaan."

"Als we denken over het eerste belangrijke gebruik van AI om dingen mee te genereren, kijken we naar hoe het ons efficiënter kan maken, hoe het onze ontwikkelaar meer kracht kan geven, hoe het ze meer tijd op kan leveren en ze sneller naar de leuke werkzaamheden kan brengen."

De volgende fase van het gebruik van AI is volgens Wilson om te kijken hoe het games verder kan uitbreiden. "Hoe bouwen we groteren werelden met meer personages en interessantere verhaallijnen?" Hij verwacht dat we daar in drie tot vijf jaar de eerste resultaten van gaan zien.

Hij concludeert: "Ik kan je vertellen dat onze ontwikkelaars snakken naar het zo snel mogelijk gebruikmaken (van AI). Onze heilige graag is grotere, innovatievere, creatievere en leukere games sneller ontwikkelen, zodat we meer mensen ter wereld kunnen vermaken."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!